شماره : 42336
۱۶ / ۱۲ / ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران

تجمعات اعتراضی کارگران «مجتمع پتروشیمی گچساران » در اعتراض به بی توجهی مسئولین به مطالباتشان که از ۱۰ روز قبل آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

شرکت «لیموچی» به عنوان کارفرما به بهانه مشکلات مالی از پرداخت دست‌کم ۴ماه دستمزد و دیگر مطالبات کارگران درمجتمع پتروشیمی گچساران کوتاهی کرده است و به همین دلیل کارگران برای پیگیری مطالبات خود، کار در پتروشیمی را از ۱۰ روز قبل متوقف کرده و در محل کار خود دست به تجمعات اعتراضی زده اند.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 1

هرچندیکی از کارگران پتروشیمی گچساران دراین خصوص می گوید: معترضان مانند روزهای گذشته به آرامی در محوطه و مقابل درب ورودی مجتمع پتروشیمی تجمع می کنند تا وعده‌های مسئولان در خصوص مطالباتشان عملیاتی شود.

وی می افزاید:کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستندوتا این لحظه از جانب متولیان امر پاسخ مشخص و شفافی به خواسته‌های آنها داده نشده است.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 2

همچنان محتاج به نان شب

یکی دیگر از کارگران ادامه می دهد:مسئولان پتروشیمی گچساران با پرداخت نامنظم دستمزد، گذران زندگی خانواده های حدود ۸۰ کارگر شاغل در این مجتمع را با مشکل مواجه کرده‌اند و متاسفانه این روزها در شرایط دردناکی به سرمی بریم که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاج هستیم.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 3

به گفته این کارگر روند پرداخت مجموع مطالبات او و همکارانش در پتروشیمی گچساران دست‌کم در ۴ ماه اخیر با تاخیرهایی مواجه بوده است به طوری که در حال حاضر هیچ امیدی به گرفتن مطالباتشان تا قبل از سال جدید را ندارند.

معوقات به زودی پرداخت می شود

این درحالی که کوروش امدادی ،مسئول حراست پتروشیمی گچساران پیشتر درخصوص مطالبات این کارگران گفته بود:بیش از ۷۰ کارگر در شرکت پیمانکاری “لیموچی” پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند که ۳۵نفر آنها از نیروهای متخصص هستند.

ایران اسلامی به امن‌ترین کشور دنیا تبدیل شده است
دنبال کنید

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 4

وی در مورد اخراج ۵ نفر از کارگران این شرکت نیز بیان کرده بود که این افراد به دلیل برخی مشکلات داخلی از سوی شرکت پیمانکاری لیموچی اخراج شدند که بعد از پیگیری های صورت گرفته  قرار شد این افراد از ۱۳ اسفندماه امسال در شرکت پیمانکاری لیموچی مشغول بکار شوند.

امدادی در خصوص معوقات کارگران پتروشیمی نیز اظهارکرده بود که حقوق کارگران شرکت پیمانکاری “لیموچی” تا پایان دی ماه سال جاری پرداخت شده و تا ۲۳ اسفندماه امسال حقوق معوقه و عیدی این کارگران پرداخت خواهد شد.

وی نیز تصریح کرده بود که به دلیل ارائه نشدن به موقع صورت وضعیت از سوی پیمانکار این شرکت، حقوق کارگران به تعویق افتاده است.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 5

پاک کردن صورت مسئله

هرچند یکی از کارگران درواکنش به سخنان رئیس حراست پتروشیمی نیز گفت:نمی دانم جناب امدادی برچه اساس و معیاری گفته است که حقوق کارگران تا پایان دی ماه پرداخت شده است؟!!درحالی که خیلی از کارگران حتی حقوق آبان ماه خودشان را هم دریافت نکرده اند؟!!.

وی افزود:مسئولین پتروشیمی خیلی هم هنر نمودند که کارگران اخراجی را از لیست سیاه خارج کردند! وقتی پول، حق و حقوقی درکار نباشد این کار یعنی پاک کردن صورت مسئله؟.

این کارگر پتروشیمی ادامه داد:مسئولان پتروشیمی گفته اندمعوقات تا ۲۳اسفندماه جاری پرداخت می شوند اما بدانید که ما هیچ امیدی به وعده های سرخرمن مسئولان نداریم و اگر هم از دستشان بربیاد حق عیدی ما کارگران را هم پرداخت نخواهند کرد و با این اوضاع نابسامان پتروشیمی، ما باید همچنان در سال بعد منتظر مطالبات خود باشیم.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 6

۱۲ساعت کاربا حداقل دستمزد

یکی دیگر ازکارگران شاغل درپتروشیمی گچساران اظهارکرد:غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی مطرح است، کارگران بسیاری با حداقل حقوق دراین مجتمع مشغول بکار هستند،ما روزی حداقل ۱۲ساعت در مجتمع پتروشیمی گچساران کارمی کنیم و با حداقل دستمزد،که آن را هم به درستی به ما نمی دهند.

تکذیبیه و تذکر انتخاباتی جمع کثیری از بزرگان و جوانان طایفه شادگان
دنبال کنید

وی با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستند، گفت:تا این لحظه از جانب مسئولین پتروشیمی و دیگر مدیران شهری پاسخ مشخصی به خواسته‌های ما داده نشده است.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 7

یکی از کارگران پتروشیمی هم درادامه افزود:جدا از کارگران شرکت “لیموچی”  در دیگر شرکت های مجتمع پتروشیمی گچساران هم چنین معظلاتی دیده می شود و سایر کارگران هم معوقات بسیاری دارند.متاسفانه فلان مسئول فقط لاف خدمت گذاربودن را می زند و همین چند روز پیش با خودروی شاسی بلندش آنچنان با سرعت و بی محل از کنار تجمعات کارگران پتروشیمی رد شد که موانع سرعت گیر هم حریفش نشدند؟.

با این تفاسیر،انتظار از مقامات مسئول این است که به زعم ادعاهایشان درخدمتگذاری بی منت و رفع مشکلات مردم ،اگر حداقل واکنش و اقدام موثری هم دراین خصوص از خودنشان بدهند جای دوری نخواهدرفت؟!.

روز دهم؛ وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران 8

مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال احداث است که هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۰ نفر در این مجتمع تحت پوشش ۸ شرکت  مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶۷ درصد را افراد بومی تشکیل می دهند.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 42336 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت ۱۸:۵۵:۳۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر