پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به آفریقا دارد/لزوم افزیش همکاری‌ها در راستای حمایت از مسلمانان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – زنگبار و هیأت همراه که در زنگبار بسر می برد با هارون امیر سلیمان  وزیر امور قانون اساسی ، برنامه و بودجه و عدالت اجتماعی زنگبار دیدار و گفتگو کرد. اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – زنگبار نیز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42990
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

کرونا :

انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به آفریقا دارد/لزوم افزیش همکاری‌ها در راستای حمایت از مسلمانان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – زنگبار و هیأت همراه که در زنگبار بسر می برد با هارون امیر سلیمان  وزیر امور قانون اساسی ، برنامه و بودجه و عدالت اجتماعی زنگبار دیدار و گفتگو کرد.

اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – زنگبار نیز در این دیدار گفت: از گسترش ارتباطات فی‌مابین حمایت می کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز پس از انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به آفریقا دارد و بر این اساس زنگبار و تانزانیا در شرق آفریقا از اهمیت خاصی  برخوردارند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: تاریخ مشترک دو طرف اجازه نمی دهد برخی تلاشها برای برهم زدن ارتباطات فی‌مابین تحقق یابد.

نوریان در پایان این دیدار با مهم و تاریخی خواندن نقش زنگبار در مبارزه با تبعیض نژادی و  استثمار در قاره آفریقا، بر همکاری های فی‌مابین در حمایت از مسلمانان و حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

امیرسلیمان در این دیدار گفت: زمینه های همکاری دوطرف فراوان است که باید از آنها در استفاده حداکثری بعمل آورد.

وی ادامه داد: از انتقال تجربیات فنی و علمی ایران در زمینه های مختلف استقبال می کنیم و آماده ایم تا هیأتی از این وزارتخانه را به تهران اعزام کنیم تا از نزدیک با تجربیات ایران در زمینه های قانون اساسی، بودجه و محاسبات آشنا شویم.

وزیر امور قانون اساسی ، برنامه و بودجه و عدالت اجتماعی زنگبار در ادامه با مهم خواندن ارتباطات پارلمانی گفت: فعالیت دو گروه دوستی پارلمانی نقش مؤثری در افزایش همکاری ها دارد و ما نیز برای تسهیل امور کمک و همکاری می کنیم.

بررسی اسپیکر مکسیدر در بازار
دنبال کنید

در این دیدار اعزازی ملکی نماینده بناب، محمد فیضی نماینده اردبیل و احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز به بررسی ابعاد و زمینه های همکاری های فی‌مابین پرداختند./

پایان پیام

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰

انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به آفریقا دارد/لزوم افزیش همکاری‌ها در راستای حمایت از مسلمانان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – زنگبار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه ای به آفریقا دارد، بر همکاری های فی‌مابین در حمایت از مسلمانان و حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201804104548809019.jpg انقلاب,اسلامی,ایران,نگاه,ویژه‌ای,به,آفریقا,دارد/لزوم,افزیش,همکاری‌ها,در,راستای,حمایت,از,مسلمانان Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi