پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران همواره از حقوق تمامی کشورهای منطقه در حفظ مرزهای خود حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آخرین روز از سفر هیات پارلمانی کشورمان به تفلیس، رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با دیمیتری کومسیشویلی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار و آقای داویت زالکالیانی معاون وزیر امورخارجه گرجستان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و اقتصادی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42506
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

کرونا :

ایران همواره از حقوق تمامی کشورهای منطقه در حفظ مرزهای خود حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آخرین روز از سفر هیات پارلمانی کشورمان به تفلیس، رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با دیمیتری کومسیشویلی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار و آقای داویت زالکالیانی معاون وزیر امورخارجه گرجستان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و اقتصادی و تجاری دوجانبه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدارها مقامات گرجی ضمن ابراز خرسندی از سفر مقامات کشورمان به گرجستان و روابط خوب، صمیمانه و سازنده دو کشور، بر توسعه و گسترش همکاریهای دوجانبه در عرصه های سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و علمی و ارتقاء بیش از پیش مناسبات فی مابین و  بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های یکدیگر تاکید نمودند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت و حفظ تمامیت ارضی گرجستان در مجامع بین المللی تشکر و قدردانی نمودند.

دیمیتری کومسیشویلی در دیدار خود با گروه دوستی کشورمان قابلیت های ایران را در زمینه های مختلف را مورد اشاره قرار داده و بر آمادگی دولت گرجستان برای ایجاد بسترهای لازم و شرایط مناسب سرمایه گذاری تجار ایرانی در کشورش تاکید کرد.

وی گفت: تلاش می کنیم با  ایجاد زیر ساخت ها و رفع موانع احتمالی برسر راه فعالان اقتصادی، شاهد حضور بیش از پیش تجار و سرمایه گذاران  ایرانی در گرجستان باشیم.

وی با طرح موضوع پیشنهاد ایران در خصوص کریدور خلیج فارس و دریای سیاه، به شناسایی پتانسیل و توانمندی های دو طرف در این مذاکرات اشاره و گفت: نسبت به این طرح خوشبین هستم و اطلاع داریم که ایران تلاش می کند مقدمات لازم برای اجرای این طرح را فراهم کند. گرجستان نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام داشته و خواهان برقراری ارتباط بیشتر با ایران و استمرار آن است.

فشار دولت به وزارت بهداشت برای اعلام عدم مخالفت با برگزاری کنکور
دنبال کنید

داویت زالکالیانی معاون اول وزیر امورخارجه نیز در دیدار خود با رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان سفر هیات پارلمانی ایران به تفلیس را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد، این سفر راهگشای پیشنهادات  و اقدامات جدید در جهت توسعه روابط دوستانه دو کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفتها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، از نقش فعال ایران در مبارزه با جریان های انحرافی و تروریست و ایجاد ثبات و امنیت در کشور های منطقه تقدیر نمود.

احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در دیدارهای خود نیز بر روند خوب همکاری‌های دو کشور و ضرورت توسعه این همکاری ها تاکید کرد و گفت: در منطقه ای متلاطم زندگی می کنیم و شرایط جهانی مدام در حال تغییر است و همه چیز به هم مرتبط است. در این شرایط ضرورت ایجاب می کند که از قابلیت ها و ظرفیت های یکدیگر در جهت تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه بهره برده و موجب نزدیکی و پیوندهای دوستی دو ملت شویم.

وی افزود: همه کشورها در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای نسبت به یکدیگر تکالیف و حقوقی دارند که می بایست رعایت کنند، در این راستا ایران همواره از حقوق تمامی کشورهای منطقه در حفظ مرزهای خود حمایت کرده و هرگونه مداخله کشورها به حقوق دیگر کشورهای منطقه را محکوم می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه بر نقش جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی خارجی اشاره و گفت: علیرغم فشارها و تبلیغات منفی غرب علیه ایران، توانستیم چهره واقعی کشورهای غربی و حامیان منطقه ای آنان را در حمایت از تروریزم سازمان یافته برملا کرده و با مبارزه با تروریسم، داعش را از منطقه بیرون رانده و صلح و آرامش را به منطقه باز گردانیم.

عناصر ضد انقلاب عامل اصلی اغتشاشات و حوادث اخیر
دنبال کنید

وی در پایان از مهمان نوازی و تنظیم برنامه و ملاقاتهای خوب طرف گرجی و همچنین زحمات و تلاشهای همتای گرجی خود و سفیر کشورمان در تفلیس تشکر و قدردانی نموده و بر تداوم همکاریهای پارلمانی، در جهت توسعه و گسترش مناسبات  سیاسی، اقتصادی،  فرهنگی و علمی دو کشور تاکید نمود./

پایان پیام

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵

ایران همواره از حقوق تمامی کشورهای منطقه در حفظ مرزهای خود حمایت می‌کند ایران همواره از حقوق تمامی کشورهای منطقه در حفظ مرزهای خود حمایت کرده و هرگونه مداخله کشورها به حقوق دیگر کشورهای منطقه را محکوم می کند. http://cdn.icana.ir/d/019/201803108414463192.jpg ایران,همواره,از,حقوق,تمامی,کشورهای,منطقه,در,حفظ,مرزهای,خود,حمایت,می‌کند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi