جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران با قدرت در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده است/تلاش غرب برای تحت تأثیر قرار دادن تمدن و هویت تاریخی ملت ها

 به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه دیدارهای خود با آقای میخائیل گیورگادزه وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان دیدار و گفت وگو کرد. علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در این دیدار بر رسالت هیات های پارلمانی در فراهم نمودن زمینه های فعالیت و توسعه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42425
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

کرونا :

ایران با قدرت در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده است/تلاش غرب برای تحت تأثیر قرار دادن تمدن و هویت تاریخی ملت ها

 به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه دیدارهای خود با آقای میخائیل گیورگادزه وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در این دیدار بر رسالت هیات های پارلمانی در فراهم نمودن زمینه های فعالیت و توسعه همکاری در بخش های مختلف دو کشور تاکید نمود و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران بر موضوعات مختلف فرهنگی از جمله گردشگری، ورزش و موضوعات مربوط  جوانان نظارت دارد و هر قدر گفت وگو های دوجانبه در این مسیر افزایش یابد موجب تقویت روابط صمیمانه دو ملت در این حوزه ها خواهد شد.

وی افزود: سیاست کشورهای غربی بر این استوار است که تمدن و هویت تاریخی دیگر ملت ها  را تحت تاثیر قرار دهند ولی ایران در مقابل این تهاجم فرهنگی با قدرت ایستاده و به موفقیت های چشمگیری در این زمینه دست پیدا کرده است.

علیرضابیگی در ادامه به راهبرد سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه اشاره و بر این موضع ایران در خصوصی گرجستان تاکید نمود.

در بخش دیگری از این دیدار جمشید جعفرپور عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که این هیات را همراهی می کند نیز پرداختن به موضوع فرهنگ را مهم برشمرده و گفت: اگر بدنبال توسعه و روابط اقتصادی دو ملت هستیم حتماً نیاز به توسعه روابط فرهنگی داریم.  ارتباطات مستحکم فرهنگی دو کشور ضامن گسترش اقتصادی دو ملت است.

وی افزود: موضوع تهاجم فرهنگی به صورت جدی از جوامع غربی مطرح است و برخی می خواهند فرهنگ خود را تحمیل و فرهنگ دیگران را حذف کنند.

وزارت خارجه: 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده اکنون در زندانهای رژیم صهیونیستی بسر می‌برند
دنبال کنید

وی همچنین گفت: ایران و گرجستان می توانند در زمینه بهره مندی از ظرفیتهای یکدیگر  در بخش های مختلف از جمله تئاتر، تبادل گروه های هنری، تیم های ورزشی و گردشگری در جهت حفظ هویت فرهنگی خود گامهای موثری بردارند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان یادآورشد: در این راستا پارلمان ایران از هر گونه همکاری با پارلمان گرجستان استقبال می نماید.

وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان در ابتدای این دیدار با اشاره به تغییرات ساختاری جدید و ادغام دو وزارتخانه فرهنگ و ورزش، جوانان گفت: افق همکاریهای فرهنگی با ایران روشن است و با توجه به ظرفیت و ارتباطات خوب دو کشور در این حوزه بر گسترش همکاریها در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی تاکید داشته و از آن استقبال می کنیم.

وی افزود: در جلسه با سفیر ایران در گرجستان پیش نویس تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را ارایه کردم و اطمینان دارم با امضای این تفاهم نامه می توانیم بستر مناسب و محکم تری برای همکاری دو وزارت در دو  کشور فراهم کنیم.

میخائیل گیورگادزه با اشاره به اهمیت نقش نظارتی پارلمان  بر دولت، از تبادل هیات ها در سطوح پارلمانی برای توسعه همکاری های بیشتر استقبال نمود./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۱

ایران با قدرت در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده است/تلاش غرب برای تحت تأثیر قرار دادن تمدن و هویت تاریخی ملت ها رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با بیان اینکه ایران در مقابل این تهاجم فرهنگی با قدرت ایستاده است،گفت: سیاست کشورهای غربی بر این استوار است که تمدن و هویت تاریخی دیگر ملت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. http://cdn.icana.ir/d/019/201605105547664833.jpg ایران,با,قدرت در,مقابل,تهاجم,فرهنگی,ایستاده,است/تلاش,غرب,برای,تحت,تأثیر,قرار,دادن,تمدن,و,هویت,تاریخی,ملت,ها Icana

نخبگان و اندیشمندان جهان برای قانع کردن سیاستمداران نسبت به خطر تروریسم فعال شوند/ برجام نشان داد که می‌توان در مسایل پیچیده بین‌المللی با گفتگو به نتیجه رسید/ برای مبارزه با تروریسم باید به ریشه‌های شکل‌گیری آن توجه کرد
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi