پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همکاری سیاسی ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی استعمارگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ولکان بوزکر رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه یکشنبه (۱۳ اسفندماه ۹۶) با احمد علیرضا بیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه دیدار و گفت وگو کرد. احمد علیرضا بیگی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی فی‌مابین، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از ظرفیت‌های بالایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

کرونا :

همکاری سیاسی ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی استعمارگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ولکان بوزکر رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه یکشنبه (۱۳ اسفندماه ۹۶) با احمد علیرضا بیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

احمد علیرضا بیگی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی فی‌مابین، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از ظرفیت‌های بالایی برای گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توریسم برخوردارند و پارلمان‌های دو کشور می توانند نقش مهمی در تداوم و توسعه روابط دوجانبه داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای دو کشور را در مبارزه با تروریسم و انهدام آن مثبت و سازنده خواند و آن را مانعی در برابر زیاده خواهی استعمارگران دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه با توجه به اهمیت بخش خصوصی دو کشور در تقویت روابط فی‌مابین بر تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی برای ایجاد زمینه های لازم در این باره تاکید کرد.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه در ادامه توسعه خطوط ریلی را در افزایش مراودالت اقتصادی و توریسم ضروری خواند.

بوزکر: ایران و ترکیه می‌توانند در حوزه فرهنگی، انرژی و توریسم همکاری داشته باشند

ولکان بوزکر رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه با تشکر از فرصت این دیدار، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می‌توانند همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، انرژی، توریسم و بخش خصوصی داشته باشند چرا که زمینه توسعه این فعالیت‌ها به واسطه انعقاد قراردادهای مربوط، فراهم می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری ترکیه با ایران و روسیه در مسئله سوریه در نشست سوچی، موضع کشور خود را نسبت به تمام کشورها به ویژه کشورهای همسایه بر مبنای دوستی و همکاری توصیف کرد.

واعظی: تحریم، سیاستی غیرانسانی، ظالمانه و پوسیده‌ است
دنبال کنید

رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه در پایان ضمن دعوت از رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه در همایش گرامیداشت مولانا در دسامبر سال میلادی از دیدار روسای جمهوری دو کشور در ماه آینده خبر داد./

پایان پیام

یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

همکاری سیاسی ایران و ترکیه مانعی در برابر زیاده خواهی استعمارگران است رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ترکیه، تاکید کرد: همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و انهدام آن مثبت و سازنده بوده و مانعی در برابر زیاده خواهی استعمارگران است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803101032143030.jpg همکاری,سیاسی,ایران,و,ترکیه,مانعی,در,برابر,زیاده,خواهی,استعمارگران,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi