شماره : 41977
۲۴ / ۱۱ / ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

ضرورت گفت وگوی سازنده با هدف کمک به رفع سوءتفاهمات/انتقاد از تداوم حملات نظامی و محاصره انسانی علیه یمن

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیوید مکآلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی و هیأت ۲۰ نفره همراه که به کشورمان سفر کرده اند عصر امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس در امور بین الملل و مدیرکل  بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. امیرعبداللهیان در ابتدای

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیوید مکآلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی و هیأت ۲۰ نفره همراه که به کشورمان سفر کرده اند عصر امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس در امور بین الملل و مدیرکل  بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و رو به گسترش ایران و اتحادیه اروپا گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری ها با پارلمان اروپایی و برگزاری جلسات دوره ای به منظور تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی استقبال می کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپایی ظرفیت زیادی دارند. ایران و اروپا در گفت وگوهای پارلمانی می توانند به درک مشترک از مسائل مختلف و آشنایی با اصول حاکم بر سیاست ها و خط مشی های یکدیگر برسند و به تقویت همکاری های پارلمانی در جهت استفاده بیش از پیش از توانمندیهای یکدیگر بپردازند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در این دیدار بر ضرورت گفت وگوی سازنده با هدف کمک به رفع سوءتفاهمات و حل بحرانهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از سیاست استاندارد دوگانه برخی کشورهای اروپایی انتفاد کرد و افزود: همه بحران های موجود منطقه از جمله در یمن، سوریه و بحرین باید بر راه حل سیاسی متمرکز شود.

وی با انتقاد از تداوم حملات نظامی و محاصره انسانی علیه یمن، رفتار ریاض را درقبال تحولات منطقه غیر سازنده دانست.

مدیرکل بین الملل مجلس افزود: ما همواره از گفت وگوی تهران – ریاض با هدف کمک به حل سیاسی بحران های منطقه ای استقبال کرده ایم اما ریاض با تفکر وهابیسم افراطی و انحرافی، مروّج تروریسم در منطقه می باشد.

لزوم همکاری برای مبارزه با تروریسم به عنوان تهدید مشترک ایران و صربستان
دنبال کنید

وی از سیاست نادرست آمریکای ترامپ انتقاد کرد و ابراز امیدواری نمود که اروپا گام های خود را در تعامل با ایران و منطقه با بهره گیری از اصل استقلال تقویت کند.

 

دیوید مکآلیستر: حمایت کامل اتحادیه اروپا از توافق برجام/تاکید بر پایبندی همه طرفها نسبت به این توافق

دیوید مکآلیستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی نیز در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: پارلمان اروپایی از توسعه و تقویت همکاری با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند.

وی برگزاری گفت وگوهای منظم و دورهای میان طرفین را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پارلمان اروپایی خواستار گسترش ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف و همکاری با هدف کمک به یافتن راه حلی برای بحران های منطقه ای و کاهش بی ثباتی و درگیری در خاورمیانه با توجه به اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه می باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی در این دیدار همچنین گفت: اتحادیه اروپا و نهاد پارلمانی آن با حمایت کامل از توافق برجام ، خواستار پایبندی همه طرفها نسبت به این توافق است و از آن دفاع می کند.

در این دیدار برخی از نمایندگان پارلمان اروپایی سئوالات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

لازم به ذکر است ۲۱ تن از نمایندگان پارلمان اروپایی و اعضاء دبیرخانه پارلمان اروپا در جریان سفر به تهران، دور جدید گفت وگوهای سیاسی – پارلمانی اروپا و ج.ا.ایران آغاز کردند./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۴

ضرورت گفت وگوی سازنده با هدف کمک به رفع سوءتفاهمات/انتقاد از تداوم حملات نظامی و محاصره انسانی علیه یمن دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی بر ضرورت گفت وگوی سازنده با هدف کمک به رفع سوءتفاهمات و حل بحرانهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201612108430680764.jpg ضرورت,گفت,وگوی,سازنده,با,هدف,کمک,به,رفع,سوءتفاهمات/انتقاد,از,تداوم,حملات,نظامی,و,محاصره,انسانی,علیه,یمن Icana

۶هزار خادمیار مهدوی مسجد جمکران در نیمه شعبان خدمت رسانی می کنند
دنبال کنید

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 41977 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت ۲۱:۲۴:۱۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر