پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات

رئیس منابع طبیعی باشت در گفتگو با باشت نیوز: رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشت نیوز در رابطه با قطع درختان و اخباری که شهروندان منتشر کرده اند توضیحاتی داده است که در زیر میخوانید. به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42925
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

کرونا :

نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات
نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات 7
رئیس منابع طبیعی باشت در گفتگو با باشت نیوز:
رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشت نیوز در رابطه با قطع درختان و اخباری که شهروندان منتشر کرده اند توضیحاتی داده است که در زیر میخوانید.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشت نیوز در رابطه با قطع درختان و اخباری که شهروندان منتشر کرده اند توضیحاتی داده است که در زیر میخوانید؛

 

سامان گرجی کمبود نیرو با توجه به بازنشستگی تعدادی از نیروها را از مشکلات جدی این اداره دانست و گفت: از مسئولین جهت تأمین نیروی مورد نیاز برای حفاظت از منابع طبیعی درخواست مساعدت و همکاری داریم چرا که منابع طبیعی شهرستان باشت بصورت عمدی و غیر عمدی درحال نابودی است.

 

وی افزود: بارها در مصاحبه ها گفته ام که کمبود نیرو وجود دارد و وسعت جنگل ها و منابع طبیعی بسیار زیاد است و از عهده این تعداد نیرو کارساز نیست.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت به برخوردهایی که با متخلفات و سودجویان در دوماه اخیر شده است اشاره و تصریح کرد: برخوردهای مناسبی صورت گرفته گرفته و پرونده های زیلدی به مراجع قانونی و دادستانی ارائه شده است.

 

گرجی فعال بودن کوره های زغال در روستاهای کوهسرک،نارگ موسی،سادات شاهزینعلی را تکذیب کرده و عنوان کرد:  در سال گذشته تعداد زیادی از کوره های فعال زغال کشف شده و پرونده های آنها به حوزه های قضایی تحویل دلده شده است.

 

سامان گرجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قطع ۷۰ اصل درخت در شلالدون باشت صحت دارد گفت: هیچگونه درخت سبزی قطع نشده است.

نهایی شدن مطالعات احداث تونل در گردنه اسدآباد
دنبال کنید

 

وی افزود: بیش از دو هزار اصل نهال در شلالدون باشت بر اثر خشکسالی و بیماری از بین رفته اند و خشک شده اند که اگر درختی قطع شده باشد از این درختان خشک شده در منطقه است که باید مطابق چند سال گذشته در بخش بوستان،کارشناس و پیمانکار گرفته شود و همه این درختان خشک و آنهایی که درچار بیماری هستند را از منطقه خارج کرد.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی گردشگران نیز از این درختان خشک استفاده کرده اند که عملا خود این درختان داری بیماری هستند و نباید برای زغال هم از آن استفاده کرد چرا که باعث بیماری برای انسان می شود.

 

وی با گلایه از شهروندان گفت: عده ای عکس درختانی که بر اثر بیماری و خشک سالی قطع شده را پخش میکنند و می گویند درخت ها را قطع کرده اند که این موضوع صحیح نیست.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت با اشاره به اقداماتی که در بخش حفاظت شده است گفت: برقراری ایستگاه های بازرسی به صورت شبانه روزی، معرفی متخلفان زیادی در بحث قاچاق و سوخت و جلوگیری از قطع درخت، حمل زغال و تخریب منابع ملی از جمله اقدامات این سازمان بود.

 

گرجی افزود: ده ها مورد کنترل آتش سوزی، تشکیل پرونده متخلفان ماده ۴۲، ۴۵،۴۹ و ۶۹۰ به تعداد بیش از ۸۰ مورد که نزدیک به ۶۰ درصد پرونده ها پیگیری و منجر به رأی شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: در حوزه انتظامی نیز توقیف بیش از ۲۰ مورد قاچاق چوب و زغال و قطع درختان جنگلی ، کشف و ضبط هفت دستگاه اره برقی از متخلفین و قاچاقچیان چوب و معرفی به محاکم قضایی صورت گرفته است.

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه سامانه گرمسیری ایلام
دنبال کنید

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت تصریح کرد: کاری وحشتناکتر از قطع چند درخت صورت گرفته و آن هم بیماری خشک شدن درختان بلوط در سراسر حوزه زاگرس،شلال دون و مناطق دیگر استان است .

 

سامان گرجی گفت: شدت این مشکلات بسیار و از حوزه شهرستان خارج است ، باید فکری اساسی برای خشک شدن درختان بلوط شود.تصاویر خشک شدن درختان نیز در این مناطق موجود است که شدت این مشکل را به تصویر کشیده .

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بحث جذب نیرو در منابع طبیعی شهرستان چه اقداماتی صورت گرفته است ؟گفت: نامه نگاری هایی به استاندار،مدیرکل،نماینده،فرمانداری،اداره اطلاعات شده و همه مسئولین درجریان این موضوع هستند ولی متاسفانه نیروهایی که بازنشسته شده اند تاکنون جایگزینی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت ضمن درخواست در شهروندان در امر حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها در شهرستان تصریح کرد: انتظار می رود شهروندان در این امر بزرگ و گستره نیز منابع طبیعی را یاری کنند .

 

وی از مردم خواست تا در کنار نقاط ضعف نقاط قوت ادارات هم دیده شود چنانکه در سال ۹۶ بیش از هشت هزار اصل نهال با مشارکت بسیج و مردم غرس شد .

نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات 8
نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات 9
نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات 10
نابودی ۲هزار اصل نهال بلوط در شلالدون بر اثر خشکسالی و بیماری/کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی باشت یکی از مهمترین مشکلات 11

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi