سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید و بررسی هیأت پارلمانی ایران از فضای آموزشی کشور فنلاند/ توجه مدارس فنلاندی به موضوع خلاقیت و نوآوری

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در قالب هیأت پارلمانی به کشور فنلاند و بازدید از مراکز آموزش این کشور اظهار داشت: هدف اصلی از این سفر آشنایی با نظام آموزشی این کشور است، به خصوص آشنایی با آموزش و پرورش، آموزش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43049
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳۱

کرونا :

بازدید و بررسی هیأت پارلمانی ایران از فضای آموزشی کشور فنلاند/ توجه مدارس فنلاندی به موضوع خلاقیت و نوآوری

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در قالب هیأت پارلمانی به کشور فنلاند و بازدید از مراکز آموزش این کشور اظهار داشت: هدف اصلی از این سفر آشنایی با نظام آموزشی این کشور است، به خصوص آشنایی با آموزش و پرورش، آموزش عالی  و نظام مهارتی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اولین روز سفر، ملاقات و بازدیدهایی از بخش های آموزشی این کشور داشتیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بازدید از مرکز سیاست گذاری آموزشی کشور فنلاند، گفت: در این بازدید توضیحات مفصلی در خصوص نحوه سیاست گذاری ارائه شد به نحوی که از سال ۱۹۷۰ به این سو سیاست هایی در بازه های ۱۰ و ۲۰ ساله دنبال کردند و هدف هر دوره آموزشی، تحصیلی  و هر کلاس مشخص شده است.  

وی ادامه داد: بر اساس قوانین کشور فنلاند، معلم این اختیار را دارد که بر اساس توانمندی خود روشی به کار گیرد تا به هدف تعیین شده برسد تا حدی این اختیار وجود دارد که می تواند به نوعی محتوا را تطبیق دهند تا هدف محقق شود.

تاکید مدارس فنلاندی به خلاقیت و نوآوری

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیستم آموزشی فنلاند توجه جدی به مسائل اخلاقی،خلاقیت، نوآوری و سبک زندگی در دانش آموزان دارد، بیان داشت: به حدی این موضوع برای آنها مهم است که محفوظات کمتری دارند و بر روش علمی و خلاقیت تکیه دارند.

آیا کاشت و لاک ناخن برای زنان باردار و جنین مضر است؟
دنبال کنید

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی بااشاره به بازدید میدانی از مدرسه ای در فنلاند اظهار داشت: تمام آنچه که به طور تئوری بیان شده بود در حوزه عمل در مدرسه ملاحظه شد آنها به خلاقیت، ابتکار، نوع آوری و سبک زندگی به صورت عملیاتی توجه می کنند.

منزلت اجتماعی معلم در حد رئیس جمهور است

زاهدی با اشاره به بازدید از روند تربیت معلم در فنلاند که شبیه دانشگاه فرهنگیان ایران بود، گفت: روش تربیت معلم در این کشور در موارد چون شیوه گزینش شبیه روش ایران است، هر کس در این کشور معلم می شود باید فوق لیسانس داشته باشد و منزلت اجتماعی او در حد رئیس جمهور است و معلمان به شغلشان افتخار می کنند.

وی بیان داشت: در موضوع رتبه بندی فرهنگیان در ایران نیز بارها تاکید کردند که باید به منزلت معلمان نیز توجه شود، در این سفر از دانشکده فرهنگ بازدید شد، سردیس فردوسی شاعر ایرانی در ورودی این دانشگاه خود نمایی می کرد مدیر این دانشگاه تاکید داشت که قصد دارد میز زبان فارسی و در صورت توان کلاس آموزش زبان فارسی را برگزار کند.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه ای که با مسئول روابط بین الملل دانشگاه فرهنگ داشت، گفت: اطلاعات جامعی از برنامه ریزی و نحوه انتخاب و جذب استادان ارائه کردند آنها نیز مانند ایران اطلاعیه جذب مدرس در سراسر کشور منتشر می کنند اما تصمیم دارند این اطلاعیه را جهانی کنند تا هز فردی که بهتر بود برای استادی جذب شود.

۲۲درصد بودجه دانشگاه صرف کارهای پژوهشی می شود

زاهدی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه خواهان جذب دانشجوی ایرانی هستند، بیان داشت: آنها برای بودجه دانشگاه از دولت اعتبار نمی گیرند و ۲۲درصد بودجه دانشگاه صرف کارهای پژوهشی می شود.

هیرو ابراهیم مواضع طالبانی را در مخالفت با جدایی کردستان از عراق دنبال خواهد کرد
دنبال کنید

این نماینده مجلس با تاکید براینکه در فنلاند دانشگاه یا مدرسه خصوصی وجود ندارد، اظهار داشت: در این کشور ۲۷۰۰ مدرسه وجود دارد که ۶۰ مدرسه به صورت پایلوت برای بررسی سیستم آموزشی جدیدی در نظر گرفته شده است با این حساب همه مدارس تحت پوشش دولت هستند و برای معلولان یا تیزهوشان کدرسه ویژه ندارد و تساوی آموزش در این کشور حاکم است و تبعیض معنا ندارد./

پایان پیام

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

بازدید و بررسی هیأت پارلمانی ایران از فضای آموزشی کشور فنلاند/ توجه مدارس فنلاندی به موضوع خلاقیت و نوآوری رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تفاوت ها و شباهت های سیستم آموزشی کشور فنلاند را تشریح کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201710102731899977.jpg بازدید,و,بررسی,هیأت,پارلمانی,ایران,از,فضای,آموزشی,کشور,فنلاند/,توجه,مدارس,فنلاندی,به,موضوع,خلاقیت,و,نوآوری Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi