پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با شعار “آمریکا گاو است” می خواستند بن سلمان شوند؟!

هیجان مذاکره با آمریکا وقتی در اوج بود و دل جماعتی برای نرم کردن دل آمریکا غنج می رفت، کسانی از همین خوش خیالان سهل اندیش – اگر نگوییم ماموریت دار- گفتند “آمریکا گاو است و می توان او را دوشید”

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42803
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

کرونا :

با شعار “آمریکا گاو است” می خواستند بن سلمان شوند؟!

✍️ هیجان مذاکره با آمریکا وقتی در اوج بود و دل جماعتی برای نرم کردن دل آمریکا غنج می رفت، کسانی از همین خوش خیالان سهل اندیش – اگر نگوییم ماموریت دار- گفتند “آمریکا گاو است و می توان او را دوشید”. اوایل آبان ۹۲ هنگامی که توافق موقت ژنو در حال نهایی شدن بود، عطاءالله مهاجرانی (از اعضای مؤثر دولت‌های کارگزاران و اصلاحات و مردی که سیاستمدار شدن را محصول نوشیدن شیر دراز گوش در صباوت می‌دانست!) با همین مضمون دست به قلم برد.

♦️او در وبلاگ خود (مکتوب) نوشت: «منوچهر دعوتم کرد به شام در رستورانی در فیلادلفیا رستوران موشولو! کشتی که برای همیشه لنگر انداخته بود و به ساحل چسبیده بود. گفت: عطا به این دوستانت بگو، آمریکا مثل یک گاو شیرده هست، اسرائیلی‌ها مدام دارند می‌مکند، آن قدر به پستان‌های گاو مک زده‌اند که شیر رنگ خون هم گرفته است. شما چسبیدید به شاخ این گاو، سی سال تمامه هی با این شاخ در تقلایید. بابا منفعت ملت ما در استفاده از شیرش هست!».

?اسفند ۹۳ همین مضمون را غلامرضا انصاری (نماینده سابق اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران) طی مناظره‌ای در دانشگاه آزاد مشهد بازگو کرد؛ «به جای اینکه با شاخ آمریکا خودمان را درگیر کنیم، از پستانش استفاده کنیم». در همین حیص و بیص گروهک انحرافی موسوم به ایثارگران اصلاح‌طلب در فیس‌بوک نوشت «متأسفانه سهم ما از آمریکا، شاخ گاو شده در حالی که اگر مدیریت و هوش به خرج دهیم می‌توانیم مانند کره و ژاپن و چین آمریکا را بدوشیم»!

با شعار "آمریکا گاو است" می خواستند بن سلمان شوند؟! 1

?مدتی بعد یک سایت حق‌العمل کار متظاهر به حمایت از دولت (عصر ایران) مدعی شد باید رویکرد عربستان به آمریکا را در پیش بگیریم. این طیف بی تعارف، چیزی از بن سلمان جوانک عیاش و کم شعور دربار سعودی کم ندارند؛ کسی که اخیرا هم اعلام کرد رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد. اما برخورد آمریکا با بن سلمان چه بوده است؛ دوشیدن و سواری گرفتن و تحقیر حضوری!

پرچم شما جعلی است!!
دنبال کنید

♦️ترامپ امروز در جریان نشست خبری مشترک با سران لتونی، لیتوانی و استونی گفت: «من می‌خواهم از سوریه خارج شوم. گاهی وقت بازگشت به میهن است. می خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم اما هیچ چیزی نگرفتیم. ما در این مورد خیلی جدی فکر می‌کنیم و به‌زودی در این مورد تصمیم قطعی خواهیم گرفت. من به ریاض گفتم اگر می‌خواهید در اینجا بمانیم، پس هزینه‌اش را بپردازید”.

?دونالد ترامپ چند هفته قبل هم در دیدار با محمد بن سلمان، سخنانی صریح گفت که از دوشیدن بی وقفه رژیم سعودی حکایت می کرد: “عربستان سعودی جزو خریداران بزرگ ما بوده است. [خطاب به بن سلمان] یکی از سرمایه‌گزاری‌های بزرگ شما خرید سهام و اقلام مختلف و تولید شغل برای آمریکایی‌ها است. من در ماه می در ریاض بودم. صدها میلیارد دلار به ایالات متحده #بازگرداندیم. ما این را می‌دانیم و آنها هم می‌دانند”.

?ترامپ سپس با نشان دادن چند لوح درباره خریدهای سعودی گفت: «اینها بعضی از چیزهایی هستند که از ما خریده اند. اگر بر حسب دلار اینها را بررسی کنید، این یکی سه میلیارد دلار است، آن ۵۳۳ میلیون دلار و آن یکی ۵۲۵ میلیون دلار. این پول‌ها برای شما چیزی نیست؛ بیشتر بخرید… این ۸۸۰ میلیون دلار، این ۶۴۵ میلیون دلار، این یکی ۶ میلیارد دلار…».

با شعار "آمریکا گاو است" می خواستند بن سلمان شوند؟! 2

♦️ترامپ همان کسی بود که در آغاز ریاستش گفت “پل ها و مدارس و جاده های ما فرسوده شده اند و ما هزینه تعمیر آنها را نداریم”. اما همین دولتمردی که در آمریکا به حماقت و بلاه شناخته می شود، صدها میلیارد دلار از عربستان دوشیده و اصرار دارد همین دوشیدن را دوباره ادامه هم بدهد و به رخ گاو سعودی هم بکشد.

از رهبران جوان جهان چه خبر؟!!
دنبال کنید

?آری وقتی مدعی سیاست، جاه طلب های فاقد شعور و بی غیرتی مانند بن سلمان باشند، می توان پالان هم بر پشت شان گذاشت و عکس یادگاری گرفت؛ چه رسد به دوشیدن. لابد بن سلمان هم در عیاشی شبانه با هم پالگی هایش می گوید “دیدید چه پلتیکی زدیم و دل از گاو آمریکا یی ربودیم”!

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi