شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان کشورهای اسلامی در حوزه مدیریت رسانه

ذوالقدر در کمیته دائمی تخصصی فرهنگی- حقوقی مطرح کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت زنان کشورهای اسلامی در حوزه مدیریت رسانه سرویس بین الملل نماینده مجلس ایران در کمیته فرهنگی – حقوقی اتحادیه بین المجالس اسلامی بر تقویت ظرفیت زنان و به کارگیری آنان در حوزه های حرفه ای و مدیریت رسانه در کشورهای اسلامی تاکید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40651
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

کرونا :

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان کشورهای اسلامی در حوزه مدیریت رسانه
ذوالقدر در کمیته دائمی تخصصی فرهنگی- حقوقی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان کشورهای اسلامی در حوزه مدیریت رسانه

سرویس بین الملل
نماینده مجلس ایران در کمیته فرهنگی – حقوقی اتحادیه بین المجالس اسلامی بر تقویت ظرفیت زنان و به کارگیری آنان در حوزه های حرفه ای و مدیریت رسانه در کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمیته دائمی تخصصی فرهنگی- حقوقی و گفت و گوی تمدن ها و ادیان اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی، عصر امروز (یکشنبه ۲۴ دی ماه) برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از ۱۲ کشور اسلامی حضور داشتند، ۸ قطعنامه در حوزه فرهنگی و مذاهب و ادیان کشورهای اسلامی بررسی و تصویب شد.

گفتنی است قطعنامه های مصوب کمیته مذکور تحت عناوین حمایت از مسجدالاقصی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی، حمایت از مقدسات در کشورهای اسلامی، پیگیری حمایت از میراث فرهنگی اسلام و نهادهای دینی و وقفی در کشورهای غیراسلامی، گفت و گو میان تمدن ها با تمرکز ویژه بر جلوگیری از هجوم غرب به ارزش های اسلامی، ائتلاف تمدن ها و دو قطعنامه انتخاب گزارشگر کمیته دائمی امور فرهنگی، حقوقی و گفت وگوی تمدن ها و ادیان و ارائه نتیجه پیگیری ها و اجرای قطعنامه ها و توصیه های کمیته بررسی و تصویب شد.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران حاضر در این کمیته بر استفاده از عنوان رژیم صهیونیستی به جای اسرائیل در تمام قطعنامه ها تاکید کرد که با موافقت تمام اعضای کمیته این پیشنهاد جهت اصلاح پیگیری شد.

اجازه نخواهیم داد یک کشور به تنهایی در مورد سرنوشت برجام تصمیم بگیرد/ برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد
دنبال کنید

فاطمه ذوالقدر نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در این کمیته یادآور شد: رسانه های غربی تصویر غیرواقعی از جامعه اسلامی به ویژه زنان ارائه می کنند، حتی در برخی کشورهای اسلامی حضور زنان به عنوان یک گروه اجتماعی فعال غایب است و تصویری کمتر از آنها دیده می شود، از این رو نقش مهم رسانه ها در جهان و کشورهای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: برای ارائه تصویر مثبت از زنان در کشورهای اسلامی باید زنان و دختران وارد عرصه‌های مختلف حرفه ای و مدیریت رسانه شوند، همگرایی بین رسانه ها نیز می تواند در تصویرسازی واقعی شرایط جامعه اسلامی موثر واقع شود.

ذوالقدر آموزش را به عنوان ابزاری برای تضمین حقوق افراد اعم از حقوق مدنی، سیاسی، حقوقی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همبستگی مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش برای دستیابی به صلح و امنیت ابزار مناسبی به شمار می آید، از این رو در جوامع اسلامی باید مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و حضور فعال و هدفمند گروه های مختلف در جوامع اسلامی، این فرصت باید در جهت توسعه فرهنگ اسلامی و برای دفاع از ارزش ها مورد استفاده  قرار گیرد.

گفتنی است ذوالقدر پیشنهاد آموزش زبان عربی و قرآن کریم به دانش آموزان و دانشجویان کشورهای اسلامی غیرعربی زبان را مطرح کرد که مورد نظر موافق اعضا قرار گرفت.

وی همچنین بر پیشبرد گفت وگوی تمدن ها برای صلح و ثبات و همکاری ادیان و فرهنگ ها تاکید و بر مقابله با تهاجم فرهنگی غربی و حمایت از مسجدالاقصی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد./

نگرانی از اعزام نیروهای نظامی اسرائیلی به مرزهای 1967/ آشفتگی وضعیت قدس با تصمیم ترامپ
دنبال کنید

پایان پیام

یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۶

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان کشورهای اسلامی در حوزه مدیریت رسانه نماینده مجلس ایران در کمیته فرهنگی – حقوقی اتحادیه بین المجالس اسلامی بر تقویت ظرفیت زنان و به کارگیری آنان در حوزه های حرفه ای و مدیریت رسانه در کشورهای اسلامی تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201703103068273397.jpg ضرورت,استفاده,از,ظرفیت,زنان,کشورهای,اسلامی,در,حوزه,مدیریت,رسانه Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi