جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد

سد معبر یاسوج از نگاه دوربین چهارفصل؛ هرکسی بنا به سلیقه خویش برای خود و جایگاه دستفروشی اش حتی در وسط خیابانها مکانی برای خود تعریف می نماید و در بازار حراج میوه و تره بار، ظاهر این شهر را به قیمت حراج سهل انگاری متولیان امر می گذارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام، هنگامی که از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

کرونا :

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد
سد معبر یاسوج از نگاه دوربین چهارفصل؛
هرکسی بنا به سلیقه خویش برای خود و جایگاه دستفروشی اش حتی در وسط خیابانها مکانی برای خود تعریف می نماید و در بازار حراج میوه و تره بار، ظاهر این شهر را به قیمت حراج سهل انگاری متولیان امر می گذارد.
چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد 7

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام، هنگامی که از خیابانهای کم عرض یاسوج عبور می کنیم محال است بدون تنه خوردن از کنار عابران پیاده رد شویم. یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و از شهرهای گردش پذیر و توریستی ایران دارای جاذبه های طبیعی و موهبت های الهی است که متناسب با این سرزمین چهارفصل هنوز نتوانسته است  بحث شهروند پذیری را برای خودش در مقام شهر و شهروندی تعریف نماید.

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد 8

استاندارد نبودن خیابانها و معابر شهری، بساط دست فروشی های  بدون جا و عدم مکان مناسبی برای دوره گردها از یک طرف و هجوم بازار میوه فروشان به کف خیابانها از طرف دیگر موجب شده است که نمای ظاهری  بازار این شهر جایی برای نفس کشیدن نداشته باشد.

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد 9

کافیست برای دیدن این وضعیت نابهنجار و پدید آمده در چهره شهری یاسوج، عصرها برای لحظه به سطح خیابانهای شهر بیایی تا سیل عظیم ترافیک جمعیتی و عجین شده با ترافیک خودرویی و همینطور ترافیک دستفروشان و بساط پهن کن های مردمانی را ببینی که انگار آخرین رمق های این شهر کم حجم و پرجمعیت در حال جان کندن می باشد.

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد 10

نبود نظارت کافی بر حفظ حقوق شهروندی و شهرمداری باعث شده است که هرکسی بنا به سلیقه خویش برای خود و جایگاه دستفروشی اش حتی در وسط خیابانها مکانی برای خود تعریف نماید و در بازار حراج میوه و تره بار، ظاهر این شهر را به قیمت حراج سهل انگاری متولیان امر بگذارد.

سفر دکتر نوبخت چگونه و توسط چه کسانی برنامه ریزی شده بود
دنبال کنید

چنگ خودروهای میوه فروش بر گلوی شهروندان یاسوجی/ خودروهایی که حتی شهرداری زورش به آن نمی رسد 11

به نظر می رسد برای پایان دادن به این موارد بی پایان در سطح شهر نیاز به یک عزم و همت همگانی است که مسئولین ذیربط با بهره گیری از حسن مدیریتی و ایجاد جا و مکان مناسب برای دستفروشان سد معبری، نظارت بیشتری را برای پایان دادن به این همه هرج و مرج در سطح شهر یاسوج بخرج دهند و گرنه این روند در پیش رو می تواند در آینده بصورت عادتی قابل تکرار برای افراد خاطی در مقوله ای  باشد که با زیر پا گذاشتن حق و حقوق شهروندی منظر شهر چهارفصل را بیش از پیش مخدوش تر خواهند نمود.

انتهای پیام /چهارفصل

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi