جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حقوق شهروندی از اول دی به حساب شما واریز می شود!

آقای روحانی امروزدر اجلاس حقوق شهروندی گفت “قیمت بنزین بالاتر از نصف قیمت جهانی نخواهد بود”. دولت با پنجاه درصد افزایش می خواهد از اول دی ماه قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان برساند. مفهوم سخن روحانی این است که دولت سر قیمت بنزین، هنوز ۱۵۰۰ تومان یارانه می دهد و مردم با هر لیتر بنزین مصرفی، ۱۵۰۰ تومان مدیون دولت می شوند. به قول نماینده عضو فراکسیون امید، آیا این کافی نیست؟!

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39700
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

کرونا :

حقوق شهروندی از اول دی به حساب شما واریز می شود!

✍ آقای روحانی امروزدر اجلاس حقوق شهروندی گفت “قیمت بنزین بالاتر از نصف قیمت جهانی نخواهد بود”. دولت با پنجاه درصد افزایش می خواهد از اول دی ماه قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان برساند. مفهوم سخن روحانی این است که دولت سر قیمت بنزین، هنوز ۱۵۰۰ تومان یارانه می دهد و مردم با هر لیتر بنزین مصرفی، ۱۵۰۰ تومان مدیون دولت می شوند. به قول نماینده عضو فراکسیون امید، آیا این کافی نیست؟!

فقط می ماند یک سوال:

حالا که آقای روحانی جهانی حساب می کنند، آیا حقوق های پرداختی به کارگران و کارمندان و سایر حقوق بگیران دولت هم با همان مقیاس های جهانی محاسبه می شود؟! و آیا این طلیعه همان گشایش اقتصادی است که ایشان در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ وعده اش را می داد و می گفت ” چنان رونقی در اقتصاد درست کنیم که مردم نیازی به پول یارانه نداشته باشند؟! شاید هم به خاطر همان رونق، بنزین ۵۰ درصد گران می شود ؛ چرا که دولت نرخ تورم را ۸ درصد می داند!

آذر ۹۴ وقتی از سخنگوی دولت پرسیدند گشایش های اقتصادی برجام کی قابل مشاهده است، گفت چند سال طول می کشد. همان ایام سوال مشابهی را از مسعود نیلی مشاور ارشد رئیس جمهور پرسیدند و او آدرس “سال ۱۳۹۷” را داد. مقامات ارشد دولت پاییز و زمستان سال گذشته نیز در آستانه انتخابات ادعا می کردند سال ۹۶، سال رشد اقتصادی بیشتر و سال ۹۷، سال رونق اقتصادی خواهد بود.

اکنون اما در آخر پاییز ۹۶، لایحه بودجه سال ۹۷ و گران کردن حامل های انرژی و خیز برای حذف یارانه ۳۴ میلیون نفر و نیمی از یارانه نان و گندم، نشان می دهد نه تنها خبری از آن وعده های دهان پرکن خبری نیست، بلکه رکود و کسری بودجه شدت گرفته و دولت می خواهد عمده این کسری را از جیب مردم حساب کند. چرا؟ چون به قول آقای روحانی ” معیار تورم ، جیب مردم است” و لابد چون مردم به روحانی رای داده اند، بنابراین تورم اعلامی ۸ درصد را هم قبول دارند، حتی اگر تورم اعمالی بنزین ۵۰ درصد باشد! لبخند بزنید: یارانه های حقوق شهروندی یکی پس از دیگری به حساب شما واریز می شود!

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi