شماره : 42419
۲۲ / ۱۲ / ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

ایران با اقلیم های متقاوت پذیرای گردشگران است/توانمندی بالای ایران در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ادامه دیدارهای هیات پارلمانی کشورمان در سفر به تفلیس اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.  آقای جمشید جعفرپور عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ادامه دیدارهای هیات پارلمانی کشورمان در سفر به تفلیس اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان دیدار و گفت وگو کرد. 

آقای جمشید جعفرپور عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و باستانی ایران اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن اقلیم های متفاوت و جاذبه های طبیعی و وجود آثار باستانی پذیرای گردشگران منطقه ای در ایران است.

 این نماینده مجلس افزود: در این راستا استفاده از صدا و سیمای دو کشور در معرفی و شناخت بیشتر دو ملت از کشور مقصد می تواند کمک شایانی در جذب گردشگر دو طرف کرد. 

آقای اکبر ترکی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز به حوزه توریسم سلامت و پیشرفت های چشمگیری ایران در این بخش اشاره کرد و گفت: در زمینه توریست درمانی خدمات پزشکی به لحاظ هزینه ای و نوع خدمات در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی از توانمندی بالای برخوردار هستیم که باعث جذب توریسم سلامت از کشورهای منطقه ای و بعضاً اروپایی شده است که می توانیم با تلاش مقامات گرجی در این بخش بصورت ویژه متمرکز شویم.  

این نماینده مجلس بیان داشت: همینطور در ساخت دارو نیز تولیدات ما به ۹۵ درصد رسیده و تنها ۵ درصد نیاز را وارد می کنیم.

وی افزود: ایران در تولیدات واکسن های انسانی و دامی هم به توانمندی های خوبی دست پیدا کرده که در این زمینه نیز از همکاری با گرجستان استقبال می کنیم.

پیدا شدن دو مفقودی سیل شب گذشته در الیگودرز/ تلاش برای یافتن نفر سوم ادامه دارد
دنبال کنید

در این دیدار ابتدا آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان گردشگری گرجستان لغو روادید میان دو کشور را نشانه تحکیم روابط دوستانه  دانست و  از افزایش رو به رشد گردشگران ایرانی در گرجستان ابراز خشنودی کرده و گفت: ما شاهد رشد ۱۱۲ درصدی ورود گردشگران در سال ۲۰۱۷ بودیم و پروازهای مستقیم نیز افزایش یافته که به تعداد بازدید کنندگان از گرجستان کمک می کند.

وی افزود: در این راستا از هر گونه همکاری برای توسعه  روابط و گسترش مراودات در این زمینه استقبال می کنیم./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۸

ایران با اقلیم های متقاوت پذیرای گردشگران است/توانمندی بالای ایران در حوزه گردشگری سلامت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و باستانی ایران اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن اقلیم های متفاوت و جاذبه های طبیعی و وجود آثار باستانی پذیرای گردشگران منطقه ای در ایران است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803106153503311.jpg ایران,با,اقلیم,های,متقاوت,پذیرای,گردشگران,است/توانمندی,بالای,ایران,در,حوزه,گردشگری,سلامت Icana

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 42419 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 22 اسفند 1396 ساعت ۱۷:۳۸:۰۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر