پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بلایی که فضای مجازی بر سر دانش آموزان می آورد+عکس

دور بودن خانواده ها از همدیگر یکی از بدترین اثرات شبکه های اجتماعی است دانش اموزانی که به دور از خانواده ها به گروه های مختلف وارد و نا خواسته شیوه هایی را آموزش می بینند که در زندگی واقعی آنها بسیار تاثیر گذار است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41170
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

کرونا :

بلایی که فضای مجازی بر سر دانش آموزان می آورد+عکس
دور بودن خانواده ها از همدیگر یکی از بدترین اثرات شبکه های اجتماعی است دانش اموزانی که به دور از خانواده ها به گروه های مختلف وارد و نا خواسته شیوه هایی را آموزش می بینند که در زندگی واقعی آنها بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، این روزها علاوه بر اعتیاد مواد مخدر شاهد اعتیاد اینترنتی نیز هستیم، اعتیادی که امروزه افراد زیادی از جمله نوجوانان و دانش آموزان با آن درگیر هستند و مدام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقتی در فضای خانواده و بین مشاوران گفته می شود که بهتر است پدر و مادر با فرزندان خود در درجه اول دوست باشند و بعد پدر و مادر، شاید یکی از دلایل آن همین فضای مجازی و دوستی های مجازی است، دوستی هایی که خیلی از کودکان ما برای خودشان ایجاد کرده اند تا بتوانند خلا محبتی خود را پر کنند.

کمتر از یک درصد دانش آموزان در معرض خطر، مشکلات خود را با خانواده مطرح می کنند؛ ۳۳ درصد دانش آموزان اوقات فراغت خود را با استفاده از اینترنت، ۲۹ درصد استفاده از کامپیوتر و موبایل، ۱۷ درصد تلویزیون و ۳۵ درصد گوش دادن به موسیقی پر می‌کنند، اما بر اساس نظرسنجی انجام شده بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در پاسخ به انجام فعالیتهای ورزشی گزینه کم، اصلا یا خیلی کم را انتخاب کردند که اینها همگی هشدارهایی برای نبود تحرک، به خطر افتادن سلامت دانش آموزان، وابستگی به فضای مجازی و منزوی شدن آنها است.

این روزها کانال های تلگرامی زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم حساب کنیم شاید در چند دقیقه هزاران پیام در آن رد و بدل می شود این نشان می دهد که اکنون در کشور بیش از هزار نفر نشسته اند تنها با گوشی خود سر می کنند بدون اینکه بدانند اطرافشان چه می گذرد و دچار اعتیاد شده اند.

بلایی که فضای مجازی بر سر دانش آموزان می آورد+عکس 3

دور بودن خانواده ها از همدیگر یکی از بدترین اثرات شبکه های اجتماعی است دانش اموزانی که به دور از خانواده ها به گروه های مختلف وارد و  نا خواسته شیوه هایی را آموزش می بینند که در زندگی واقعی آنها بسیار تاثیر گذار است.

یکهزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برای طرح های راه و شهرسازی گچساران هزینه شد
دنبال کنید

مسئولان باید در مقابل این گونه بمب های دشمن راهی برای جلوگیری داشته باشند آنها باید بتوانند خانواده را دور هم جمع کنند و با برگزاری آموزش های مختلف به آنها بگویند که چگونه با نوجوانی که در خانه دارند صحبت کنند و چکونه آموزش دهند.

یکی دیگر از اثرات مخرب کار زیاد با این فضا منزوی شدن بچه های ماست والدین باید هوشمندانه برخورد کنند و  به کودکان آموزش دهند که ممکن است کاربران فضای مجازی با اسم، سن و موقعیت واقعی خود وارد این محیط نشده باشند، بنابراین اعتماد به آنها خطرناک است، بنابراین باید به کودکان آموخت که هیچ یک از اطلاعات شخصی خود را در اینترنت اعلام نکنند و به افرادی که نمی شناسند پست الکترونیک ارسال نکنند.

ممنوع کردن کار با رایانه نه تنها موثر نیست بلکه کودکان ما را تشنه تر می کنند که به سراغ این وسایل بروند پس به جای پاک کردن صورت مسئله مسئله را حل کنیم تنها گذاشتن فرزندان در فضای سایبری بسیار خطرناک است و برای خردسالان به جای نظارت باید همراهی صورت گیرد، والدین باید سایت هایی را در صفحه خانگی تعریف کنند که از محتوا و مطالب آن کاملا آگاه باشند و سپس به فرزندان خود اجازه ورود به اینترنت را بدهند.

انتهای پیام

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi