جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند

در ضربه دو سیاست در زمان کوتاه تماس، نیروهایی به هم اعمال می‌کنند. به علت برقراری قانون سوم نیوتون در مورد نیروهای  برخوردی، نیرویی  که یکی از سیاست ها به دیگری وارد می‌کند از نظر اندازه مساوی ولی در خلاف جهت نیروییاست که از طرف جسم مقابل به آن وارد شده‌است. قوانین پایستگی انرژی مکانیکی و پایستگی تکانه خطی، دقیقاً برقرار بوده (پایستگی انرژی جنبشی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42320
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۵۰

کرونا :

جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند

در ضربه دو سیاست در زمان کوتاه تماس، نیروهایی به هم اعمال می‌کنند. به علت برقراری قانون سوم نیوتون در مورد نیروهای  برخوردی،

جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند 5

نیرویی  که یکی از سیاست ها به دیگری وارد می‌کند از نظر اندازه مساوی ولی در خلاف جهت نیروییاست که از طرف جسم مقابل به آن وارد شده‌است. قوانین پایستگی انرژی مکانیکی و پایستگی تکانه خطی، دقیقاً برقرار بوده (پایستگی انرژی جنبشی همواره برقرار نیست) و به ما این امکان را می‌دهد تا نتیجه برخورد را پیش‌بینی کنیم. هرگاه در برخورد انرژی جنبشی پایسته باشد انرژی پتانسیل نیز پایسته خواهد بود.

 

 

روحانی:

“باید باور کنیم، ضربه به دولت، ضربه به نظام است. اگر کسی فکر می‌کند، تضعیف دولت موجب تقویت نظام می‌شود در اشتباه است”.

اصل حرف ایشان درست است“ضربه” به دولت یا”مخالفت” با دولت زشت و دور از اخلاق و فرهنگ مردم سالاری است.اما بحث بر سر معنادهی به این مفاهیم است.اگر بخواهیم باز کنیم معنی ضربه به دولت چیست؟
ضربه به دولت یعنی برنامه دولت را متوقف کردن،منابع انسانی اش را ازش گرفتن،پروژه های در دست اجرا را منفجر کردند…. ضربه به معنی مانع شدن و ناکام سازی در یک هدف ارزش مند است.

جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند 6

مخالفت با دولت هم یعنی نفی دولت و به رسمیت نشناختن آن و در خواست انتخابات زود هنگام وگرنه مخالفت با دولت چه مفهوم دیگری دارد؟

 

می ماند نقد و تخریب که معنایش ضربه و مخالفت نیست.اگر دولت موثر واقع شود و مردم معجزه ببینند می تواند از روی هزاران منتقد و حتی تخریب گر به صورت اتوماتیک رد شود. فقط دولتهای ضعیف هستند که با یک عبارت احساس از دست رفتن پایگاه اجتماعی می کنند.

بیایید این قسمت را از چینی‌ها بیاموزیم
دنبال کنید

 

 

جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند 7

دوم اینکه چطور ضربه به دولت ضربه به نظام است اما عکس آن صادق نیست؟

 

نظریّهٔ آشوب سیاسی یا نظریّهٔ بی‌نظمی‌ها ی سیاسی که به مطالعهٔ سیستم‌های دینامیکی آشفته می‌پردازد. سیستم‌های آشفته یا پرهرج‌ومرج، سیستم‌های دینامیکی غیرخطی هستند که نسبت به شرایط اولیهٔ خود (شروع زمان سیاست) بسیار حساس بوده‌اند. تغییری اندک در شرایط اولیهٔ چنین سیستم‌هایی باعث دگرگونی‌های بسیار در مرحلهٔ بعدی خواهد شد.

این پدیده در نظریهٔ آشوب به اثر پروانه‌ای مشهور است که در آن؛ یک پروانه ( منتقد) با بال‌زدن‌هایش ( نقد) در برزیل ( سیاست)، می‌تواند (در شرایطی) باعث گردباد در تگزاس(دولت) شود و بنابرین؛ ارائهٔ پیش بینی طولانی مدت رفتار آنها غیرممکن است.

رفتار سیستم‌های آشفته به ظاهر تصادفی می‌نماید. با این‌حال هیچ لزومی به وجود عنصر تصادف در ایجاد رفتار آشوبی نیست .

می‌توان نشان داد که شرط لازم وجود رفتار آشوب‌گونه در سیستم‌های دینامیکیِ زمان‌پیوسته مستقل از زمان  و داشتن کمینهٔ سه متغیر حالت است (سیستم مرتبه سه).

نمونهٔ مشهور چنین سیستم‌ای، مدل جمعیتیِ بیان‌شده توسط نقشهٔ لجستیک است.

آیا جناب روحانی، سیستم سیاست گذاری شما از نظریه ی آشوب پیروی می کند که با یک نقد تند و یا با یک بال پروانه به آشوب کشیده می شود و اینگونه در مقابل آن عکس العمل نشان می دهید.؟؟!!

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi