سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را نشان می دهد

ذوالقدر در نشست نمایندگان زن عضو APA: وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را نشان می دهد سرویس بین الملل نماینده مجلس ایران در نشست نمایندگان زن عضو APA گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، اهمیت ویژه ای برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی قائل شده و اکنون نیز وضعیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38994
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

کرونا :

وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را نشان می دهد
ذوالقدر در نشست نمایندگان زن عضو APA:

وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را نشان می دهد

سرویس بین الملل
نماینده مجلس ایران در نشست نمایندگان زن عضو APA گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، اهمیت ویژه ای برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی قائل شده و اکنون نیز وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را شاهد است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست نمایندگان زن عضو APA به سخنرانی پرداخت که متن سخنرانی وی به شرح زیر است.

در ابتدا، مایلم مراتب قدردانی خود را از مردم و پارلمان کشور همسایه، ترکیه بدلیل میزبانی این نشست مهم اعلام نمایم. امیدوارم برگزاری چنین نشست هایی به ارتقاء مشارکت زنان در عرصه های مختلف در کشورهای آسیایی کمک نماید.

خانم رئیسی، همکاران گرامی

جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، اهمیت ویژه ای برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی قائل شده و آنان را به حضور فعال در مناصب مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ترغیب نموده است. در پارلمان ایران، ما با تمرکز بر بعد قانونگذاری و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی پارلمان، تلاش نموده ایم تا با هر گونه تبعیض منفی علیه زنان مبارزه نموده و قوانینی را در راستای تسهیل توانمند سازی زنان و ایجاد فرصت های برابر برای آنان تصویب نماییم. ایجاد و توسعه زیر ساخت هایی نظیر فرصت های برابر آموزشی و دسترسی به بهداشت باعث شده است که وضعیت زنان کشور من تحولی جدی و رو به پیشرفت را شاهد باشد. افزایش تقریبا دو برابری تعداد نمایندگان زن در پارلمان ایران در آخرین دور انتخابات نشان از به ثمر نشستن تلاش ها در حوزه های مختلف توانمندسازی زنان از جمله در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدنی و سیاسی دارد. پنج برابر شدن تعداد زنان در فعالیت های بخش خضوصی و نیز نامزدی ۱۷۸۵۸ هزار نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال ۲۰۱۷ خود دستاوردی مهم در حوزه زنان می باشد. همچنین، تعداد ۶۰۹۶ نفر زن در شوراهای شهر و روستا نیز فعال هستند که بسیاری از آنان را جوانانی تشکیل می دهند که با تجربه مدیریت محلی امکان شبکه سازی و آمادگی برای حضور در مناصب تصمیم سازی در سطح ملی از جمله مناصب انتخابی و انتصابی را می یابند.

شکست تیم اراک صعودمان را قطعی می کند / تیمی برنده دربی می شود که جسارت بیشتری داشته باشد
دنبال کنید

 

همکاران گرامی، خانم ها و آقایان

اکنون در آسیا و به ویژه در منطقه غرب آسیا شاهد گسترش فعالیت های گروه های تکفیری تروریستی هستیم که از زنان و دختران جوان برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره برداری می کنند. زنان و دختران نه تنها هدف و قربانی خشونت های جنسی ساختار یافته و جنگی هستند بلکه در بسیاری از مناطق برای اهداف نظامی از آنها استفاده می شود. ما نگران چنین شرایط و وضعیت اسفناکی هستیم. مبارزه با تروریست و گروه های افراطی باید در اولویت پارلمان های آسیایی باشد.

جمهوری اسلامی ایران تلاش های قابل توجهی در این مسیر انجام داده است که مشارکت زنان را در فرایندهای سیاسی مانند انتخابات پارلمان، شورای شهر و روستا، احزاب سیاسی و انتصاب در سطوح مختلف تصمیم سازی تقویت نماید. تصدی حدود ۲۰ درصد از مناصب قانونگذاری، مسندهای سیاستگذاری و مدیریتهای اجرایی توسط زنان و حضور ۸۱۷ زن به عنوان مشاوران امور بانوان در دستگاه های اجرایی کشور نمونه ای از تلاشی روزافزون برای حضور زنان تحصیل کرده در جایگاه تصمیم سازی است.

امیدواریم APA با اتخاذ سیاست های موثر، مسئولیت مهم خود را در مقابل چالش های پیش روی زنان و دختران در آسیا به نحو شایسته ای ایفا نموده و با اشتراک گذاری تجارب به زنان آسیا کمک کند تا به درک درستی از اثرات فعالیت خود در فرایندهای صلح و توسعه در جوامع خود برسند. در صورت تحقق چنین امری، می توان چشم انداز مثبتی از نقش زنان در تقویت صلح و توشیعه ترسیم کرد و تغییرات مثبتی را در حوزه زنان در سطح ملی و اسیا به عمل آورد./

سنگ‌اندازی یانکی‌ها در مسیر اتحاد اقتصادی غرب آسیا
دنبال کنید

پایان پیام

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵

وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را نشان می دهد نماینده مجلس ایران در نشست نمایندگان زن عضو APA گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس، اهمیت ویژه ای برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی قائل شده و اکنون نیز وضعیت زنان ایران تحولی جدی و رو به پیشرفت را شاهد است. http://media.icana.ir/Image/2017/11/201711105379391561_Thum.jpg£سخنرانی فاطمه ذوالقدر در دهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی£ وضعیت,زنان,ایران,تحولی,جدی,و,رو,به,پیشرفت,را,نشان,می,دهد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi