پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدفگذاری ایجاد ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی/ تدوین برنامه پنج ساله

یاسوج- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدفگذاری ایجاد ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان انجام شده است. به گزارش قدس آنلاین، محمد علی علیمردانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای برنامه ششم توسعه، برش استانی در حوزه های مختلف راه و شهرسازی در قالب هدفگذاری پنج ساله با در نظر گرفتن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40702
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

کرونا :

هدفگذاری ایجاد ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی/ تدوین برنامه پنج ساله

هدفگذاری ایجاد ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی/ تدوین برنامه پنج ساله 3

یاسوج- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدفگذاری ایجاد ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی علیمردانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای برنامه ششم توسعه، برش استانی در حوزه های مختلف راه و شهرسازی در قالب هدفگذاری پنج ساله با در نظر گرفتن اولویت ها و همچنین میزان اعتبارات تدوین شده است.

علیمردانی با اشاره به هدفگذاری های این برنامه تصریح کرد: ایجاد ۷۵ کیلومتر آزاد راه با تکیه بر سهم ۳۰ درصدی دولتی و پوشش ۷۰ درصدی توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد.

علیمردانی برنامه ریزی های انجام شده را با نگاه کارشناسی و بر اساس اعتبارات، قوانین بالادستی و برش ملی دانست و بیان کرد: در قالب این برنامه پنج ساله ایجاد ۲۲۹ کیلومتر بزرگ راه، ۱۶۳ کیلومتر راه اصلی و ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به برآورد میزان اعتبارات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و برآوردها، تخصیص ۱۵۳۲ میلیارد تومان توسط دولت و همچنین ۷۵۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی دستیابی به هدفگذاری انجام شده را محقق خواهد کرد.

علیمردانی برنامه تدوین شده پنج ساله را نقشه راه پیشرفت و توسعه بخش های مختلف حوزه راه و شهرسازی در استان دانست و گفت: این برنامه در راستای محورهای تبیین شده برش های ملی و نیازهای بومی استان بر اساس اولویت بندی کارشناسی شده تدوین شده است و با تحقق آن شاهد توسعه بیش از پیش بخش های مختلف تحت پوشش خواهیم بود.

ساماندهی خودروهای دستفروش گچساران طی روزهای آینده
دنبال کنید

وی با بیان اینکه مناطق محروم استان نیز در پروژه ها دیده شده اند، اظهار داشت: عملیات ساخت جاده دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک در حال انجام است و هدفگذاری برای تحقق ۲۹ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از فعالیت راهسازی در راه های روستایی استان در قالب پکیج پوششی کامل خبر داد و گفت: بر اساس اعتبارات و پروژه ها برای هر شهرستان پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پکیج کامل راه های روستایی،  روکش، بهسازی و آسفالت در شهرستان گچساران عملیاتی شده که خروجی مناسب و موفقی داشته است و این طرح در شهرهای یاسوج و دهدشت نیز اجرایی خواهد شد.

علیمردانی با اشاره به فعالیت های مختلف توسعه راه و شهرسازی در استان از اجرای یک پروژه در هر ۱۰ کیلومتر خبر داد.

علیمردانی به توپوگرافی استان اشاره کرد و بیان داشت: به علت کوهستانی بودن منطقه، احداث یک راه در استان در مواردی تا پنج برابر ساخت یک راه در دشت برای ما هزینه دارد و ایجاد تونل و ترانشه های بزرگ بر هزینه ها می افزاید.

علیمردانی با اشاره به برخی از فعالیت های راه وشهرسازی استان در حوزه بهداشت و درمان استان اظهار کرد: بیمارستان های باشت و یاسوج آماده تجهیز شده اند و پس از تجهیز شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی افزود: ۳ تا چهار درصد باقیمانده این پروژه ها مربوط به تست سیستم های موتور خانه، محوطه سازی و کنترل است.

علیمردانی گفت: با پیگیری های نماینده شهرستان گچساران، بیمارستان این شهر در حال ساخت است.

دیدار اساتید بسیجی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/ آیت‌الله حسینی؛ اساتید به بیان جهاد تبیین بپردازند
دنبال کنید

وی به همکاری و مشارکت وزارت نفت در ایجاد پروژه ها اشاره کرد و عنوان کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت نیز محقق شده است و پروژه های خوبی با مشارکت وزارت نفت در گچساران داشته ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با انتشار اخباری پیرامون رفتن از راه و شهرسازی استان یا برکناری، این موضوع را شایعه دانست و تکذیب کرد.

منبع: مهر

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi