چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت از گسترش مناسبات با تانزانیا/ رژیم صهیونیستی قادر به درک قدمت روابط ایران و تانزانیا نیست

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان در سفر به کشور تانزانیا در دیدار با جاب اندوگای رئیس مجلس تانزانیا، با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دو کشور اظهار داشت: ایران و تانزانیا دارای پیوندهای تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و امروز با توجه به اینکه دو کشور از ظرفیت های خوبی در زمینه های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42976
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

کرونا :

حمایت از گسترش مناسبات با تانزانیا/ رژیم صهیونیستی قادر به درک قدمت روابط ایران و تانزانیا نیست

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان در سفر به کشور تانزانیا در دیدار با جاب اندوگای رئیس مجلس تانزانیا، با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دو کشور اظهار داشت: ایران و تانزانیا دارای پیوندهای تاریخی و فرهنگی فراوانی هستند و امروز با توجه به اینکه دو کشور از ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف برخوردارند باید از آنها در جهت افزایش تعاملات در عرصه های مختلف استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و تانزانیا به عنوان اولین هیأت پارلمانی که به این کشور سفر کرده است در جهت تحکیم و تقویت مراودات فیمابین در عرصه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و کشاورزی تلاش می کند.

وی گفت: ارتباط با کشورهای آفریقایی در دیپلماسی پارلمانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از گسترش مناسبات با تانزانیا حمایت می کنیم.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با محکوم کردن اظهارات اخیر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سفرش به دارالسلام گفت: قدمت روابط ایران و تانزانیا فراتر از آن است که رژیم جعلی، غاصب و آدمکش قادر به درک آن باشد.

جاب اندوگای رئیس مجلس تانزانیا نیز در همین دیدار گفت: ارتباط با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه و پیگیری ملت، پارلمان و دولت تانزانیا قرار دارد.

وی افزود: در عرصه های علمی، دانشگاهی، صنعتی، زیربنایی، صنایع نفت و گاز، کشاورزی و معدنی از همکاری و انتقال دانش و تجربیات ایران استقبال می کنیم. 

سخنگوی وزارت خارجه: از «آبه شینزو» به خاطر کمک به توسعه روابط ژاپن و ایران قدردانی می‌کنیم
دنبال کنید

رئیس مجلس تانزانیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت و دولت  تانزانیا که سال ها برای کسب استقلال مبارزه کردند اجازه مداخله در امور داخلی و ارتباطات خارجی خود از جمله مناسبات خوب خود با ایران را به هیچ کشوری نمی دهند.

اندوگای در پایان این دیدار خواستار گسترش مناسبات فیمابین شد و از رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیداری رسمی از تانزانیا دعوت کرد./

پایان پیام

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴

حمایت از گسترش مناسبات با تانزانیا/ رژیم صهیونیستی قادر به درک قدمت روابط ایران و تانزانیا نیست رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – تانزانیا اظهار داشت: رژیم صهیونیستی قادر به درک قدمت روابط ایران و تانزانیا نیست. http://cdn.icana.ir/d/019/201606104428701661.jpg حمایت,از,گسترش,مناسبات,با,تانزانیا/,رژیم,صهیونیستی,قادر,به,درک,قدمت,روابط,ایران,و,تانزانیا,نیست Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi