پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فضای مجازی خانواده ها را به مرز فروپاشی کشانده است/ مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فضای مجازی، اعتیاد و طلاق را از مهمترین چالش های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود و راکد مانده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ، قادر زاده باقری در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41184
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فضای مجازی، اعتیاد و طلاق را از مهمترین چالش های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود و راکد مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ، قادر زاده باقری در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به روند آسیب های اجتماعی در خانواده ها اظهار کرد: جامعه ای که ایده ال تلقی می کنیم و باید در ابعاد مختلف سلامتی، جسمی، روانی و اجتماعی وضعیتی نرمال داشته باشد مصیبت هایی ان را تهدید می کند که آسیب های اجتماعی است .

 

وی بیان کرد: وقتی از آسیب های اجتماعی صحبت می کنیم این آسیب ها فردی نیست و گروهی، جمعی و خانواده ای را درگیر می کند که موج روانی و اجتماعی که ایجاد می شود بر دیگران نیز تاثیر می گذارد .

 

زاده باقری  اظهار کرد: مهمترین آسیب های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد طلاق، اعتیاد، تکدیگری ، سرقت و حاشیه نشینی است و مهمترین مطلبی که به عنوان یک کارشناس بر روی آن تاکید دارم که مادر باقی آسیب هاست طلاقی است که در خانواده ساری و جاری می شود.

 

این روانشناس بالینی افزود: خانواده اصل و پایه زندگی اجتماعی ماست و اگر پدر و مادر در درون یک جامعه کشتی خانواده را حفاظت و حراست کنند و رسالت و وظیفه خود و ارتباط و شیوه های همسرداری و فرزند پروری را بدانند این آسیب ها کارساز نیست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: وقتی طلاقی صورت می گیرد خانواده مرد و زن مصیبت زده هستند و اگر فرزندی در درون خانواده باشد نیز بیشترین مصیبت ها متوجه فرزندان شده و این فرزند سپر بلای خانواده می شود و آسیب ها و مشکلات برای وی اتفاق می افتد.

ضرورت همدلی برای کمک به مردم زلزله زده دنا
دنبال کنید

 

زاده باقری با اشاره به اینکه مهمترین آسیب هایی که در حال حاضر ما را تهدید می کند مسئله طلاق بوده که افزایش پیدا کرده و بعد اعتیاد است، گفت: اینکه چرا این آسیب ها پیش می آید به نظر می رسد قانون این مسائل همه یا هیچ نیست و نمی توان یک عامل را معرفی کرد و گفت همین یک عامل دخیل است.

 

این مدرس دانشگاه گفت: عوامل اقتصادی، روانشناختی، فردی، اجتماعی، بیماری در بروز آسیب های اجتماعی دخالت دارد.

 

شناخت و آگاهی خانواده های ما در زمینه همسرداری و فرزند پروری ضعیف است

 

وی ابراز داشت: مهمترین موضوعی که در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق می توان مطرح کرد این است که شناخت و آگاهی خانواده های ما در زمینه همسرداری و فرزند پروری ضعیف است .

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: وقتی خانم یا آقایی ازدواج می کند و همسر خود را نشناسد و روش های مقابله با مشکلات را نداند با کوچکترین تلنگری با هم اختلاف و دعوا کنند و  می گویند که همدیگر را درک نمی کنیم و باید از یکدیگر طلاق بگیریم.

 

این مدرس دانشگاه گفت: فضای مجازی یکی دیگر از مصیبت هاست و اعتیاد در فروپاشی خانواده از دیگر مشکلات این حوزه است.

 

زاده باقری ابراز داشت: باید آموزش ها را از خانواده ها شروع کنیم و فرزندان، همسران و آقایان را به دانش و اگاهی مسلح کنیم و آستانه تحمل آنها را بالا ببریم.

 

وی افزود: دانش افزایی مهمترین مطلبی است که افرادی که در حال ازدواج هستند باید پیگیری و پیش بینی شود چرا که وقتی ندانم مشکلات پیش می آید.

۶۰ نفر برای انتخابات سهام عدالت در کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کردند
دنبال کنید

 

این روانشناس بالینی ابراز داشت: دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کارها و اقدامات و فعالیت های خوبی داشته اند اما برنامه آنها منظم و مدون نیست و تداوم ندارد.

 

وی گفت: با برگزاری یک سمینار، جلسه و یا مصوبه ای آسیب های اجتماعی حل نمی شود. 

 

مصوبات جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی شود

 

زاده باقری عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ جلسه در ارتباط با طلاق از طریق بنیاد نخبگان در استان برگزار شد و مصوباتی داشت که به دستگاه های اجرایی اعلام شد اما هیچکدام اجرایی و عملیاتی نشدند و راکد مانده است.

 

 این مدرس دانشگاه گفت:دستگاه های متولی باید آموزش ها لازم و کافی را به خانواده ها بدهند اما این آموزش ها ناقص مانده و در برخی مواقع نیز آموزش ها در یک جلسه ارایه می شود که فکر می کنند با همین یک جلسه اطلاعات فرد زیاد می شود در صورتی که باید این جلسات و آموزش ها باید پیوسته و تداوم داشته باشد تا تاثیر گذار باشند.

 

این روانشناس بالینی ابراز داشت: اگر بر روی خانواده و آموزش آنها تمرکز کنیم و از دبستان، دانشگاه و امور بانوان خانواده استانداری این آموزش ها را به طور مداوم ارایه دهیم می توان مصیبت آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

زاده باقری افزود: براساس آمار کشور از هر ۱۰۰ فقره ازدواج ۲۵ مورد به طلاق منجر می شود و دو نیم میلیون درگیر اعتیاد هستند و گفته می شود ۷۵ درصد آنها متاهل هستند و اگر اینگونه باشد با افراد خانواده شش میلیون درگیر هستند و بالای ۱۰ میلیون درگیر مسائل اعتیاد هستند.

 

انتهای پیام

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi