جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشکر از امدادگران چینی برای مهار آتش نفتکش سانچی/ حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است

بروجردی در دیدار با سفیر چین در تهران: تشکر از امدادگران چینی برای مهار آتش نفتکش سانچی/ حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است سرویس بین الملل رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین گفت: حجم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40984
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

کرونا :

تشکر از امدادگران چینی برای مهار آتش نفتکش سانچی/ حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است
بروجردی در دیدار با سفیر چین در تهران:

تشکر از امدادگران چینی برای مهار آتش نفتکش سانچی/ حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است

سرویس بین الملل
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین گفت: حجم مبادلات میان دو کشور باعث استحکام روابط دوجانبه شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز (یکشنبه، اول بهمن ماه) با پانگ سین سفیر چین در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز تأسف از حادثه آتش گرفتن نفتکش ایرانی در آب های چین گفت: این حادثه ناگوار، اذهان عمومی و قلوب ملت ایران را جریحه دار کرد و کشور را در ماتم فرو برد که امیدواریم در آینده دیگر شاهد وقوع چنین حوادث غم انگیزی نباشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از تلاش امدادگران چینی که در ساعات اولیه وقوع این حادثه برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی شتافتند، افزود: امیدواریم اطلاعات موجود در جعبه سیاه نفتکش ایرانی بتواند ما را با ابعاد پنهان این سانحه ناگوار از جمله علل وقوع آن، وضعیت خدمه در زمان وقوع سانحه و باقی قضایا آگاه کند.

دیدار سفیر چین با علاءالدین بورجردی

وی در ادامه با یادآور شدن مناسبات خوب دو کشور در زمینه های مختلف، اظهار داشت: تلاش در جهت رفع کلیه موانع موجود در مسیر تحکیم و تقویت هرچه بیشتر ارتباطات فیمابین نقش مهمی در گسترش مبادلات اقتصادی و توسعه همکاری های ایران و چین در زمینه های مورد علاقه خواهد داشت.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش آمریکا و برخی دشمنان برای تخریب روابط دو کشور اشاره کرد و اذعان داشت: پیشینه خوب ارتباطات دو کشور و حجم مبادلات فیمابین، روابط ایران و چین را از استحکام بسیار خوبی برخوردار کرده است به نحوی که دشمنان روابط دو کشور هیچگاه نمی توانند به آن آسیب برسانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف حمایت می کند.

سفیر چین در تهران: حجم زیاد نفت و میعانات گازی مشتعل در حادثه کم سابقه سانچی، مهار آتش و نجات خدمه را با مشکل مواجه کرد

پانگ سین سفیر چین در تهران نیز در همین دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده سانحه دیدگان نفتکش ایرانی و تمامی مردم ایران گفت: این حادثه ناگوار در طول تاریخ دریانوردی کم سابقه بوده است و امدادگران چینی برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی تلاش بسیاری کردند اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد نفت و میعانات گازی مشتعل شده قادر به کنترل آن نشدیم.

وی همچنین افزود: اکنون با یافتن جعبه سیاه نفتکش و بررسی آن با حضور مسئولان ایرانی امیدواریم بتوانیم از تمامی ابعاد این سانحه آگاه شویم.

دیدار سفیر چین با علاءالدین بورجردی

پانگ سین در ادامه با ابراز علاقمندی کشورش به توسعه مناسبات فیمابین بیان داشت: گسترش هرچه بیشتر ارتباط با ایران مورد نظر و پیگیری مسئولان چینی قرار دارد.

سفیر چین در تهران در پایان این دیدار نسبت به رفع موانع موجود در مسیر توسعه مبادلات و همکاری های دو کشور ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان ساخت: سفر مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در گسترش ارتباطات فیمابین دارد./

پایان پیام

یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰

تشکر از امدادگران چینی برای مهار آتش نفتکش سانچی/ حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین گفت: حجم مبادلات میان دو کشور باعث استحکام روابط دوجانبه شده است. http://cdn.icana.ir/d/019/201801103580764224.jpg تشکر,از,امدادگران,چینی,برای,مهار,آتش,نفتکش,سانچی/,حجم,مبادلات,میان,ایران,و,چین,باعث,ناتوانی,دشمنان,در,تخریب,روابط,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi