پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیش از 60 درصد تماس های روزانه مرکز 115 مزاحمت است/چادر سلامت در 10 نقطه استان برپا می شود

رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان با اشاره به اینکه در استان ۳ مرکز پیام روز ۱۱۵ وجود دارد، گفت: متاسفانه ۶۰ درصد از تماس های روزانه با مرکز ۱۱۵ استان مزاحمت ها و یا تماس هایی است که هیچ نیازی به اعزام آمبولانس ندارد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42512
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان با اشاره به اینکه در استان ۳ مرکز پیام روز ۱۱۵ وجود دارد، گفت: متاسفانه ۶۰ درصد از تماس های روزانه با مرکز ۱۱۵ استان مزاحمت ها و یا تماس هایی است که هیچ نیازی به اعزام آمبولانس ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، جلال پورانفرد در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: بالغ بر ۲۶۰ نیروی عملیاتی و ستادی در قالب ۲۹ پایگاه زمینی و هوایی  یک اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس در ایام نوروز کار خدمات رسانی و امداد رسانی به مسافران نوروزی را انجام می دهند همچنین ۱۰ چادر سلامت در نقاط پر تردد و نقاطی که مسافر زیاد وارد آن می شود برپا می شود.

وی با بیان اینکه چادرهای سلامت به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند گفت: سعی شده است که در هر سه شهرستان یک چادر سلامت برپا شود  و در این چادرها درمان های سرپایی و داروهایی که نیاز به تجویز ندارند و سایر خدمات رسانی ها انجام می شود.

وی با اشاره به طرح های اورژانس در ایام نوروز گفت: پایش مراقبت های قلبی را در استان آغاز کرده ایم که در چند روز آینده افتتاح و عملیاتی می شود به این شکل که در واحد ۲۴۷ که در بیمارستان امام سجاد ایجاد شده است  یک نوع دارو وجود دارد که فردی که دچار سکته قلبی می شود اگر در ۶ ساعت اول این دارو را دریافت کند احتمال بازگشایی رگ های آن وجود دارد و این واحد برای این هدف راه اندازی شده است.

حوادث متعلق به یک اداره نیست/ضرورت آمادگی لازم تمام ادارات برای حوادث احتمالی در گچساران
دنبال کنید

پورانفرد عنوان کرد: در ایام نوروز اورژانس هوایی نیز اماده امدادرسانی و خدمات رسانی است به گونه ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد دو پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد در حالی که در خیلی از استان ها حتی تهران تنها یک پایگاه هوایی وجود دارد و هیچ محدودیتی برای انتقال بیماران نداریم.

رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان گفت: در ابتدای سال تا کنون ۲۰۸ سورتی پرواز در استان انجام شده است که ۱۱۲ بیمار انتقال داده شده است و از این تعداد پروازها بیشترین آن مربوط به تصادفات وپرواز برای مادران باردار بوده است که بیشترین انتقال بیمار نیز از کهگیلویه انجام شده است.

وی با اشاره به آمار فوریت های انجام شده توسط مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان از ابتدای سال جاری تا کنون گفت:  در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۳۰ هزار فوریت توسط اورژانس و فوریت های پزشکی استان انجام شده است که از این تعداد فوریت ۹ هزار و ۱۹۵ بیمار مربوط به حمل و نقل و ۲۹ هزار و ۳۷۸ مورد مربوط به حوادث غیر از تصادفات بوده است.

 پورانفرد به  میانگین زمان رسیدن آمبولانس  بر بالین بیمار اشاره کرد و گفت: این زمان ۸ دقیقه است اما  دو عامل باعث می شود که آمبولانس اعزامی دیر به محل سانحه برسد یکی  آدرس نادرست و دیگری اینکه شاید اتفاقی رخ دهد اما نزدیک ترین پایگاه به محل حادثه برای نقطه ای دیگر اعزام شده باشد.

 رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان گفت:  گاهی مردم نیز راه به آمبولانس ها نمی دهند در غیر این صورت آمبولانس های اورژانس در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه می رسانند و هر کسی غیر از این ادعا دارد ما با سند زمان دقیق اعلام حادثه و زمان رسیدن اورژانس را اعلام می کنیم.

احداث سد چمشیر گامی بلند در مسیر توسعه گچساران
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه در استان ۳ مرکز پیام روز ۱۱۵ وجود دارد که در یاسوج، گچساران و دهدست مستقر هستند گفت: متاسفانه ۶۰ درصد از تماس های روزانه با مرکز ۱۱۵ استان مزاحمت ها و یا تماس هایی است که هیچ نیازی به اعزام آمبولانس نیست.

پورانفرد با اشاره به آمار غرق شدگی و مسمومیت در یازده ماهه سال جاری گفت: در این مدت ۲۸ نفر دچار غرق شدگی شدند و ۲۱۷ مورد مسمویت با گاز co و بیش از هزار و ۱۰۸ مورد نیز سایر مسمویت ها بوده است  که گاهی این مسمویت ها در اثر استفاده از غذای مسموم و یا شربت های مسموم است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز مراقبت های تصویری گفت: این طرح با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در چند روز آینده در استان راه اندازی می شود و از فواید این طرح این است که به صورت تصویری می توانیم از وضعیت درمان در سایر اورژانس ها در استان باخبر شویم.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi