شماره : 42419
۲۲ / ۱۲ / ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

ایران با اقلیم های متقاوت پذیرای گردشگران است/توانمندی بالای ایران در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ادامه دیدارهای هیات پارلمانی کشورمان در سفر به تفلیس اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.  آقای جمشید جعفرپور عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ادامه دیدارهای هیات پارلمانی کشورمان در سفر به تفلیس اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان دیدار و گفت وگو کرد. 

آقای جمشید جعفرپور عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و باستانی ایران اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن اقلیم های متفاوت و جاذبه های طبیعی و وجود آثار باستانی پذیرای گردشگران منطقه ای در ایران است.

 این نماینده مجلس افزود: در این راستا استفاده از صدا و سیمای دو کشور در معرفی و شناخت بیشتر دو ملت از کشور مقصد می تواند کمک شایانی در جذب گردشگر دو طرف کرد. 

آقای اکبر ترکی عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز به حوزه توریسم سلامت و پیشرفت های چشمگیری ایران در این بخش اشاره کرد و گفت: در زمینه توریست درمانی خدمات پزشکی به لحاظ هزینه ای و نوع خدمات در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی از توانمندی بالای برخوردار هستیم که باعث جذب توریسم سلامت از کشورهای منطقه ای و بعضاً اروپایی شده است که می توانیم با تلاش مقامات گرجی در این بخش بصورت ویژه متمرکز شویم.  

این نماینده مجلس بیان داشت: همینطور در ساخت دارو نیز تولیدات ما به ۹۵ درصد رسیده و تنها ۵ درصد نیاز را وارد می کنیم.

وی افزود: ایران در تولیدات واکسن های انسانی و دامی هم به توانمندی های خوبی دست پیدا کرده که در این زمینه نیز از همکاری با گرجستان استقبال می کنیم.

پیام تسلیت باشگاه نفت و گاز گچساران به خانواده غلامی
دنبال کنید

در این دیدار ابتدا آقای گیورگی چوگووادزه رییس سازمان گردشگری گرجستان لغو روادید میان دو کشور را نشانه تحکیم روابط دوستانه  دانست و  از افزایش رو به رشد گردشگران ایرانی در گرجستان ابراز خشنودی کرده و گفت: ما شاهد رشد ۱۱۲ درصدی ورود گردشگران در سال ۲۰۱۷ بودیم و پروازهای مستقیم نیز افزایش یافته که به تعداد بازدید کنندگان از گرجستان کمک می کند.

وی افزود: در این راستا از هر گونه همکاری برای توسعه  روابط و گسترش مراودات در این زمینه استقبال می کنیم./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۸

ایران با اقلیم های متقاوت پذیرای گردشگران است/توانمندی بالای ایران در حوزه گردشگری سلامت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار به جاذبه های تاریخی و باستانی ایران اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن اقلیم های متفاوت و جاذبه های طبیعی و وجود آثار باستانی پذیرای گردشگران منطقه ای در ایران است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803106153503311.jpg ایران,با,اقلیم,های,متقاوت,پذیرای,گردشگران,است/توانمندی,بالای,ایران,در,حوزه,گردشگری,سلامت Icana

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 42419 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 22 اسفند 1396 ساعت ۱۷:۳۸:۰۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر