جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان که در راس هیاتی از اعضای این گروه به تفلیس سفر کرده است صبح روز دوشنبه با آقایان شالوا کیکناولیدزه گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، رومان کاکولیا رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان و ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42429
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

کرونا :

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان که در راس هیاتی از اعضای این گروه به تفلیس سفر کرده است صبح روز دوشنبه با آقایان شالوا کیکناولیدزه گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، رومان کاکولیا رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان و ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

علیرضابیگی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدارها با اشاره به سفرهای دو جانبه مقامات دو کشور در طول چند سال اخیر و اهتمام آنها برای تقویت هر چه بیشتر همکاری های فی مابین گفت: نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ایجاد بستر مناسب و نظارت بر تفاهم نامه و توافقات کمیسیون های مشترک دو کشور حایز اهمیت است و باید از ظرفیت پارلمانها در مسیر تحقق این توافقات استفاده کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به لغو روادید دو کشور در چند سال اخیر اشاره و آن را نشانه ای از حسن نیت دو کشور در گسترش مراودات دانسته و گفت: برخلاف تبلیغات دولت های غربی و آمریکا، ایران به عنوان مظهر مبارزه با تروریسم در منطقه معرفی شده است.

این نماینده مجلس افزود: ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است لذا باید ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از آن در جهت منافع دو ملت و دو کشور بیش از پیش بهره مند شویم.

در ادامه علیرضابیگی بر پشتیبانی پارلمان ها بر تفاهمات دولت ها جهت تسریع در روند مناسبات فیمابین تاکید کرد.

بانیان داعش به رفقای مقتدی صدر تبدیل شده اند / رهبرجریان صدر به تریبون عربستان و امارات تبدیل شده است
دنبال کنید

در این دیدارها مقامات گرجی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان در تفلیس بر تقویت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور تاکید کرده و این سفر را زمینه ساز توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف دانستند.

شالوا کیکناولیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران، توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی گرجستان بیان کرد و گفت: گروه های دوستی پارلمانی با توجه به ظرفیت های پارلمان ها باید تلاش کند و بسترهای لازم برای گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف را فراهم آورد. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت مناسب گرجستان جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف، بویژه گردشگری، آماده هر گونه همکاری و رایزنی در جهت بسط روابط میان دو کشور هستیم.

آقای رومان کاکولیا، رییس کمیته بخش ها و سیاستگذاری اقتصادی پارلمان گرجستان نیز در دیدار با اعضای پارلمانی کشورمان به پیشرفت همکاریهای دو کشور جهت سرمایه گذاری مشترک اشاره کرد و گفت: اهتمام مقامات گرجستان در توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور های دوست از جمله ایران حایز اهمیت است و می توانیم با سیاست عملگرایانه به گونه ای عمل کنیم که ضمن حفظ ملاحظات بین المللی، موانع و مشکلات احتمالی موجود بر سر راه همکاریهای اقتصادی را برطرف نماییم.

در ادامه این دیدارها رییس پارلمان گرجستان آقای ایراکلی کوباخیدزه نیز بر نقش مهم همکاری های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دوستانه دو کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه طی سالهای اخیر بسیار خرسندیم. تلاش می کنیم این روند استمرار یابد.

اتیسم : عقب ماندگی ذهنی یا کارکرد نا متعارف ذهن
دنبال کنید

وی افزود: ایران یکی از مهمترین شرکای اقتصادی گرجستان محسوب می شود و اجرای طرح های مشترک مورد تاکید ما است، گرجستان در طول تاریخ پل ارتباطی بین شرق و غرب بوده و تلاش می کنیم مجدداً این اتفاق صورت پذیرد.

رییس مجلس گرجستان در پایان این دیدار بر اهمیت سفر رییس مجلس شورای اسلامی به تفلیس تاکید کرد و گفت امیدواریم در آینده نزدیک میزبان رییس پارلمان ایران در گرجستان باشیم./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶

ایران دارای شرایط با ثبات اقتصادی است/ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در ایجاد بستر مناسب و نظارت بر تفاهم نامه و توافقات کمیسیون های مشترک دو کشور حایز اهمیت است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803101020285915.jpg ایران,دارای,شرایط,با,ثبات,اقتصادی,است/ضرورت,استفاده,از,ظرفیت,های,اقتصادی,دو,کشور Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi