جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روند مثبت رایزنی‌های ایران و فرانسه به تقویت ثبات در منطقه کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، ژاک هوگارد رئیس هیأت اندیشمندان سیاسی فرانسوی در رأس هیأتی عصر دیروز (دوشنبه۲۳بهمن‌ماه)  با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ابتدای دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41958
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۵۳

کرونا :

روند مثبت رایزنی‌های ایران و فرانسه به تقویت ثبات در منطقه کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، ژاک هوگارد رئیس هیأت اندیشمندان سیاسی فرانسوی در رأس هیأتی عصر دیروز (دوشنبه۲۳بهمن‌ماه)  با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ابتدای دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری های سیاسی گفت: فرانسه در مباحث سیاسی نقشی مهم در اتحادیه اروپا ایفا می کند و ارتقاء مناسبات دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه می‌تواند به افزایش بیشتر مبادلات سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منجر شود.

وی همچنین افزود:  روابط پارلمانی میان کشورها این امکان را مهیا می‌سازد که روابط دو کشور در عرصه های مختلف کامل شده و در جهت غنای هر چه بیشتر آن روابط  و تعاملات پیش رود .

وی همچنین تأکید کرد: روابط پارلمانی ایران و فرانسه حائز اهمیت است و مجلس شورای اسلامی خواهان تعمیق روابط با اروپا واز جمله فرانسه است و از تلاش‌های همه اندیشمندان سیاسی در این زمینه حمایت می کند.
امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار اظهار داشت: با توجه به وجود بسترهای مناسب در روابط فیمابین، انتظار می‌رود مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه و عمق بیشتری یابد

وی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر حل بحران های منطقه ای در سوریه ، یمن ، لیبی و بحرین از طریق گفت‌وگو تاکید داشته و روند مثبت رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای،  کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.
ژاک هوگارد رئیس هیأت اندیشمندان سیاسی فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متوازن با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرانسه برای روابط با ایران و توسعه آن اهمیت بسیار قائل است و نگاه مثبتی در این خصوص در بین مردم و دولتمردان فرانسوی حاکم می‌باشد.

به نام منطقه به کام دیگران!
دنبال کنید

وی با اشاره به سیاست فرانسه در قبال ارتباط با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: فرانسه مایل به گفت‌وگو با ایران در خصوص تحولات منطقه‌ای بوده و از وجود روابط خوب بین  دو کشور خرسند است و توسعه روابط فرانسه با ایران رویدادی مهم و مثبت می باشد که برای هر دو کشور حائز اهمیت تلقی می شود./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳

روند مثبت رایزنی‌های ایران و فرانسه به تقویت ثبات در منطقه کمک می‌کند ژاک هوگارد رئیس هیأت اندیشمندان سیاسی فرانسوی در رأس هیأتی با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201802109931985727.jpg روند,مثبت,رایزنی‌های,ایران,و,فرانسه,به,تقویت,ثبات,در,منطقه,کمک,می‌کند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi