شماره : 42907
۲۵ / ۱ / ۱۳۹۷ - ۸:۱۹

پیشرفته ترین سلاح آمریکا نابود شد

✍️حمله موشکی آمریکا و انگلیس و فرانسه به چهار منطقه سویدا، حماه، حمص و دمشق در سوریه، فاقد کمترین ارزش و دستاورد سیاسی ارزیابی می شود. این اقدام جنایتکارانه، آن هم درست در ایام پاکسازی اطراف دمشق از آخرین بقایای گروه های تروریستی، اعتراف به سهیم بودن در شکستی بزرگ است. ♦️آمریکا و انگلیس با

✍️حمله موشکی آمریکا و انگلیس و فرانسه به چهار منطقه سویدا، حماه، حمص و دمشق در سوریه، فاقد کمترین ارزش و دستاورد سیاسی ارزیابی می شود. این اقدام جنایتکارانه، آن هم درست در ایام پاکسازی اطراف دمشق از آخرین بقایای گروه های تروریستی، اعتراف به سهیم بودن در شکستی بزرگ است.

♦️آمریکا و انگلیس با این نمایش، عربستان سعودی را باز هم خواهند دوشید اما بعید است حتی اندکی از عقده های شکست آل سعود در جنگ های ناکام عراق و سوریه و یمن را فروکش کند؛ چون در میدان و در جمع بندی شکست های حقارت آمیز ائتلاف غربی-عبری-عربی طی دهه گذشته، کمترین تغیییری ایجاد نخواهد کرد.

?۱۰۰ موشک شلیک شده، حتی اگر به جای سوریه به سمت یمن شلیک می شد، کمترین تاثیری در واقعیت های میدان جنگ ایجاد نمی کرد. ارزش هر اقدام جنگی را نه در خلا، بلکه با عایدی آن بر روی زمین می سنجند . به این معنا، شکست آمریکا و آل سعود در جنگ نیابتی ۷ ساله سر جای خود باقی است.

?اما این گونه هم نیست که قبل و بعد حمله، هیچ توفیری نداشته باشد. آمریکا قُمپُزی را که هفته ها بود می گفت شلیک خواهد کرد، در کرده است؛ پر سر و صدا اما با کمترین عایدی. درست مانند قمپز (توپ) های پر صدا و بی دستاورد عثمانی ها. مشت بسته قدرت آمریکا اکنون باز شده است. آنها به اصرار خود نشان دادند از این پس هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ همچنان که سال گذشته در حمله به پایگاه الشعیرات نتوانستند.

♦️البته این ناتوانی برای اهل فن، هنگامی آشکار شد که روند پیروزی های محور مقاومت در جارو کردن حکومت سرطانی داعش از عراق و سوریه شدت گرفت. در آن زمان آمریکا و آل سعود بیشترین تلاش و هزینه را برای سرپا نگه داشتن هیولای وحشت افکن خود انجام دادند. اما باد داعش خالی شده بود و معلوم کرد باد قدرت آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق مدت هاست خالی شده است.

گزارش و تحلیل؛درخت حقوق،معلولیت
دنبال کنید

?ماجرای حمله دیشب، هر چند اقدامی جنایتکارانه و نقض حقوق بین الملل است، اما اعتبار رو به زوال آمریکا را چه در زمینه ابرقدرتی و چه درباره ژست مبارزه با تروریسم، به چالش کشید؛ چه اینکه آمریکا در حمایت از تروریست های نشاندار و با صحنه سازی همان ها، به دولت مقاوم در برابر تروریسم داعش و النصره و فیلق الشام حمله کرده و ناکام مانده است.

?اگر حرف ترامپ را جدی بگیریم که به عنوان هدف پنهان حمله گفت “افزایش همکاری‌های دوستان ما از جمله عربستان و امارات، ضمانت خواهد کرد که ایران از نابودی داعش منتفع نمی‌شود”، جبهه مقاومت، پیروز بلا منازع جنگ است و بدین معنا آمریکا با اصرار خود سمت طرف بدنام و بازنده ایستاده است.

♦️داعش، آخرین وپیشرفته ترین و موثرترین جنگ افزار صهیونیسم مسیحی بود که مقابل چشم سازندگان آن و به دست پهلوانان شجاع محور مقاومت در هم شکست و با هیچ شعبده ای از زمین بلند نخواهد شد. اگر از موشک ها کاری بر می آمد، داعش را نمی ساختند

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 42907 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز شنبه 25 فروردین 1397 ساعت ۰۸:۱۹:۵۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر