سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودتا علیه انصارالله یمن در نطفه خفه شد

علی عبداالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن کشته شد. وی که از متحدین انصار الله در مقابله با سعودی ها به حساب می آمد، چند روز قبل ناگهان علیه انصار الله کودتا کرد و دامنه درگیری ها را از صنعاء به چند شهر گسترش داد. کودتای فریب خوردگان، با مقاومت و مدیریت قوی انصارالله به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39310
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱:۴۳

کرونا :

کودتا علیه انصارالله یمن در نطفه خفه شد

علی عبداالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن کشته شد. وی که از متحدین انصار الله در مقابله با سعودی ها به حساب می آمد، چند روز قبل ناگهان علیه انصار الله کودتا کرد و دامنه درگیری ها را از صنعاء به چند شهر گسترش داد. کودتای فریب خوردگان، با مقاومت و مدیریت قوی انصارالله به جز در چند نقطه کوچک، در اکثر شهرها و بطور خاص در پایتخت مهار و سرکوب شد. علی عبدالله صالح امروز پس از شکست کودتا در صنعاء در مسیر فرار به سمت شهر مأرب، کشته شد.
در این زمینه، نکات مهمی حائز اهمیت است:

تبیین:

  1. تمام قرائن حاکی است ترور علی عبدالله صالح طرح_مشترک سعودی _ اماراتی است.
  2. اماراتی ها با هماهنگی سعودی ها در گام اول تلاش کردند تا علیه انصارالله کودتای نظامی کنند اما پس از شکست کودتا، با هدف ادامه_بحران_داخلی، طرح ترور علی عبدالله صالح را عملیاتی کردند تا با حذف او، آغازگر درگیری و جنگ_طایفه ای و قبیله ای داخلی شوند.
  3. گام بعدی ایجاد فتنه_طایفه ای داخلی است. محور سعودی _ اماراتی در این مرحله، به طایفه بزرگ علی عبدالله صالح و بافت عشیره ای و قبیله ای یمن چشم دوخته اند.
  4. شهیدسازی از علی عبدالله صالح محور اصلی خط_عملیات_روانی رسانه های عبری _ عربی است. این اقدام، دقیقا شبیه فضای ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ در لبنان است.
  5. در گام بعدی احمد علی عبدالله فرزند علی عبدالله صالح _ که هم اکنون در امارات رهبری کودتاگران را بر عهده دارد _ با طراحی سعودی _ اماراتی رهبری فتنه داخلی را عهده دار شود.
  6. تاکنون با مدیریت عالی سید_عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله و نیروهای وی و متحدین آنها، کودتا مهار شده است و امید می رود که فتنه طایفه ای داخلی نیز مهار شود
تکلیف ۶ کرسی خالی مجلس یازدهم چه می‌شود؟
دنبال کنید

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi