جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حاتم بخشی از کیسه ملت!/توهین نکنید/همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد

متاسفانه مشخص نیست،کمیسیون برنامه و بودجه که ریاست آن برعهده غلامرضا تاج گردون، شخصیت به اصطلاح اصلاح‌طلب مجلس است با چه ذهنیتی این مصوبه را تصویب کرده ولی همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد؛

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39459
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

کرونا :

حاتم بخشی از کیسه ملت!/توهین نکنید/همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد

حسن روحانی روزگذشته لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. در میان اخبار بالا و پایین شدن بودجه‌ نهادها و مراکز مختلف بود که ناگهان خبری تامل‌برانگیز منتشر شد. منبع خبررسانه‌هایی بود که چندان برای مردم دلنگران نیستند ولی این روزها برای اینکه اشتباهات دولت روحانی را به رخ بکشند، نشان می‌دهند که دلسوز ملت هستند! ماجرا از این قرار بود که حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفته بود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه‌ای را گذرانده که بر اساس آن ۱۰ درصد از یارانه مردم به استثنای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و مردم مناطق زلزله‌زده در ۴ ماه پایانی سال جاری کسر و برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شود. وی با نادرست دانستن این کار افزود: ما نباید به مردم کرمانشاه صدقه بدهیم، مردم کرمانشاه حق‌شان است که از اعتبارات مربوط به حوادث استفاده کنند و خانه‌های آن‌ها بازسازی شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اینکه از یارانه نقدی مردم بخواهند این مبلغ را کسر کنند و به کرمانشاه بدهند، کلاه گذاشتن بر سر ملت ایران است و بدبینی بین مردم ایجاد می‌کند. وی در پایان گفت: این اقدام در واقع چراغ سبزی است که مجلس در صورت تصویب نهایی به دولت می‌دهد تا در سال آینده یارانه‌ها را به دست مجلس حذف کند.

توهین نکنید

این خبر کافی بود تا بلافاصله فضای‌مجازی از انتقادات و اعتراضات به این تصمیم غیرکارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه اشباع شود. بعد از انتشار فوری آن، حشمت‌ا… فلاحت پیشه، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در واکنش به تهیه طرحی برای کاهش میزان یارانه‌های نقدی جهت تخصیص مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت که مردم کرمانشاه گدا نیستند که بخواهند از یارانه مردم کم کرده و آن‌ها را به زلزله زدگان بدهند، این توهین به مردم کرمانشاه است. فلاحت‌پیشه با استناد به اصل ۲۰ قانون اساسی در اخطاری ،‌ گفت: بر اساس این اصل، حمایت قانونی از همه مردم از وظایف دولت است. در زلزله کرمانشاه ملت سنگ تمام گذاشتند اما برخی از دولتی‌ها و مسئولان تنها قول داده و عمل نکردند.
وی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است. اگر در قالب بودجه و نه حرف مشکلاتش حل نشود، بدانید که نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود، این موضوع را به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم.
نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: آقایان دولت به وظیفه خود عمل کرده و تخصیص‌های لازم را در بودجه بدهند، چه توجیهی دارد که مجلس می‌خواهد با طرحی یارانه مردم را کم کرده و به زلزله زدگان بدهد؟ وی خاطرنشان کرد: محروم‌ترین قشر جامعه باید جزویارانه‌بگیران باشند. دولت‌ها در طول تاریخ یارانه را به درستی تخصیص نداده‌اند، اکنون نیز برای فرار از تعهدات می‌گویند که یارانه را کم کرده و به زلزله‌زدگان بدهند، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند؟ زلزله بلای طبیعی است، دولت باید بودجه لازم را تخصیص داده و آقایان نیز به تعهدات‌شان عمل کنند.
نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بروز برف و باران در مناطق زلزله زده، گفت: دو شب گذشته ۳۷ چادر مردم را باد به دلیل برف و باران برد و رییس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که موبایل جواب نمی‌دهد پس در چنین شرایطی این چه کاری است که آقایان با این طرح می‌خواهند انجام دهند؟ ما گدا نیستیم و فقط حق قانونی خودمان را می‌خواهیم.
فلاحت‌پیشه در پایان گفت: همان‌گونه که دولت تعهد داده و رهبری نیز مرحمت داشتند و سخنگوی دولت نیز درباره اختصاص ردیف بودجه قول‌هایی دادند باید تعهدات عملی شود. ما یارانه نمی‌خواهیم.

اطلاعیه ستاد انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

اشتباهی عظیم

در واکنش به این اظهارات و اخطار فلاحت پیشه، رییس جلسه که مسعود پزشکیان بود، گفت که مجلس این اقدام را پیگیری خواهد کرد. متاسفانه مشخص نیست،کمیسیون برنامه و بودجه که ریاست آن برعهده غلامرضا تاج گردون، شخصیت به اصطلاح اصلاح‌طلب مجلس است با چه ذهنیتی این مصوبه را تصویب کرده ولی همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد؛ زمانی که اقدامات و تصمیماتی بدون تفکر در دستور کار قرار می‌گرفت و همه را با مشکل روبه‌رو می‌کرد. امیدواریم عقلای مجلس شورای اسلامی این مصوبه اشتباه را که می‌تواند هزینه‌های گزافی برای کشور داشته باشد زیر سوال ببرند و نگذارند تا با وحدت ملی و حس همگرایی مردم بازی شود. اقدامی که به نظر می‌رسد در راستای سوءاستفاده از نجابت مردم ایران زمین است و تلاش می‌شود تا از این طریق راهی برای کاهش یا حذف یارانه‌ها در دستور کار قرار گیرد. این مصوبه برداشت از حساب ملت برای جبران کسری‌های بی‌تدبیری مسئولانی است که نتوانسته‌اند دخل و خرج کشور را میزان کنند و برای همین سعی دارند از این طریق مشکلات خود را کنار بزنند و بی شک اقدامی بی‌فایده است.

منبع:

 حاتم بخشی از کیسه ملت!/توهین نکنید/همه را یاد دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌اندازد 1

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi