پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تأمین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در سایه همکاری ایران و روسیه/نقش پارلمان ها در تسهیل روابط دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه) با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کرد. علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار با تبریک انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42833
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

کرونا :

تأمین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در سایه همکاری ایران و روسیه/نقش پارلمان ها در تسهیل روابط دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه) با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

علاء الدین بروجردی در ابتدای این دیدار با تبریک انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه افزود: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت ایشان شاهد توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین باشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره روابطی دوستانه و راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برقرار بوده است  لذا تدوین نقشه راهی برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ضروری است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر توسعه و گسترش مراودات پارلمانی فیمابین اظهار داشت: مجالس دو کشور می‌توانند موتور محرکه و تسهیل‌کننده ارتباطات در بخش‌های مختلف باشند.

بروجردی با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسائل منطقه‌ای و بین المللی به تأمین امنیت و ثبات پایدار بین‌المللی کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات نادرست رئیس جمهور آمریکا گفت: عدم احترام به هنجارهای بین المللی،  نقض تعهدات بین المللی و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به گسترش ناامنی و تداوم بحران منجر می-گردد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اجرایی شدن موافقت‌نامه و تفاهمات به امضاء رسیده میان دو کشور خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن موافقتنامه‌ها و رفع موانع بانکی می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و صنعتی میان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران و روسیه منجر گردد.

مفهوم ارزش معاملات بورس و کاربرد آن / مفهوم ارزش بازار
دنبال کنید

 

رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه: خروج آمریکا از برجام خلاف اصول پایبندی به تعهدات بین‌المللی است

در ادامه این دیدار لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و حضور ایران در مجامع بین المللی می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت کمک فراوانی کند.

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون عالی ایران و روسیه در مجالس دو کشور را تقویت کننده مناسبات سیاسی و اقتصادی فیمابین دانست و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر میان مجالس ایران و روسیه تأکید کرد.

لئونید اسلوتسکی با تأکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تحولات بین المللی تصریح کرد: دو کشور در تدوین ساختار امنیت بین‌المللی تأثیرگذار بوده که باید با برنامه‌ریزی دقیق و تبادل دیدگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.

وی در بخش دیگری با انتقاد از مواضع آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: روسیه بر اجرای توافق برجام توسط همه طرف‌ها تأکید داشته و خروج آمریکا از آن را برخلاف اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی می‌داند.

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در پایان با تأکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی اقتصادی، صنعتی و نظامی در دو کشور اظهار داشت: بسترهای فراوانی در بخش‌های کشاورزی، هسته‌ای و انرژی در روسیه و ایران وجود دارد که باید در راستای تأمین منافع دو ملت از آن بهره برد./

پایان پیام

مهارآتش سوزی پس ۲۴ساعت در جنگلهای ومنابع طبیعی نارک وجمو دهستان امامزاده جعفرشهرستان گچساران
دنبال کنید

یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳

تأمین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در سایه همکاری ایران و روسیه/نقش پارلمان ها در تسهیل روابط دو کشور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجالس ایران و روسیه را موتور محرکه روابط دوجانبه دانست و گفت: تدوین نقشه راه برای گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف ضروری است. http://cdn.icana.ir/d/019/201804107393593915.jpg تأمین,امنیت,منطقه‌ای,و,بین‌المللی,در,سایه,همکاری,ایران,و,روسیه/نقش,پارلمان,ها,در,تسهیل,روابط,دو,کشور Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi