سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قانون 3 درصدی استخدام معلولان به خوبی اجرا نشد / مطالبه گری خوبی هم در حوزه استخدام معلولان انجام نگرفت

سید حسن موسوی رئیس انجمن مددکاری ایران درباره نامهربانی هایی که با معلولان می شود گفت :قانون ۳ درصدی استخدام معلولان به خوبی اجرا نشد و حتی مطالبه گری خوبی هم در این حوزه انجام نگرفت.بسیاری از قوانین جامع حمایت از معلولان که در سال ۸۳ طراحی و تدوین شده بود هنوز اجرایی نشده است و اگر بخشی از آن اجرا شده فراگیر ، جامع و مستمر نبوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39602
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

کرونا :

قانون 3 درصدی استخدام معلولان به خوبی اجرا نشد / مطالبه گری خوبی هم در حوزه استخدام معلولان انجام نگرفت

سید حسن موسوی رئیس انجمن مددکاری ایران درباره نامهربانی هایی که با معلولان می شود گفت :در جامعه با افرادی مواجه هستیم که شرایط خاصی دارند و متاسفانه در بسیاری از مسائل این افراد معلول فراموش شده اند و این کار آسیب های جدی به زندگی و فعالیت های اجتماعی آنها وارد می کند.

موسوی گفت: در حال حاضر افراد سالم برای تردد از کوچه ،خیابان و اماکن عمومی با موانعی مواجه می شوند و تردد برای آن ها سخت می شود با این حال تصور کنید اگر معلولان با این موانع برخورد داشته باشند چقدر شرایط سخت می شود .

موسوی چلک گفت: با اینکه وضعیت اقتصادی جامعه به سامان نیست و جوانان با بیکاری گسترده دست و پنجه نرم می کنند شرایط اشتغال برای معلولان چندین برابر سخت تر شده است.

وی در ادامه گفت : قانون ۳ درصدی استخدام معلولان به خوبی اجرا نشد و حتی مطالبه گری خوبی هم در این حوزه انجام نگرفت.بسیاری از قوانین جامع حمایت از معلولان که در سال ۸۳ طراحی و تدوین شده بود هنوز اجرایی نشده است و اگر بخشی از آن اجرا شده فراگیر ، جامع و مستمر نبوده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار کرد: لایحه قانون حمایت از معلولان یکبار در سال ۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما به دلیل مغایرتی که با ماده ۸۵ قانون اساسی داشت اجرا نشد و در همان سال کمیسیون مشترکی برای بازنگری این لایحه تشکیل شد که مجلس این لایحه را بررسی کرده و الان منتظریم درصحن علنی مجلس تصویب و اجرا شود.

چیزی که نوشتنی نیست را نمی توان در یک هفته نوشت + تصویر
دنبال کنید

وی افزود :در ماده ۲ قانون جدید، حمایتگری از معلولان درباره مناسب سازی محیط ، اماکن عمومی ، معابر و وسایل خدماتی برای دسترسی بهتر معلولان مطرح شد و ستاد کشوری برای این موضوع با مدیریت وزیر کشور یا معاون ذی ربط و سازمان هایی که در این حوزه نقش و حضور دارند تشکیل شد و پیش بینی شده که تشکل های غیر دولتی حضور پر رنگ تری داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه این لایحه بار مالی زیادی خواهد داشت گفت: امیدوارم این طرح تصویب و پیگیری های لازم برای اجرای آن انجام شود ،زیرا ماده ۲ این لایحه در لایحه قبلی هم بوده اما اجرا نشده است.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi