جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را تشویق به جنگ می‌کنند/ کشورهای اروپایی از سیاست‌های غلط آمریکا فاصله بگیرند

امیرعبداللهیان در دیدار با نخست‌وزیر اسبق ایتالیا: آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را تشویق به جنگ می‌کنند/ کشورهای اروپایی از سیاست‌های غلط آمریکا فاصله بگیرند سرویس بین الملل دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند با فاصله گرفتن از سیاست‌های نادرست آمریکا، به برقراری ثبات و جلوگیری از خشونت و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40468
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

کرونا :

آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را تشویق به جنگ می‌کنند/ کشورهای اروپایی از سیاست‌های غلط آمریکا فاصله بگیرند
امیرعبداللهیان در دیدار با نخست‌وزیر اسبق ایتالیا:

آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را تشویق به جنگ می‌کنند/ کشورهای اروپایی از سیاست‌های غلط آمریکا فاصله بگیرند

سرویس بین الملل
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند با فاصله گرفتن از سیاست‌های نادرست آمریکا، به برقراری ثبات و جلوگیری از خشونت و افراط گرایی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با ماسیمو دالاما نخست وزیر اسبق ایتالیا با دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دوستانه دو کشور گفت: همواره روابطی مثبت و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا برقرار بوده و بسترهای فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری از جمله ارتباطات پارلمانی وجود دارد که باید شتاب بیشتری به آن بخشید.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تشریح تحولات و بحران های موجود در منطقه تصریح کرد: نگرانی های زیادی در منطقه وجود دارد که می توان با راه حل گفتگوهای سیاسی که به تدریج در حال شکل گیری است، زمینه برقراری ثبات و آرامش در منطقه فراهم کرد.

دیدار نخست وزیر پیشین ایتالیا با حسین امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از سیاست های نابخردانه ترامپ و برخی کشورهای همپیمان منطقه ای وی در موضوعات منطقه ای اظهار د اشت: سیاست حمایت های پیدا و پنهان از گروه های تروریستی و ارزیابی نادرست آمریکا از تحولات منطقه به تداوم بی ثباتی در خاورمیانه و شمال آفریقا منجر شده و به سایر مناطق منتقل شده است.

وی افزود: در دهه اخیر برخی کشورهای منطقه به جای همکاری منطقه ای از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تشویق به جنگ می شوند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر نقش مهم کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در روند صلح خاورمیانه گفت: کشورهای اروپایی می توانند با فاصله گرفتن از سیاست های نادرست آمریکا، درک صحیح از شرایط منطقه و ایفای نقش سازنده به برقراری ثبات و جلوگیری از خشونت و افراط گرایی کمک کنند.

نخست وزیر اسبق ایتالیا: برقراری صلح و ثبات در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی غیرممکن است

در ادامه این دیدار ماسیمو دالاما نخست وزیر اسبق ایتالیا، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و افزود: برقراری صلح و ثبات در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران غیرممکن است و همواره باید نقش محوری ایران را در نظر گرفت.

وی با انتقاد از سیاست دولت آمریکا در مسائل منطقه ای و بین المللی عنوان کرد: رویکرد آمریکا در موضوعات مختلف بین المللی نگران کننده بوده و هیچگونه کمکی به صلح و ثبات جهانی نخواهد کرد.

ماسیمو دالاما در بخش دیگری از سخنانش توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ را فرصتی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی برای طرفین دانست و اظهار داشت: پایبندی به تعهدات این توافق به ویژه از سوی جمهوری اسلامی به توسعه مبادلات فیمابین منجر شده است.

وی افزود: کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه ایتالیا بر ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.

نخست وزیر اسبق ایتالیا در پایان بر گفتگوهای سیاسی در بحران های منطقه ای و سیاست عدم فروش سلاح به دولت های متخاصم و جنگ افروز در منطقه و همکاری های منطقه ای میان اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه تاکید کرد./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴

آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای منطقه را تشویق به جنگ می‌کنند/ کشورهای اروپایی از سیاست‌های غلط آمریکا فاصله بگیرند دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند با فاصله گرفتن از سیاست‌های نادرست آمریکا، به برقراری ثبات و جلوگیری از خشونت و افراط گرایی کمک کنند. http://cdn.icana.ir/d/019/201801107600327038.jpg آمریکا,و,رژیم,صهیونیستی,کشورهای,منطقه,را,تشویق,به,جنگ,می‌کنند/,کشورهای,اروپایی,از,سیاست‌های,غلط,آمریکا,فاصله,بگیرند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi