جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاجگردون: دولت می‌خواهد بار گرانی بنزین را به گردن مجلس بیاندازد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می خواهد بار گرانی بنزین را به گردن مجلس بیاندازد. غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در این باره که مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور با شخص رئیس جمهور است، اظهار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40476
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

کرونا :

تاجگردون: دولت می‌خواهد بار گرانی بنزین را به گردن مجلس بیاندازد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می خواهد بار گرانی بنزین را به گردن مجلس بیاندازد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در این باره که مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور با شخص رئیس جمهور است، اظهار داشت: رئیس جمهور در ۵ سال گذشته اختیار داشت هم هدفمندی را اصلاح و هم یارانه نقدی اقشار پردرآمد حذف کند و هم اختیار داشت قیمت بنزین را افزایش بدهد که تا کنون دست به چنین کاری نزده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما مسئولیت ایشان را به استناد قانون اساسی در زمینه برنامه و بودجه قبول داریم، بنابراین رئیس جمهور مسئول کل برنامه و بودجه باشد و این مسئولیت را به گردن مجلس نیاندازد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکید دارد که اگر تبصره های ۱۴، ۱۸ و ۱۹ لایحه بودجه مورد توجه قرار نگیرد، در واقع لایحه بودجه دولت نیست، گفت: دولت این اختیار را دارد که بنزین را گران کند و یا یارانه نقدی مدنظر قانون هدفمندی را حذف کند، دولت ۵ سال چنین اختیاری داشته است اما تا کنون به آن عمل نکرده است و حالا می خواهد بار این موضوعات را به گردن مجلس بیاندازد.

وی تاکید کرد: اما مجلس این مسئولیت و اختیار را تقدیم دولت می کند، اما رئیس جمهور می خواهد بار این مسئولیت را به دوش مجلس بگذارد، در حالی که مجلس متوجه این امر است و تاکید داریم که رئیس برنامه و بودجه کشور باید این امور را انجام دهد.

غلامرضا تاجگردون در راس هیاتی به دیدار نماینده ولی‌فقیه در لرستان رفت
دنبال کنید

تاجگردون در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به صحبت رئیس جمهور در این زمینه که مجلس اگر لایحه بودجه را تغییر می دهد باید پاسخگوی مردم باشد، بیان داشت: مجلس تغییری در لایحه بودجه و تبصره های مدنظر دولت نداده است، دولت خواسته است ۳۷ هزارمیلیارد تومان یارانه نقدی بدهد، کمیسیون تلفیق قبول کرده است، دولت عنوان کرده که می خواهد یارانه عده ای را قطع کند، در کمیسیون همین موضوع پذیرفته شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض دولت در زمینه تبصره ۱۸ لایحه بود، اظهار داشت: دولت اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را تا پایان سال جاری را دارد و می تواند تا سقف۱۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل افزایش قیمت حامل های انرژی داشته باشد و اگر مسئولیت پذیر است، این کار را انجام دهد./

نماینده ی گچساران و باشت در کرونا نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi