جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بسترهای تجاری و اقتصادی مناسبی میان ایران و شیلی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، میچله باچلت سفیر شیلی در تهران ظهر (سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶) با حمایت میرزاده رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – شیلی دیدار و گفت وگو کرد. میرزاده در ابتدای این دیدار، تحکیم روابط و نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و شیلی و همچنین گسترش روابط گروه های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42423
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

کرونا :

بسترهای تجاری و اقتصادی  مناسبی میان ایران و شیلی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، میچله باچلت سفیر شیلی در تهران ظهر (سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶) با حمایت میرزاده رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – شیلی دیدار و گفت وگو کرد.

میرزاده در ابتدای این دیدار، تحکیم روابط و نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و شیلی و همچنین گسترش روابط گروه های دوستی پارلمانی دو کشور را ضروری دانست و گفت: دو کشور ایران و شیلی کشورهای مهم در مناطق جغرافیایی خود هستند که زمینه های متنوع همکاری میان دو کشور می تواند به تحکیم روابط و تقویت مناسبات دو کشور کمک نماید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعاملات اقتصادی و فرهنگی خیلی خوبی بین دو کشور برقرار است و بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود زمینه های متنوع همکاری میان دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و شیلی در راستای ارتقای سطح همکاری ها و منافع دو ملت می توانند از فرصت های موجود استفاده کنند.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعاملات دیرینه دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و شیلی بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها همچون توسعه روابط بین دو کشور در زمینه های فرهنگی، گردشگری و علمی فناوری را فراهم نموده است.

میچله باچلت، سفیر شیلی در تهران نیز اظهار داشت: تقویت روابط سیاسی ایران و شیلی و همکاری بخش های خصوصی دو کشور به منظور توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری از جمله اهدافی است که شیلی در ایران به دنبال آن است.

زمین چمن استادیوم نفت گچساران آماده برگزاری مسابقه جام حذفی شد
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه روابط گروه های دوستی دو کشور بتوانیم به تعمیق روابط پارلمانی تعامل بیشتری به وجود آید.

در این دیدار آقایان وقف چی و ملکشاهی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و شیلی نیز حضور داشتند و به بیان نکته نظرات خود پرداختند./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴

بسترهای تجاری و اقتصادی مناسبی میان ایران و شیلی وجود دارد نماینده مردم گرمی در مجلس بابیان اینکه بسترهای تجاری و اقتصادی مناسبی میان ایران و شیلی وجود دارد، گفت:وند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و شیلی را مثبت ارزیابی می‌کنم. http://cdn.icana.ir/d/019/201801108743668003.jpg بسترهای,تجاری,و,اقتصادی,,مناسبی,میان,ایران,و,شیلی,وجود,دارد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi