شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر همکاری ایران و هند در زمینه های علمی، فرهنگی، حمل و نقل ریلی و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند که در راس هیاتی از اعضای این گروه به دهلی سفر کرده است، با هری بابو کی رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند دیدار و گفتگو کرد. هری بابو کی رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند در ابتدای این دیدار با اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42168
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

کرونا :

تاکید بر همکاری ایران و هند در زمینه های علمی، فرهنگی، حمل و نقل ریلی و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند که در راس هیاتی از اعضای این گروه به دهلی سفر کرده است، با هری بابو کی رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند دیدار و گفتگو کرد.

هری بابو کی رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند در ابتدای این دیدار با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهور ایران به هند گفت: ما سفر رییس جمهور ایران را به کشورمان گامی مثبت برای توسعه مناسبات فیمابین در زمینه های مختلف ارزیابی می کنیم.

وی افزود: در این سفر توافقات مهمی در زمینه تسهیل صدور روادید، همکاری در زمینه انرژی، توسعه همکاری های بهداشتی و دارویی، افزایش روابط مردم با مردم و زمینه های مختلف دیگر بعمل آمد.

هری بابو کی رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند در ادامه گفت: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در ادامه افزایش سطح روابط دوستانه ایران و هند، سفر مهمی است که به تسهیل و تسریع همکاری های دو کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: در میان طیف های مختلف هند این اتفاق نظر وجود دارد که اقتصاد ایران و هند مکمل هم بوده و برای توسعه همکاری های فیمابین ملاحظه ای وجود ندارد.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای ایران در زمینه انرژی های فسیلی گفت: ما بایستی مکانیزمی را طراحی کنیم که همکاری های دو کشور از حالت خریدار و فروشنده خارج شده و همکاری های جامع و گسترده ای در این زمینه داشته باشیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند همچنین گفت: هند ظرفیت بالایی در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر دارد لذا در زمینه تولید انرژی های پاک هم علاقمندی به توسعه همکاری های ایران و هند فراوان است.

فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود
دنبال کنید

وی در پایان بر نهایی کردن ساز وکار صادرات گاز ایران به هند تاکید کرد و گفت: امیدوارم بررسی های لازم برای نحوه انتقال گاز ایران به هند سریعتر انجام شده و زمینه لازم برای انتقال گاز از ایران و سرمایه گذاری شرکت های هندی فراهم شود.

نظر افضلی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند نیز با ابراز خرسندی از سفر به دهلی گفت: دو کشور کهن ایران و هند در زمان حاضر منافع مشترکی در زمینه های مختلفی دارند که امیدواریم با این سفر، شاهد تسریع و تسهیل همکاری های فیمابین برای حصول این منافع باشیم. 

نظر افضلی بر آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و هند، برای فراهم نمودن بسترهای قانونی لازم برای ارتقای سطح روابط دو طرف تاکید کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند

در ادامه گفت: علاوه بر اینکه ایران و هند در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و فسیلی می توانند شرکای تجاری خوبی باشند، باید از پتانسیل یکدیگر در عرصه های دیگر از جمله در زمینه های علمی، فرهنگی، حمل و نقل جاده ای و ریلی و کشاورزی استفاده نمایند.

نظر افضلی در بخشی دیگر از سخنان خود بر افزایش تبادلات علمی از جمله تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های ایران و هند تاکید کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که توافقنامه هایی که میان دو کشور منعقد شده اند سریعتر نهایی شده و اجرایی گردند.

شایان ذکر است آقایان ذبیح نیکفر، فرهاد فلاحتی و داریوش اسماعیلی  دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و هند هستند که نظر افضلی را همراهی کرده و در این دیدار با همتایان هندی خود در خصوص  تسهیل همکاری های فیمابین گفتگو و تبادل نظر کردند./

اولین ملاقات حضوری رهبر انقلاب پس از ۵ ماه/ الکاظمی به دیدار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌رود
دنبال کنید

پایان پیام

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۶

تاکید بر همکاری ایران و هند در زمینه های علمی، فرهنگی، حمل و نقل ریلی و کشاورزی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در دیدار با رییس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان هند گفت: دو کشور می توانند در زمینه های علمی، فرهنگی، حمل و نقل جاده ای، ریلی و کشاورزی از ظرفیت یکدیگر استفاده نمایند. http://cdn.icana.ir/d/019/201606106699425933.jpg تاکید,بر,همکاری,ایران,و,هند,در,زمینه,های,علمی،,فرهنگی،,حمل,و,نقل,ریلی,و,کشاورزی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi