جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کمک خلبان است یا شبان آشناست؟!

کسانی همین روزها با قیافه آدم های اهل فن، کلاس می گذارند و مشکل کشور را اختلاف خلبان و کمک خلبان جا می زنند، که در خوش بینانه ترین قضاوت، تفاوت “شغال و گرگ” و “گوسفند و سگ گله” را نمی فهمند، شاید هم داستان آنها، همان حکایت است که گفت:
این منم، خون جگر از بد دوران خورده
مرد رندی که رکب‌های فراوان خورده
دشتمان گرگ، اگر داشت نمی‌نالیدم
نیمی از گله‌ی ما را سگ چوپان خورده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42736
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۲۷

کرونا :

کمک خلبان است یا شبان آشناست؟!

✍️ لازم نیست انسان حتما در مرکز بررسی های استراتژیک -مثلا جای آقای آشنا- نشسته باشد تا فرق دوست و دشمن را بفهمد. اندازه یک چوپان هم که تجربه و معلومات داشته باشی، فرق سگ گله را با گرگ و شغال می توانی بفهمی. البته گاه پیش می آید که سگ گله، دل به گرگ و شغال می بندد و با هم، کار گله را می سازند.

♦️آقای روحانی اردیبهشت ۵ سال پیش گفت “اروپایی ها آقا اجازه هستند و آمریکا کدخداست. بستن با کدخدا آسان تر است”. البته گزاره آخر، صد درصد غلط از آب درآمد و شیطان بزرگ طبق پیش بینی های مسبوق به عبرت های تاریخی، زیر توافق زد. اما پس از خباثت و کلاهبرداری آمریکا، برخی مدیران و مشاوران دولتی به صرافت افتادند برخلاف تصریح آقای روحانی، اروپا را مستقل و متفاوت از آمریکا جا بزنند، بی آن که توضیح دهند اگر اروپا هویت مستقل داشت، چرا سراغ کدخدا رفتند؟!

?اصرار دولت های اروپایی بر همراهی نمادین با آمریکا در اخراج دیپلمات های روسیه، آخرین نمونه از دنباله روی شغال وار اروپا نسبت به کاخ سفید است. بلوک ناتو در واقع، انتقام شکست بزرگ در جنگ سوریه و ناکامی در انتخابات اخیر روسیه را یکجا از مسکو می گیرد، یا بهتر بگوییم در قبال شکست راهبردی عقده گشایی سمبلیک می کند. آنها شبیه همین کار را پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، در سخت گیری و تحریم و نقض سیستماتیک برجام، علیه ملت ایران مرتکب شدند. و این در حالی بود که تظاهر به خرسندی از نتیجه انتخابات می کردند.

سخنان رهروان راه عشق را می شنوی، مگو که نادرست است / سیاست مگو!
دنبال کنید

?آمریکا و اروپا طی دو دهه گذشته در قبال عراق و سوریه و لیبی و لبنان هم که کشورهایی نزدیک یا در حال نزدیکی بودند، خباثت های متعدد مرتکب شدند، چرا که نگاه راهبردی آنها به غیر غرب، نگاه #گرگ_گوسفند است. در این رویکرد استراتژیک برآمده از فروپاشی بلوک شرق، خاورمیانه شکارگاه قرق شده آمریکاست و برخی دولت های اروپایی در نقش گله کفتارها و شغال های ریزه خوار عمل می کنند. آمریکا و شغالان همراه آن البته ۱۶-۱۷ سال است که رویاهایشان برای تسخیر کشورهای غرب آسیا، یکی پس از دیگری تبدیل به کابوس می شود. عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و بحرین را بنگرید.

♦️در چنین شرایطی، آنان که اروپای شریک دزد را رفیق قافله و دوست گله جا می زنند، اندازه یک چوپان هم درک و دریافت ندارند. آیا آنها نمی دانند که اروپا در جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی و حمایت از گروهک های ضد انقلاب در کنار دشمنان ملت ایران بود؟ البته تردید در شعور و عقل این جماعت لاف زن، خوش بینانه ترین گمانه درباره کسانی است که بارها از دفتر و اطرافیانشان، نفوذی شناسایی و بازداشت شده است.

?کسانی همین روزها با قیافه آدم های اهل فن، کلاس می گذارند و مشکل کشور را اختلاف خلبان و کمک خلبان جا می زنند، که در خوش بینانه ترین قضاوت، تفاوت “شغال و گرگ” و “گوسفند و سگ گله” را نمی فهمند، شاید هم داستان آنها، همان حکایت است که گفت:
این منم، خون جگر از بد دوران خورده
مرد رندی که رکب‌های فراوان خورده
دشتمان گرگ، اگر داشت نمی‌نالیدم
نیمی از گله‌ی ما را سگ چوپان خورده

آیا ۹۸ سال شکست تاریخی دشمن است؟
دنبال کنید

?یا به قول پروین اعتصامی؛
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi