سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

عهدشکنی برجامی ترامپ در ادامه سیاست‌های گذشته آمریکا در قِبال ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا در ادامه دیدار با مقامات و مسئولان تانزانیایی، با رئیس و اعضاء کمیسیون روابط خارجی، دفاع و امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی تانزانیا – ایران در مجلس تانزانیا دیدار و گفتگو کرد. نوریان در ابتدای این دیدار با اشاره به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42988
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۵۴

کرونا :

عهدشکنی برجامی ترامپ در ادامه سیاست‌های گذشته آمریکا در قِبال ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  اردشیر نوریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا در ادامه دیدار با مقامات و مسئولان تانزانیایی، با رئیس و اعضاء کمیسیون روابط خارجی، دفاع و امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی تانزانیا – ایران در مجلس تانزانیا دیدار و گفتگو کرد.

نوریان در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات دو کشور، گفت: گسترش مناسبات ایران و تانزانیا در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی به نفع مردم دو کشور است.

وی همچنین گفت: ارتباط میان گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش بسزایی در افزایش تعاملات و همکاری‌های دوستانه فیمابین دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا در ادامه افزود: زمینه های فراوانی برای گسترش ارتباطات فیمابین وجود دارد که دو طرف می‌توانند با توجه به توانمندی‌های خود از آنها در جهت افزایش ارتباطات و همکاری‌های خود بهره گیرند.

وی ادامه داد: هیچ مانعی برای گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین وجود ندارد و گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا از این روند حمایت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اظهارات مغرضانه وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بر ضد ایران در سفر اخیرش به دارالسلام، گفت: ارتباطات ایران و تانزانیا با قوت و استحکام روز بروز گسترش می‌یابد و کسی نمی‌تواند در آن خللی وارد کند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با برشمردن چهار دهه بدعهدی و اتهام زنی واهی و بی اساس آمریکا به ایران، گفت: عهد شکنی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران که مورد اخیر آن تلاش برای برهم زدن توافق برجام است، مسئله و موضوع تازه‌ای نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که بارها فرمودند؛ آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نمی باشد.

من در برابر او تعظیم می‌کنم / یک سیلی دیشب به اینها زده شد / کارهای نظامی به این شکل کفایت آن را نمی‌کند
دنبال کنید

زونگوه: آماده همکاری برای کسب تجربیات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم

موسی اذان زونگوه رئیس کمیته روابط خارجی، دفاع و امنیت ملی مجلس تانزانیا و رئیس گروه دوستی پارلمانی تانزانیا – ایران نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه مهم و راهبردی ایران در منطقه و جهان، گفت: گسترش ارتباطات دوستانه و همه جانبه با ایران برای ملت و دولت تانزانیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تقدیر از کمک‌های ایران به تانزانیا در دوران نیاز کشورش به نفت، گفت: اینجا جمع شده ایم تا راههای گسترش مناسبات دو کشور را بررسی کنیم و از تجارب مختلف ایران در زمینه های گوناگون از جمله امور پارلمانی استفاده کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی تانزانیا – ایران، افزود: دو گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در جهت ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فیمابین تلاش می کنند.

رئیس کمیته امور خارجی، دفاع و امنیت ملی مجلس تانزانیا در ادامه این دیدار گفت: امیدواریم صلح و امنیت به خاورمیانه و دیگر نقاط جهان بازگردد و ما آماده همکاری و کسب تجربیات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و و کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان هستیم.

زونگوه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  اجازه مداخله در امور داخلی خود و روابط  با دوستانمان بویژه ایران را به دیگران نمی دهیم و خواستار توسعه و تقویت هرچه بیشتر ارتباطات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، بازرگانی، شیلات، کشتیرانی، حمل و نقل، صنایع نفت و گاز، کشاورزی، راهسازی، پزشکی، علمی دانشگاهی و امضای تفاهم نامه معاضدت قضایی از دیگر زمینه های همکاری دو کشور است که در این دیدار مورد بررسی و تاکید دو طرف قرار گرفت.

توصیه‌ها و تذکرهای مقام معظم رهبری چراغ راه تمامی نمایندگان خواهد بود
دنبال کنید

لازم بذکر است؛ در این دیدار قاسم احمدی لاشکی، ضیاءالله اعزازی و محمد فیضی نمایندگان نوشهر و چالوس، بُناب و اردبیل نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راههای گسترش همکاری های فیمابین در زمینه های گوناگون پرداختند.

قرار است در آینده نزدیک و با سفر طرف تانزانیایی به تهران، مذاکرات مربوط به بررسی راههای گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و همکاری های دو کشور ادامه یابد./

پایان پیام

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴

عهدشکنی برجامی ترامپ در ادامه سیاست‌های گذشته آمریکا در قِبال ایران رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا، گفت: عهد شکنی آمریکا در قبال ایران که مورد اخیر آن تلاش برای برهم زدن توافق برجام است، مسئله و موضوع تازه‌ای نیست، آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نمی‌باشد. http://cdn.icana.ir/d/019/201804106097077325.jpg عهدشکنی,برجامی,ترامپ,در,ادامه,سیاست‌های,گذشته,آمریکا,در,قِبال,ایران Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi