سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رییس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت نفت گچساران: خوشحالیم که جهاد ۵۸ روزه در رگ سفید نتیجه داد

شهبازصفری رییس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران گفت: امروز خوشحال هستیم که جهاد شبانه روزی ما در رگ سفید نتیجه داد .     درمهار آتش رگ سفید تیم های عملیاتی بسیاری از مناطق نفتخیزجنوب حضور داشتند که دست دردست هم دادند وموفق شدند آتش سرکش رگ سفید را مهارکنند .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40605
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

کرونا :

رییس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت نفت گچساران: خوشحالیم که جهاد ۵۸ روزه در رگ سفید نتیجه داد

شهبازصفری رییس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران گفت: امروز خوشحال هستیم که جهاد شبانه روزی ما در رگ سفید نتیجه داد .

رییس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت نفت گچساران: خوشحالیم که جهاد ۵۸ روزه در رگ سفید نتیجه داد 3

 

 

درمهار آتش رگ سفید تیم های عملیاتی بسیاری از مناطق نفتخیزجنوب حضور داشتند که دست دردست هم دادند وموفق شدند آتش سرکش رگ سفید را مهارکنند .

در ادامه گفتگو با مهارگران این بار به سراغ مهندس شهباز صفری رییس اداره ایمنی ، بهداشت ومحیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران رفتیم تا ضمن خسته نباشید به او وتیم همراهش پای سخنان او بنشینیم .

بی شک شجاعت والبته فروتنی او در طول این مدت مثال زدنی بود ، مردی که هیچگاه خسته نشد وپا به پای تیم مهار در خط اول حضور داشت ‌و همین انرژی و روحیه در تیم او مشهود بود، چنانکه شاهد بودیم تیم آتش نشانی که وظیفه خنک کردن تیم مهار و اتی واگن را داشت هیچ گاه خسته نشدند و تا آخرین لحظه ایمن سازی چاه در میدان حضور داشتند.

 

مهندس شهبازصفری می گوید : امروز خوشحال هستیم که موفق شدیم آتش سرکش چاه ۱۴۷ رگ سفید را با توکل بر خدا مهار کنیم .

وی ادامه می دهد : با فوران چاه ۱۴۷ که دوتن از مردان متعهد این صنعت به شهادت رسیدند با هماهنگی با مدیرعامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در سریعترین زمان ممکن اداره ایمنی بهداشت ومحیط زیست شرکت  نفت‌گچساران آماده انجام وظیفه درمحل شد.

وی  تصریح کرد: باتوجه به اینکه نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی شرکت نفت گچساران ایستگاه آتش نشانی پازنان به محل حادثه بود ، مسئول این ایستگاه  و گرو ه های اتش نشانی از پنج ایستگاه همجوار سریعاً خود را به محل حادثه رساندند وموفق شدند پیکر مرحوم سلیمی را ازمحل  حادثه خارج نمایند.

رونق پروازها در فرودگاه کلاله گلستان نیازمند برنامه‌ریزی و رفع نیازها
دنبال کنید

صفری خاطر نشان کرد : تیم مهار رگ سفید گلچینی از بهترین و نخبگان صنعت نفت درجنوب بودند که با وحدت وهمدلی موفق شدند با فرماندهی مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب عملیات را به خوبی پیش ببرند .

وی اظهار کرد رگ سفید تنها مهار آتش نبود بلکه درآنجا ایثار وشجاعت و ازخودگذشتگی دربین نیروها به اوج رسیده بود چرا که مشاهده کردیم مهندس صفی خانی رییس HSE مناطق نفتخیز جنوب درحالی که دستش درگچ بود یک لحظه عقب نیامد وتا آخرین لحظه درمیدان حضور داشت .

صفری ادامه داد ، در همان روزهای عملیات شاهد بودیم که دو تن از آتش نشانان،  درحالی که عروسی فرزندشان بود اما ایستادند وحاضر نبودند مرخصی بگیرند واین به این معناست که در رگ سفید بچه ها عاشقانه دل به آتش زدند.

 وی درپاسخ به این سوال که درطول عملیات چه تعداد نیرو از ایمنی وآتش نشانی گچساران در آنجا حضور داشت افزود: درمجموع ۱۲۷ نفر از پرسنل به میزان ۱۵۰۵ نفرروز و ۱۵۶۲۴ نفرساعت از ایمنی بهداشت وحیط زیست گچساران  درمحل حضور داشتند وخالصانه با تمام وجود به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا آتش چاه ۱۴۷ مهار شود .

صفری اظهار داشت ، باتوجه به تأکید وزیر محترم نفت و فرمانده مهار آتش سعی وتلاش براین بود که کاربدون حادثه وبا ضریب ایمنی بالا انجام شود واز این جهت نیز موفق بودیم .

وی در پایان تصریح کرد ، لازم می دانم از همه عواملی که درپشت صحنه شرایط کار را برای تیم مهار فراهم می کردند تقدیر وتشکر نمایم.

گفتگو: علی مراد کاظم پور

 

نفت ساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi