شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورتی به افتتاح بیمارستان ۲۷۴ تخت خوابی یاسوج در دهه فجر نیست

صبح امروز نشست شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی آغاز شده است و این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است . به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز نشست شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41429
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
صبح امروز نشست شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی آغاز شده است و این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز نشست شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی آغاز شده است و این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است .

در ابتدای این جلسه دبیر شورای فنی استانداری وظایف شورای فنی و اعضای این شورا را تشریح کرد و مصوبات جلسه شورای فنی گذشته را مطرح کرد سهمگین گفت: بزرگراه یاسوج-شیراز مصوبه اول این جلسه بود که نزدیک به دو سال است فعالیت و پیشرفت فیزیکی ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این مورد گفت: با پیمانکار صحبت شده است که قرار شد بخش قابل اسفالت این جاده اسفالت شود اما به دلیل شرایط جوی فعلا کاری پیش نبرده است و در صورت مساعد شدن هوا اگر کارش را انجام نداد اقدامات لازم را انجام می دهیم.

در ادامه سهمگین افزود:  پارکینک و پد هلی کوپتر و فاضلاب بیمارستان ۲۷۴تخت خوابی از دیگر مصوبات این جلسه بود که با واکنش های مدیران همراه بود.

علیمردانی در این خصوص گفت: محوطه سازی بیمارستان انجام شده است مشکل برق بر طرف شده و اماده تجهیز است.

معاون عمرانی استاندار نیر بیان کرد: پارکینگ و پد هواپیمایی باید در یک مکان اجرا شوند اینکه این بیمارستان حتما باید در دهه فجر افتتاح شود الزامی نیست اول باید بیمارستان تجهیز و بعد افتتاح شود ما عجله ای نداریم و نواقصات باید بر طرف شود پد هلی کوپتر و پارکینگ بیمارستان نیز باید طراحی شود.

ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بیمارستان تقریبا تمام است اما تاسیسات ان حداقل باید ۴۵روز کار کند و حتما چک شود پیمانکار نیز معتقد است اگر کلید را هم تحویل دهد حداقل ۴۵روز موتورخانه باید کار کند پیشنهاد ما این است که برای پیشرفت کار اقامتگاه و پارکینگ بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود.

در یکی از روستاههای شهرستان بویراحمد برادر با اسلحه شکاری برادر خود را کشت
دنبال کنید

معاون عمرانی استاندار گفت: اداره آب و فاضلاب مکلف است به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشکل فاضلاب بیمارستان را بر طرف کنند.

پس از بررسی مصوبات جلسه قبل، دستور کار جلسه امروز اغاز شد و سهمگین دبیر شورای فنی استانداری استان، وضعیت مصالح ساختمانی در استان را نامناسب عنوان کرد.

سهمگین وضعیتی از کا خانه های مصالح ساختمانی در استان ارایه داد و گفت: در ۶ماهه اول سالجاری ۱۰واحد تولیدی فعال بتن اماده در استان وجود دارد که از این تعداد ۶واحد یعنی ۴۰درصد  فاقد گواهی استاندارد است و از ۶۰واحد تولیدی شن و ماسه فعال در استان ۵۰درصد گواهی استاندارد ندارند.

وی بیان کرد:  از ۱۹واحد کارخانه اسفالت در استان ۱۴کارخانه فعال که ۱مورد گواهی استاندارد دارد و واحدهای تیرچه و بلوک استان ۸۸مورد گواهی استاندارد ندارند.
سهمگین بیان کرد: در ۶ ماهه دوم در شهرستان های بویراحمد و دنا ۵واحد تولیدی فعال بتن اماده وجود دارد که ۲۰درصد فاقد گواهی استاندارد هستند ۵۵درصد از واحدهای شن و ماسه در این دو شهرستان نیز گواهی استاندارد ندارند و ۷۴درصد از کارگاه های تیرچه و بلوک بویراحمد فاقد گواهی استاندارد هستند.
معاون استاندار گفت: شاید اکثر این واحدها مصالح استاندارد داشته باشند اما برای گرفتن گواهی اقدام و مراجعه نکرده باشند برای این موضوع باید کمیته مصالح تشکیل و در همه شهرستان ها با حضور فرمانداران جلساتی برگزار شود.
فیلی بیان کرد: در روزهای گذشته حادثه ای رخ داد و یک نفر جانش را از دست داد شاید دلایل ریزش این ساختمان مسایل فنی یا نامناسب بودن قالب بندی این مشکل را ایجاد کرد این گونه حوادث حساسیت هایی را ایجاد می کند ما باید ازمایشگاه ارتقای کیفی مصالح ساختمانی در استان داشته باشیم و از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی نمونه گیری کنند باید نسبت به کیفیت مصالح ساختمانی در استان دغدغه داشته باشیم.
فیلی گفت:اصل مصالح ساختمانی مناسب است و مواد اولیه کیفیت خوب دارند این خوراک اولیه مناسب می تواند این وضعیت کمک کند.
فرماندار بویراحمد عنوان کرد: در حادثه ریزش ساختمان یک نفر جانش را از دست داد این حوادث هشداری در ساخت و سازهای شهرستان است ممکن است در اینده حادثه ای بدتر از این رخ دهد اینکه بگوییم حادثه بوده و سر سری بگذریم در حق ان فرد که فوت کرده اجحاف کردت ایم.
کناری بیان کرد: اینکه یکی را مقصر و دیگری را تبرعه کنیم خوب نیست و انتظار داریم دستگاه قضا با عاملین این حادثه برخورد کند.
فرماندار گفت: گشت پلیس ساختمان درشهرداری ایجاد شود در ساخت و سازها وضعیت خوبی نداریم باید به تخلفات کارشناسان رسیدگی شود و مهمترین چالش حوزه فنی این است که مسولان در شروع پروژه ها عجله دارند و مطالعات لازم را انجام نمی دهند.
فیلی گفت; اقدامات خوبی در گذشته نیز انجام شده است اما هنوز در بستر رودخانه بشار  کارخانه های شن و ماسه مشکلاتی وجود دارد بشار رودخانه ملی است و در حال فقیر شدن استو برای مامهم است  وجود سنگ شکن ها در حاشیه این رودخانه مشکلات ریست محیطی را نیز ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: برخی از سنگ شکن ها به سپیدار انتقال داده شدند و برخی نیز که در حاشیه رودخانه هستند نباید از رودخانه اشتفاده کنند و اولویت ما نیز  باید سنگ شکن هایی باشد که از از منابهع کوهی استفاده می کنند و دستگاه های ما نیز ملزم هستند از این سنگ شکن ها استفاده کنند که در این زمینه بقیه سنگ شکن ها نیز راغب شوند از منابع کوهی استفاده کنند.

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کهگیلویه و بویراحمد در محکومیت اقدام تروریستی کرمان
دنبال کنید

 

انتهای پیام/

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi