سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟

ساماندهی وانت های دست فروش در شهر یاسوج به معضلی بزرگ تبدیل شده است و تاکنون اقدامات و برنامه ریزی مناسب و خوبی برای برطرف کردن این مشکل صورت نگرفته است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به نقل از بویرخبر این روزها وانت بارهای دستفروش تمامی معابر و خیابان های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41317
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

کرونا :

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟
ساماندهی وانت های دست فروش در شهر یاسوج به معضلی بزرگ تبدیل شده است و تاکنون اقدامات و برنامه ریزی مناسب و خوبی برای برطرف کردن این مشکل صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به نقل از بویرخبر این روزها وانت بارهای دستفروش تمامی معابر و خیابان های شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را محلی برای کسب درآمد راحت و آسان خود می دانند.

کسب درآمد این روزها در کف خیابان های پایتخت طبیعت آنقدر آسان شده است که برخی افراد با سرمایه گذاری اندک و تشکیل باند از این سرمایه گذاری خود در بازار سیاهی که خود به راه می اندازند؛ به شیوه هایی غیر قانونی محافظت می کنند.

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟ 7

وانت بارهایی که در نقطه به نقطه شهر بساط خود را پهن می کنند و بدون اینکه بخواهند مالیات و هزینه اجاره مغازه پرداخت کنند، کسب درآمد می کنند .

در گذشته ای نه چندان دور عمده کار وانت های میوه فروش این بود که در محلات مختلف به صورت عبوری می رفتند و اقدام به فروش اجناس خود می کردند اما این روزها با توقف در مکان های شلوغ و پررفت و آمد شهر بازار پررونقی برای خود دست و پا کرده اند.

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟ 8

اگر چه هیچ کسی با درآمدزایی این افراد مشکلی نداشته و ندارد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هر چیزی باید پیرو قاعده و قانون باشد که عدم رعایت آن باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و نیز خود این افراد خواهد شد.

وانت‌بارهای دست فروش با پارک دوبله و توقف در محل‌های غیر مجاز، باعث تشدید ترافیک در خیابان‌های پرتردد می‌شوند و خودروهایی که قصد خرید از آن ها را دارند با پارک در وسط خیابان زمینه بروز تصادفات را فراهم می کنند .

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟ 9

مدتی پیش شهرداری یاسوج مکانی برای این وانت های میوه فروش مشخص کرده بود اما به نظر می رسد تعداد آن ها بیشتر از آن چیزی است که شهرداری برای آن ها برنامه ریزی کرده است .

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟ 10

اگر از ورودی شهر یاسوج تا خروجی آن را مورد بررسی قرار دهیم ، متوجه خواهیم شد وانت های دستفروش که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را معامله می کنند در جای جای شهر، میادین و مسیرهای ورودی و خروجی شهر حضور دارند و این مساله نشان می دهد اقدامات شهرداری برای ساماندهی وانت های دست فروش راه به جایی نبرده است و هر روز بر تعداد ان ها و نیز مشکلات ناشی از آن افزوده می شود .

تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال بومی در شرکت نفت و گاز گچساران
دنبال کنید

ساماندهی وانت های دست فروش؛پروژه ای بی پایان در شهر یاسوج/برنامه ریزی غلط یا عدم پایبندی به قانون؟ 11

بنابراین مدیران و مسئولان خدمات شهری باید به فکر راه چاره ای برای حل این مشکل باشند چرا که عدم پیگیری و ساماندهی آن تبعات بزرگتری برای شهر خواهد داشت و در حالی که زمان زیادی به ایام نوروز نمانده است، این مساله چهره شهر را نیز زشت و زننده خواهد کرد و در چشم مسافران به شهری شلوغ و بی سروسامان می ماند .

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi