پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست و اگر اعتباری باشد قطعا کمک می کنیم البته  به آن دسته  از برنامه های محتوایی با بازده و اثر گذاری سازند ومدیریت شده ای که در حوزه دانش آموزی باشد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42264
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

کرونا :

استاندار کهگیلویه وبویراحمد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هرگونه کمک به آموزش پرورش باید در بستر و چارچوب خاص خود و در قالب برنامه باشد، گفت: ما هرگونه کمکی به آموزش و پرورش را بهترین نوع سرمایه گذاری می دانیم اما برای دریافت آن باید برنامه سازند و مدیریت شده یک ساله ارائه دهد.

علی محمد احمدی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: آموزش و پرورش برای اجرای جشنواره ها، اردوها، مسابقات، بزرگداشت هفته معلم و دیگر برنامه های تکلیفی خود محل منابع آن را تعیین کند اگر ردیف ملی است از مرکز پیگیر تامین آن باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش آن دسته از برنامه های دانش آموزی یک ساله خود که ردیف استانی دارد، احصاء کند و میزان اعتبار مورد نیاز برآورد و در شورای برنامه ریزی استان مطرح تا برای آنها اعتبار در نظر گرفته شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت ما بوده و هست و اگر اعتباری باشد قطعا کمک می کنیم البته  به آن دسته  از برنامه های محتوایی با بازده و اثر گذاری سازند ومدیریت شده ای که در حوزه دانش آموزی باشد.

احمدی تصریح کرد: کمیته ای به ریاست معاون سیاسی و با حضور مدیرکل امور بانوان، رئیس آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران تشکیل و برنامه های آموزشی، مشاوره ای و تهیه بسته فرهنگی ویژه دختران دانش آموز را برای تامین منابع و ارائه به شورای برنامه ریزی فراهم کنند.

وی به برگزاری مسابقات علوم قرآنی در مباحث و رشته های مختلف از ابتدا تا انتخاب برترین ها به صورت پلکانی  تاکید کرد و گفت: تامین منابع و هرگونه کمک در خصوص مباحث قرآنی  بخصوص در حوزه دانش آموزی مهم بوده و مورد تاکید است.

ایجاد دو شعبه ویژه امر به‌ معروف در قشم
دنبال کنید

احمدی به پیش بینی و تامین پارکنیک برای فضاهای آموزشی در محیط شهری، فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر خیرین در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در (۱۹/۲/۹۷)، اجرایی شدن مصوبات جلسات، زمینه سازی به لحاظ فضا، تجیزات و مربی جهت استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آتی، موضوع گرامی داشت مقام معلم ( ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه) و تجمیع برخی مدارس یک یا چند دانش آموزی با دسترسی آسان تاکید کرد.

احمدی گفت: مدیران باید جهبه باشند برای دفاع از حقوق مردم به وزارتخانه ها بروند و از منابع ملی  و متمرکز برای توسعه شاخص های حوزه کاری خود اعتبار به استان تزریق کنند.

استاندار یادآور شد: پیشتر و بارها تاکید شده و بازهم تاکید می کنم، مدیران ردیف های بودجه ای متمرکز کشوری حوزه کاری خود را از سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گرفته و با پیگیری و مداومت در کار، اعتبار ملی  وارد استان کنند و متکی به اعتبارات استانی نباشند.

استاندار با بیان اینکه ما مدیر عملیاتی می خواهیم به مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تاکید کرد: ردیف و کدهای ملی این حوزه را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دریافت کرده و در مرکز استان از بودجه متمرکز کشوری برای فضاهای آموزشی استان منابع وارد استان کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: برای هرچه بهتر بستر سازی و برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان سلسله همایش یاران مشارکت در مناطق ۱۳ گانه استان برپا می شود.

زارع پوراظهار داشت: در چهار جشنواره گذشته ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد شده است و پیش بینی می کنیم در این جشنواره بالای ۱۶۰ میلیارد ریال تعهد ایجاد شود.

خدمات‌رسانی سلیقه‌ای- جزیره‌ای و منطقه‌ای در اداره کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

به گفته وی، مسابقات قرآنی سال تحصلی جاری در چهار مرحله آموزشگاهی در ۱۳ منطقه و در ۱۴ رشته  با دو هزار و ۳۰۴ نفر شرکت کننده که یکهزار و ۳۲۰ نفر پسر و یکهزار و ۷۴ دختر با اعتبار سه ملیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برگزار می شود.

وی اظهار داشت: موضوع استقرار پایه دوازدهم در سال تحصلی آینده را داریم که دوره پیش دانشگاهی عملا حذف می شود و دو هزار و ۲۰ هنرجوی جدید خواهیم داشت، کتاب های جدید ارائه شده و در این رابطه نیازمند به ۱۰۷ کلاس و ۱۱۱ کارگاه جدید هستیم.

زارغ پور به موضوع گرامی داشت هفته معلم اشاره کرد و گفت: در این هفته  ۱۰۳ معلم برتر در شهرستان ها و ۱۰ نفر به صورت استانی انتخاب خواهند شد و امسال معلم نمونه کشوری حذف شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi