شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همکاری‌های ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی آمریکا است/ ضرورت توسعه خطوط ریلی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با ولکان بوزکر، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه با دیدار و گفت وگو کرد. علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از ظرفیت بالایی برای گسترش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42277
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

کرونا :

همکاری‌های ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی آمریکا است/ ضرورت توسعه خطوط ریلی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با ولکان بوزکر، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه با دیدار و گفت وگو کرد.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توریسم برخوردارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پارلمان های دو کشور می توانند نقش مهمی در تداوم و توسعه روابط دوجانبه داشته باشند، عنوان کرد: همکاری های سیاسی و منطقه ای دو کشور در مبارزه با تروریسم مثبت و سازنده بوده و مانعی در برابر زیاده خواهی آمریکا و متحدانش است.

وی همچنین با توجه به اهمیت فعالیت بخش خصوصی دو کشور در تقویت روابط فی مابین بر تلاش گروه های دوستی پارلمانی برای ایجاد زمینه های لازم برای گفتگوی بیشتر نمایندگان بخش های خصوصی ایران و ترکیه تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در پایان با تاکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی، توسعه خطوط ریلی را در افزایش این مراودات ضروری دانست.

رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه: موضع ترکیه نسبت به سوریه موضعی دوستانه و بر مبنای همکاری است

ولکان بوزکر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه نیز در ابتدای این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می توانند همکاری های مختلفی در حوزه های فرهنگی، انرژی، توریسم داشته باشند چرا که زمینه توسعه این فعالیت ها به واسطه انعقاد قراردادهای مربوط، فراهم است.

اختلافات توسعه نمایشگاه های دائمی کهگیلویه و بویر احمد همچنان ادامه دارد
دنبال کنید

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری ترکیه با ایران و روسیه در مسأله سوریه، موضع کشورش را نسبت به تمام کشورها به ویژه کشورهای همسایه بر مبنای دوستی و همکاری توصیف کرد./

پایان پیام

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

همکاری‌های ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی آمریکا است/ ضرورت توسعه خطوط ریلی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و گفتگوی نمایندگان بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201803101032143030.jpg همکاری‌های,ایران,و,ترکیه,مانعی,در,برابر,زیاده,خواهی,آمریکا,است/,ضرورت,توسعه,خطوط,ریلی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi