پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مردانی زحمت کش با لباس نارنجی

یادداشت: نوشته زیر یادداشتی بیش نیست نه قصد قضاوت داریم،نه بحث طرفداری و جانب داری است به عنوان یک شهروند در شهری زندگی می کنم که نظاره گر حرکت روز به روز آن بسوی جایگاهی که باید باشد هستم،وطبق حقوق شهروندی از حق انتقاد وپیشنهاد استثناء نیستم. به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، مهراب ظفری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

کرونا :

مردانی زحمت کش با لباس نارنجی
مردانی زحمت کش با لباس نارنجی 3
یادداشت:
نوشته زیر یادداشتی بیش نیست نه قصد قضاوت داریم،نه بحث طرفداری و جانب داری است به عنوان یک شهروند در شهری زندگی می کنم که نظاره گر حرکت روز به روز آن بسوی جایگاهی که باید باشد هستم،وطبق حقوق شهروندی از حق انتقاد وپیشنهاد استثناء نیستم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، مهراب ظفری چهار راه گشین در یادداشتی نوشت: شهر من بوسه بر خاکت استواریت را می ستایم /تو را به هیچ زمینی نمی فروشم /گرچه هم هنوز اصالتم تسلیم توست.

ز بسم الله چیزی نیست بهتر،نهادم تاج بسم الله بر سر.

این نوشته یادداشتی بیش نیست نه قصد قضاوت داریم،نه بحث طرفداری و جانب داری است.

به عنوان یک شهروند در شهری زندگی می کنم که نظاره گر حرکت روز به روز آن بسوی جایگاهی که باید باشد هستم،وطبق حقوق شهروندی از حق انتقاد وپیشنهاد استثناء نیستم.

 

در ابتدا جا دارد از مجموعه و عوامل زحمت کش شهرداری شهرستان باشت به ویژه پاکبانان نارنجی پوش عزیزتقدیر و تشکر کنم و سربلندی همه عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

همه ما دوست داریم که شهری زیبا و در خور شخصیتمان داشته باشیم شهر خوب هم بایداز نظر ظاهر و وهم از نظر ویژگی های اجتماعی دارای ویژگی هایی باشد تا بتوان آن شهر را خوب نامید.

 

زمانی که شهروند خوب باشد و نسبت به شهر خود احساس مسئولیت کند واین احساس را به خود بدهد که این شهر من است،زادگاه من است،محل نفس کشیدن عزیزام و دوستانم است،و زمانی که ویژگی های اجتماعی و ظاهری با هم و در کنار هم باشند آن وقت است که یک شهر به درجه رشد و تکامل اعلی می رسد در غیر این صورت به یک شهر خوب تبدیل نمی شود.

 

ما باید از شهر خود تبلیغ و تعریف کنیم همانگونه که سقراط حکیم زمانی که مسافری به شهرش آتن می آمد از مردم و شهرش و رفتار،زیبایی شهرش تعریف و تمجید میکرد ،این شهرونده که پایه گذار شهر خوب است و سبب آبادی شهر می شود و شهر آباد هم شهروند خوب را پرورش می دهد، انسان به عنوان پیکره اصلی شهر محسوب می شود و یک شهروند خوب باید نگاه  متفکر و عقلانی داشته باشد شهر خوب ساختنی است نه یافتنی ،و در این میان نقش شهروندان نقش بسیار مهمی است،شهر ما خانه ماست و خانه ما شهرما.

راه اندازی برخی از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل علی آباد/ بازسازی و نوسازی چند مدرسه در حوزه انتخابیه
دنبال کنید

 

شهر داری معمولاًبه بخشی شهری از تقسیمات کشوری گفته می شود که به صورت یک اَبر شرکت با قدرت خود گردان یا در حیطه قضایی اداره می شود،شهرداری یک نهاد اجرایی محلی است که زیر نظر شهردار اداره می شود.

شاید بسیاری از مردم به درستی با وظایف این سازمان آشنا نباشند،وظیفه این سازمان پاکیزه نگاهداشتن شهر،جمع آوری و حمل زباله شهری،صدور مجوز های ساخت وساز شهری،دریافت عوارض شهری از شهروندان و برقراری نظم در شهر و فرماندهی بر نیروهای راهنمایی و رانندگی را برعهده داردو بسیاری موارد، همچون ترافیک شهری ،شورای شهر،مدیریت فاضلاب و آب شهری،و کنترل معابر و سد معبر جسارت ویژه ای دارد.شهرداری در مقایسه با سایر ادارات و نهادها و سازمان ها و….وظایف پیچیده ای دارند.

 

همان گونه که خداوند بزرگ جهان را با هزاران فرهنگ وسنت و رنگ خلق کرده،بشر را هم با هزاران ایده و طرز فکر مختلف و اندیشه مجزا از هم پدید آورده.

ما وقتی به کلمه ای همچون شهرداربرخورد می کنیم، می گوییم که شهردار باید چه تخصص هایی داشته باشد؟

آیا باید متخصص فضای سبز،محیط زیست و یا مهندس عمران یا مهندس معمار و صنایع و بهداشت محیط یا جامعه شناس یا اقتصاددان باشد این باوری کاملاً اشتباه و چاش بر انگیز است،به جرات می توان گفت کسی پیدا نمی شود که تمام این ویژگی ها را داشته باشد تمام این سوالات را می توان با کلمه مدیریت پاسخ داد،مفهوم مدیریت به کارگیری موثر و کارآمد از منابع مادی و انسانی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل است،در واقع زمانی که یک فرد مدیریت شهر سازانه و مدیریت معمارانه داشته باشد،قطعاًبه نتیجه خواهد رسید.

سپاه و بسیج پای کار آبرسانی به روستاهای محروم اردکان باشند
دنبال کنید

 

چکیده مطلب اینجاست که شهردار صرفاً نباید مدیریت سازمان یا نهادی را داشته باشد بلکه شهردار کسی است که خود منتخب، افراد منتخب مردم یک شهر است،یعنی شهردار را می توان با مدیریت شورایی ادخال کرد.

 

زمانی که شهردار از ایده دیگران استفاده کند و در طرح های خود از کارشناسان کمک بگیرد و بتواند طرح های  موجود را براساس توان موجود به حرکت دربیارد وبه موقع از یک طرح رونمایی کندکه برنامه ریزی شده باشد، و گرفتار مشکلات مالی که یکی از موانع اساسی تمام طرح ها در سراسر دنیا است نشود،ومهمترین نکته اینجاست که شهردار موفق همیشه باید با مردم ارتباط داشته و برطرح های خود تمرکز و نظارت داشته باشد،آن وقت است که می توان به او گفت شهردار موفق  ومردم شهر هم قطعاً از او راضی هستن و در ادامه بیشتر از او حمایت می کنند.

 

جناب آقای لطف الله موسوی شهردار محترم شهرستان باشت بی شک رفتار و منش و اخلاق شما بر مردم این شهر پوشیده نیست و از خداوند بزرگ می خواهم که روز به روز در کارتان پیشرفت و در اخلاصتان محکم باشید،و از زحمات شما تشکر می کنم و عاجزانه خواستارم شهری بسازید که در خور مردم شهر و دیارت باشد.

 

قوی بمانید وادامه دهید این مسیر سخت است،اما سخت ترین مسیرها به بهترین مقصدها منتهی می شود،همان گونه که سخت ترین صخره ها همیشه بهترین منظره را دارند،قطعاً درپایان ارزشش را خواهد داشت،مردان بزرگ اراده می کنند و مردان کوچک آرزو.    وسلام

 

مهراب ظفری چهار راه گشین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi