جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر

بانوان یاسوجی که در همایش پیاده روی شرکت کرده بودند نسبت به برخی مشکلات در حوزه زنان از جمله بیکاری و فضای نامناسب پارک بانوان شهر یاسوج گلایه داشتند و خواستار رفع این مشکلات بودند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، دیروز اولین همایش پیاده روی ویژه بانوان در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41303
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

کرونا :

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر
بانوان یاسوجی که در همایش پیاده روی شرکت کرده بودند نسبت به برخی مشکلات در حوزه زنان از جمله بیکاری و فضای نامناسب پارک بانوان شهر یاسوج گلایه داشتند و خواستار رفع این مشکلات بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، دیروز اولین همایش پیاده روی ویژه بانوان در یاسوج برگزار شد که  این پیاده روی تنها پیاده روی ویژه بانوان در چند سال اخیر بود و تا کنون مورد مشابهی در یاسوج وجود نداشته است که دیروز برای اولین بار توسط شهرداری یاسوج برگزار شد.

در مسیر امامزاده عبدالله(ع) تا آبشار یاسوج بانوان کهگیلویه و بویراحمدی حرف های زیادی برای گفتن داشتند درد  و دل هایی که نشان می داد بانوان یاسوجی هنوز از نگاه تبعیض آمیز برخی مسئولان گله مندند و خواستار بهبود این وضعیت بودند تا زنان نیز بتوانند در جامعه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وضعیت نامناسب پارک بانوان، تبعیض، دید بسته برخی آقایان، نبود مکان مناسب ویژه بانوان و همچنین امکانات ورزشی پیشرفته و بیکاری از مشکلات و خواسته های بانوان یاسوجی بود که در گفت و گو با خبرنگار ایل بانو مطرح کردند.

سید زینب موسوی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: پارک بانوان در مکان مناسبی ایجاد نشده است و با مرکز شهر فاصله دارد هر چند در ماه یک یا دوبار به آنجا می رویم اما دور بودن مسیر شرایط را سخت کرده است.

وی بیان کرد: بهتر است این چنین پارک هایی در دو یا سه منطقه از شهر افتتاح شود که بانوان نیز دسترسی بهتری به آن داشته باشند در این حالت بانوان نیز رضایت بیشتری دارند و مکان مناسبی برای تفریح پیدا می کنند که فردی مزاحم آنها نشود.

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر 6

ترنگ موسوی یکی دیگر از بانوان یاسوجی بود که بیکاری زنان را یکی از مهمترین مشکلات این حوزه بیان کرد و گفت: کار خانه خسته کننده است و زنان از کار خانه خسته می شوند  خانم ها که نمی توانند مدام به پارک بروند و در خانه بیکار بنشینند.

آب با عزم جهادی دولت سیزدهم به «کمر دوغ» رسید
دنبال کنید

موسوی تصریح کرد: به نظر من بهتر است برای بانوان کارگاه هایی ایجاد شود که زنان خانه دار بتوانند در آن کار کنند و چند ساعتی از روز خود را در آن بگذرانند البته باید گفت که پارک بانوان کار خوبی بود اما انتظار می رود که آن را تجهیز کنند.

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر 7

یکی دیگر از زنان یاسوجی در حین راه رفتن به خبرنگار این پایگاه خبری گفت: بانوان در خانه زیاد کار می کنند و خسته می شوند در حالی که هیچ درامدی ندارند باید مسئولان فکری برای زنان خانه دار کنند بچه های ما بیکار هستند مشکلات جامعه زنان در استان خیلی زیاد است که یک عزم جدی برای بر طرف کردن آنها  نیاز است.

مجید پور  ادامه داد: این اولین پیاده روی ویژه بانوان است شاید تا چند سال  اینده دیگر از این پیاده روی های ویژه بانوان برگزار نشود و یا فراموش شود تا دوباره اتفاقی بیفتد و به فکر بانوان بیفتند.

 

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر 8

یکی دیگر از بانوان یاسوجی که گویا دلی پر از تبعیض بین بانوان و آقایان داشت گفت: این مسئله هنوز نه دراستان ما و نه در بین خانواده های ما جا نیفتاده است که زن به عنوان یک انسان حق فعالیت در همه زمینه ها را دارد این بزرگترین مشکل بانوان در استان است.

وی بیان کرد: دید خیلی از مردم نسبت به زنان بسته است، در استان ما تعداد انگشت شماری بانوان هستند که در پست های مهم فعالیت می کنند این دید بسته در این استان نسبت به سایر نقاط کشور خیلی بدتر است هر چند که در سال های اخیر تغییراتی کرده است اما همچنان نسبت به بانوان ظلم می شود.

گلایه های بانوان یاسوجی نسبت به مشکلات حوزه زنان/از فضای نامناسب پارک بانوان تا لزوم توجه به مشاغل خانگی+تصاویر 9

فاطمه رشیدی نیز بیان کرد: جامعه زنان پر از مشکل است و این مشکلات نه تنها از نبود یا کمبود زیر ساخت ها منشا می گیرد، بلکه ناشی از تنبلی خودمان نیز هست البته فرهنگ ما نیز دچار مشکل است.

انتقال سنگین‌ترین محموله بقایای اجساد جانباختگان ATR از ارتفاعات دنا
دنبال کنید

زلیخا حسینی یکی دیگر از بانوان یاسوجی از وضعیت پارک بانوان گله داشت و گفت: پارک بانوان در مکانی نامناسب قرار گرفته است در یک دره است به گونه ای که چندین تپه بر آن اشرف کامل دارند در این صورت بانوان نمی توانند با لباس ورزشی و راحت در این پارک ورزش کنند.

وی بیان کرد: انتظار می رود نمونه این پارک در مکان ها دیگری نیز ایجاد شود که هم در دسترس تر باشد و هم بانوان بتوانند در آن راحت ورزش کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi