شماره : 42264
۱۳ / ۱۲ / ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست و اگر اعتباری باشد قطعا کمک می کنیم البته  به آن دسته  از برنامه های محتوایی با بازده و اثر گذاری سازند ومدیریت شده ای که در حوزه دانش آموزی باشد. 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هرگونه کمک به آموزش پرورش باید در بستر و چارچوب خاص خود و در قالب برنامه باشد، گفت: ما هرگونه کمکی به آموزش و پرورش را بهترین نوع سرمایه گذاری می دانیم اما برای دریافت آن باید برنامه سازند و مدیریت شده یک ساله ارائه دهد.

علی محمد احمدی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: آموزش و پرورش برای اجرای جشنواره ها، اردوها، مسابقات، بزرگداشت هفته معلم و دیگر برنامه های تکلیفی خود محل منابع آن را تعیین کند اگر ردیف ملی است از مرکز پیگیر تامین آن باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش آن دسته از برنامه های دانش آموزی یک ساله خود که ردیف استانی دارد، احصاء کند و میزان اعتبار مورد نیاز برآورد و در شورای برنامه ریزی استان مطرح تا برای آنها اعتبار در نظر گرفته شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست و اگر اعتباری باشد قطعا کمک می کنیم البته  به آن دسته  از برنامه های محتوایی با بازده و اثر گذاری سازند ومدیریت شده ای که در حوزه دانش آموزی باشد.

احمدی تصریح کرد: کمیته ای به ریاست معاون سیاسی و با حضور مدیرکل امور بانوان، رئیس آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران تشکیل و برنامه های آموزشی، مشاوره ای و تهیه بسته فرهنگی ویژه دختران دانش آموز را برای تامین منابع و ارائه به شورای برنامه ریزی فراهم کنند.

وی به برگزاری مسابقات علوم قرآنی در مباحث و رشته های مختلف از ابتدا تا انتخاب برترین ها به صورت پلکانی  تاکید کرد و گفت: تامین منابع و هرگونه کمک در خصوص مباحث قرآنی  بخصوص در حوزه دانش آموزی مهم بوده و مورد تاکید است.

روایت فرماندار از آن چه دولت رئیسی طی یک سال در گچساران انجام داد
دنبال کنید

احمدی به پیش بینی و تامین پارکنیک برای فضاهای آموزشی در محیط شهری، فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر خیرین در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در (۱۹/۲/۹۷)، اجرایی شدن مصوبات جلسات، زمینه سازی به لحاظ فضا، تجیزات و مربی جهت استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آتی، موضوع گرامی داشت مقام معلم ( ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه) و تجمیع برخی مدارس یک یا چند دانش آموزی با دسترسی آسان تاکید کرد.

احمدی گفت: مدیران باید جهبه باشند برای دفاع از حقوق مردم به وزارتخانه ها بروند و از منابع ملی  و متمرکز برای توسعه شاخص های حوزه کاری خود اعتبار به استان تزریق کنند.

استاندار یادآور شد: پیشتر و بارها تاکید شده و بازهم تاکید می کنم، مدیران ردیف های بودجه ای متمرکز کشوری حوزه کاری خود را از سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گرفته و با پیگیری و مداومت در کار، اعتبار ملی  وارد استان کنند و متکی به اعتبارات استانی نباشند.

استاندار با بیان اینکه ما مدیر عملیاتی می خواهیم به مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تاکید کرد: ردیف و کدهای ملی این حوزه را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دریافت کرده و در مرکز استان از بودجه متمرکز کشوری برای فضاهای آموزشی استان منابع وارد استان کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: برای هرچه بهتر بستر سازی و برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان سلسله همایش یاران مشارکت در مناطق ۱۳ گانه استان برپا می شود.

زارع پوراظهار داشت: در چهار جشنواره گذشته ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد شده است و پیش بینی می کنیم در این جشنواره بالای ۱۶۰ میلیارد ریال تعهد ایجاد شود.

بازگویی ۱۲ نشانه اهل تقوا در مراسم شب قدر دهدشت
دنبال کنید

به گفته وی، مسابقات قرآنی سال تحصلی جاری در چهار مرحله آموزشگاهی در ۱۳ منطقه و در ۱۴ رشته  با دو هزار و ۳۰۴ نفر شرکت کننده که یکهزار و ۳۲۰ نفر پسر و یکهزار و ۷۴ دختر با اعتبار سه ملیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برگزار می شود.

وی اظهار داشت: موضوع استقرار پایه دوازدهم در سال تحصلی آینده را داریم که دوره پیش دانشگاهی عملا حذف می شود و دو هزار و ۲۰ هنرجوی جدید خواهیم داشت، کتاب های جدید ارائه شده و در این رابطه نیازمند به ۱۰۷ کلاس و ۱۱۱ کارگاه جدید هستیم.

زارغ پور به موضوع گرامی داشت هفته معلم اشاره کرد و گفت: در این هفته  ۱۰۳ معلم برتر در شهرستان ها و ۱۰ نفر به صورت استانی انتخاب خواهند شد و امسال معلم نمونه کشوری حذف شده است.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 42264 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت ۱۵:۴۲:۱۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر