جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نیازمندی هنرمندان چرامی به توجه ویژه مسئولان/کارگردان چرامی:مسئولان به گوش باشند! +تصاویر

گزارش ویژه: یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آنهاست که در تربیت روحی کودکان موثر است و با این امر میتوان مطالب و مباحث تربیتی را انتقال داد زیرا کودک هرچه مشاهده میکند،انجام میدهد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام؛هنر به سان دست نوازشگری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39028
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

کرونا :

نیازمندی هنرمندان چرامی به توجه ویژه مسئولان/کارگردان چرامی:مسئولان به گوش باشند! +تصاویر
گزارش ویژه:
یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آنهاست که در تربیت روحی کودکان موثر است و با این امر میتوان مطالب و مباحث تربیتی را انتقال داد زیرا کودک هرچه مشاهده میکند،انجام میدهد .
نیازمندی هنرمندان چرامی به توجه ویژه مسئولان/کارگردان چرامی:مسئولان به گوش باشند! +تصاویر 3

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام؛هنر به سان دست نوازشگری است بر سر کودک ناز پرورده روح ما که با ناخوشایندی ها و ناملایمات روزگار دل آزرده و رنجور گشته و هر آن توانایی خروشیدن و از خود بیرون جستن را دارد اما هنر این دم مسیحایی با نوازشگری و هنروری خود آرامش هرز رفته را به او باز می گرداند و هنرمند آن دست توانایی است که زیبایی های طبیعت را محصور می کند و به رخ می کشد.

 

هنر نوعی شناخت است که انسان بواسطه آن درباره خود و جهان پیرامون خویش به آگاهی های درونی دست می یابد.

 

این شناخت و معرفت بصورت های گوناگون در وجدان هنرمند منعکس شده و در آثار هنری متجلی می شود و بنابراین تعریف هر انسانی از هنر، به تعریف او از هستی برمیگردد و این تعاریف متفاوت از هنر به تجلیات گوناگون منجــــر خواهد شد.

 

 

همواره واژه هنر تداعی زیبایی و جمال می کند به گونه ای که همه مفهوم هنر در بنای وجیه کلمه زیبا و زیبایی یک جا خلا صه شده و توسعه زیبایی، همه مفهوم هنر را فرا می گیرد.

http://choram.ir

گویی که هنر در واقع مترادف کلمه زیبایی است؛به نظر می رسد که اگر این واقعیت نیز حقیقت داشته باشد خلقت و آفرینش سراسر همه هنر خداوند است زیرا خداوند جمیل است و جز جمال خلق نمی کند.

 

از طرفی جامعه متشکل از افراد است و تاثیرات فردی به وضوح خودشان را در جامعه نشان خواهند داد؛به گونه ای که توجه به یک نفر کمتر از توجه به کل جامعه ای که فرد در آن زندگی می کند را ندارد.

آخرین اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم استان
دنبال کنید

 

با توجه به مراحل تاثیرگذاری هنر بر روح و روان انسانی آخرین مرحله رهایی است که انسان از خود طبیعتی که ساکن در آن است رها شده و در نتیجه به قدرت والای روحی می رسد که حاصل این مرحله تاثیرگذاری هنرمند بر طبیعت است.

http://choram.ir

یکی از  ویژگی های هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد یا از زبان گویای آن میتوان برای نشر حداکثری مطالب خاص استفاده کرد.

 

یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آنهاست که در تربیت روحی کودکان موثر است و با این امر میتوان مطالب و مباحث تربیتی را انتقال داد زیرا کودک هرچه مشاهده میکند،انجام میدهد .

 

از این رو خلیل عمرانپور هنرمند چرامی معتقد است که تمام آن چیزی که یک انسان نرمال نیاز دارد تا با کمک آنها بتواند در جامعه زندگی سالمی داشته باشد، از طریق هنر به بچه ها آموزش داده می شود که این را می توان یکی از دلایل ضرورت وجود و آموزش هنر های تجسمی و سینما  در جامعه دانست.

 

http://choram.ir

این هنرمند چرامی در گفتگوی اختصاصی با  چرام و با اشاره به اینکه کار ساخت فیلم ریحان در حال اتمام است و آماده شرکت در جشنواره های مختلف خواهد بود، اظهار کرد: این فیلم تاثیر رسوم و خرده فرهنگهای قدیمی را در زندگی عشایری به تصویر می کشد.

 

وی افزود:این فیلم داستان مادری را روایت می کند که در زجر و بدبختی پسران و دختران خود را بزرگ می کند اما فرزندان در بی اعتنایی مادر خود را رها می کنند.

هنرستان کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد/ پذیرش دانش آموز از امسال
دنبال کنید

http://choram.ir

http://choram.ir

این کارگردان چرامی اضافه کرد:ولی من ازمسئولین خواهشمندم که ما را حمایت کنند تا بتوانیم در راه هدف خود موفق باشیم و در نامی برای چرام بدرخشانیم.

 

 

باید گفت که این فیلم اعتباری بالغ بر۱۲میلیون نیاز داشته است که اگر مقداری از این مبلغ را مسئولین تقبل کنند،میتواندحرف خوبی برای گفتن داشته باشد.

 

در این فیلم از چهرهای همچون سعید خردمند،سرمست آتش پنجه،آفرین چمران و سمانه حبیب زاده از چرام و بازیگران تهرانی همچون سلطان نجفی و آذر محرم زاده  استفاده شده است.

 

 

این فیلم علاوه بر روایت سختی مادری با دارای چند فرزند،منطقه و آداب زوستای آب برم و توگبری چرام را در قسمتی از فیلم به تصویر می کشد.

 

این فیلم در مدت ۹۰دقیقه و به کارگردانی خلیل عمرانپور و با تهیه کنندگانی همچون وحید حسینی خواه و مهدی موسوی روبه اتمام است.

http://choram.ir

در قرآن کریم از آیات الهی استنباط می کنیم که برای امحای منهیات و نقاط منفی در تربیت انسان ها، تنها دفع مسائل منفی کافی نیست بلکه باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

 

در پایان و در این عصر تکنولوژی یکی از مصادیق اصلی در کاربرد هنر، کاربرد هنرهای تصویری و نمایشی است و در واقع هدایت هنری غیرمستقیم به جای هدایت مخاطبه ای و گفتاری مستقیم.

 

 امیدواریم برای عدم نابودی و از بین رفتگی این هنرها،مسئولان همت خود را مضاعف کنند تا شاهد تربیت سالم و اسلامی جامعه باشیم و درکنار هنرمندان فضای مناسبی را برای فرزندانمان مهیا کنیم.

 

انتهای پیام/ب

هنرمند
چرام نیوز
هنرمند چرام
مسئولان

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi