پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چرا حضور داعش در افغانستان محتمل است؟

عضو شورای ملی افغانستان در گفت‌وگو با خانه ملت تشریح کرد: چرا حضور داعش در افغانستان محتمل است؟ سرویس بین الملل عضو شورای ملی افغانستان در خصوص حضور داعش در این کشور توضیحاتی ارائه کرد. ربابه پروانی درویش عضو ولسی جرگه شورای ملی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال فعال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40944
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

کرونا :

چرا حضور داعش در افغانستان محتمل است؟
عضو شورای ملی افغانستان در گفت‌وگو با خانه ملت تشریح کرد:

چرا حضور داعش در افغانستان محتمل است؟

سرویس بین الملل
عضو شورای ملی افغانستان در خصوص حضور داعش در این کشور توضیحاتی ارائه کرد.

ربابه پروانی درویش عضو ولسی جرگه شورای ملی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احتمال فعال شدن داعش در افغانستان، اظهار داشت: تروریست‌های امروز همواره در حال مهاجرت هستند و همیشه در یک جا سکونت ندارد و می توانند به طرف هر کشوری حرکت کنند.

عضو ولسی جرگه شورای ملی افغانستان با بیان اینکه کشورهای در حال جنگ که حال و روز خوبی ندارند می‌توانند مقصد تروریست های مهاجر باشند، بیان کرد: تروریست‌های مهاجر به راحتی نمی‌توانند به کشورهایی که مرزهای امن، پلیس مرزی فعال و همچنین از تجهیزات خوبی برخوردار هستند، ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه به علت عدم وجود ثبات در افغانستان پیش بینی می‌شود که تروریست‌های شکست خورده عراق و سوریه به افغانستان مهاجرت کنند، افزود: اکنون چندین ولایت افغانستان در دست طالبان است و از آنجایی که این کشور هنوز در حال جنگ است، مرزهای امنی ندارد و پلیس مرزی این کشور از تجهیزات مناسبی برخوردار نیست.

ربابه پروانی درویش با اشاره به اینکه متاسفانه مرزهای افغانستان در حدی امن نیست که بتواند از ورود تروریست ها جلوگیری کند، متذکر شد: با توجه به این شرایط است که پیش بینی می‌شود داعش شاید به سمت افغانستان بیاید و از این پس این کشور تبدیل به یکی از لانه‌های تروریست‌ها شود.

صدور کیفرخواست سارقان مسلح طلافروشی گچساران
دنبال کنید

عضو کمیسیون امورزنان، جامعه مدنی وحقوق بشر ولسی جرگه شورای ملی افغانستان با بیان اینکه حکومت افغانستان پیش بینی این مسئله را کرده که اگر داعش افغانستان را به عنوان مرکز فعالیت خود انتخاب کند، با تمام قوت تلاش می‌کند تا همانند چند دهه اخیر در مقابل تروریسم مقاومت کند، گفت: افغانستان بارها در مقابل زورگویان و تروریست‌ها ایستاده و آن‌ها را شکست داده است.

عضو ولسی جرگه شورای ملی افغانستان با بیان اینکه بسیار ضرورت دارد که همسایگان افغانستان در زمینه مبارزه با تروریست‌ها این کشور را کمک کنند، ادامه داد: اگر همسایگان افغانستان در مرزها کوشش کنند تا اجازه حرکت داعش و تروریست‌ها را ندهند، این کمک بسیار کارگشا خواهد بود و کفایت می‌کند، افغانستان ۳ دهه در حال جنگ بوده و از این جهت نیازمند کمک همسایگان خود است.

نیروهای مردمی در افغانستان به‌نام "خیزش مردمی" فعال هستند

وی با بیان اینکه در خصوص بسیج نیروهای مردمی افغانستان برای مبارزه با داعش، افزود: نیروهای مردمی در افغانستان به‌نام "خیزش مردمی" هم اکنون نیز فعال هستند، وقتی که قندوز به دست طالبان افتاد، حکومت افغانستان زمانی توانست این شهر را آزاد کند که حمایت مردم را با خود داشت.

ربابه پروانی درویش با بیان در فاریاب طالبان پیشروی کرد ولی این خیزشهای مردمی بودند که طالبان را شکست دادند، گفت: در بدخشان، تخار و چند ولایت دیگر ملت افغانستان مانند همیشه تصمیمی قاطع برای حفظ سرزمین خود دارند و هیچ گاه اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهند و ملت افغانستان هیچ گاه اجازه نمی دهد تمامیت ارضی افغانستان مورد تعرض قرار گیرد./

۴۷۴ طرح و واحد متقاضی تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند
دنبال کنید

پایان پیام

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰

چرا حضور داعش در افغانستان محتمل است؟ عضو شورای ملی افغانستان در خصوص حضور داعش در این کشور توضیحاتی ارائه کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201801102794024186.jpg چرا,حضور,داعش,در,افغانستان,محتمل,است؟ Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi