جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر

گزارش ویژه/ ورزش پاراگلایدر،ورزشی بسیار مهیج است که روز به روز جایگاه خود را در بین جوانان بیشتر کرده اما در شهرستان باشت از جایگاه ویژه محروم است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز،نقش انکارناپذیر ورزش در تمامی عرصه‌ها مشهود است و امروز به عنوان یک مقوله پیچیده مورد توجه جوامع پیشرفته  قرار می‌گیرد چرا که ورزش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38808
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

کرونا :

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر
نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 8
گزارش ویژه/
ورزش پاراگلایدر،ورزشی بسیار مهیج است که روز به روز جایگاه خود را در بین جوانان بیشتر کرده اما در شهرستان باشت از جایگاه ویژه محروم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز،نقش انکارناپذیر ورزش در تمامی عرصه‌ها مشهود است و امروز به عنوان یک مقوله پیچیده مورد توجه جوامع پیشرفته  قرار می‌گیرد چرا که ورزش را به عنوان تأمین کننده سلامت خود می‌پندارند.

 

ریل گذاری، نظارت و سیاست‌گذاری  ازجمله مهمترین اهداف اداره ورزش و جوانان است که به مراتب شرایط بهتری را برای ورزشکاران در حوزه ورزش رقم می‌زند.

 

ورزش خود یک اقدام فرهنگی است چرا که جوانان نیاز به ورزش و نشاط دارند و اگر جوانان یک جامعه سالم بوده و به ورزش گرایش یابند به طور حتم آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و اعتیاد کاهش پیدا می‌کند.

 

باید بتوانیم جوان آرمانی در تراز انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی تربیت کنیم؛ باید تمامی رفتارهای جوانان از جمله رفتار با جامعه، طبیعت و خانواده‌ها و خدا باید یک رفتار اسلامی و در شان جوان ایرانی باشد.

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 9

ورزش چترپری یا چتربال سواری یا Paragliding یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است. 

در هنگام پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به طور همزمان با یک چتربال( Paraglider) که در واقع نوعی بادپر است تجربه می‌کند. 

 

چتربال موتور ندارد و نشست و برخاست آن توسط پاهای خلبان انجام می‌گیرد. در هنگام پرش، خلبان خود را با تسمه‌هایی به یک چتربال، وصل می‌کند. 

 

 

این چتربال مانند بال هواپیما باعث تعلیق می‌شود و خلبان با استفاده از طناب‌هایی چتربال را کنترل می‌کند تا جهت و سرعت حرکت خود را تغییر دهد.

ساخت بیمارستان 202 تختخوابی بم در اولویت قرار دارد
دنبال کنید

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 10

 چتربال یک وسیله نوظهور پروازی است که به سرعت در جهان در حال توسعه می‌باشد. این وسیله ساده‌ترین وآخرین دستاورد بشر برای پرواز شخصی است.

 

 این وسیله با توجه به اینکه وزن و حجم کوچکی دارد به راحتی قابل حمل می‌باشد. سازه بال از نوعی پارچه خاص نایلونی و توسط بندهایی بسیار محکم از جنس کولار ترکیب یافته‌اند، که توسط یک قفل فولادی بنام کارابین به هارنس که همان صندلی و در بر گیرنده خلبان است متصل می‌گردد.

 

محمد ضرغامی چتربال سوار و رئیس هیئت پاراگلایدر  شهرستان باشت است که طی چند سال گذشته توانسته جایگاه ورزش پاراگلایدر را در این شهرستان را با کمک غلامرضا تاج گردون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بنا کند.

 

وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز ضمن خوشحالی از حمایت نماینده محترم شهرستان های باشت و گچساران از این رشته ورزشی عنوان کرد: ورزش پاراگلایدر ورزشی بسیار مهیج است که روز به روز جایگاه خود را در بین جوانان بیشتر می شود.

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 11

ضرغامی تصریح کرد: به دلیل قیمت بالای این چتر ها هنوز در شهرستان باشت کسی به این ورزش روی نیاورده است.

 

وی گفت: هر کدام از این چتربال ها حدود ۱۲میلیون هزینه دارد و سه میلیون تومان هم باید هزینه آموزش این چتربال ها کنند.

 

وی به وضع مالی ضعیف مردم شهرستان باشت اشاره و افزود: در شهرستان جوانان به دلیل نبود هزینه کافی برای خرید این چتربال ها نمیتوانند در این ورزش شرکت کنند.

در اطراف شهرستان باشت کوه های بلند قامتی قرار گرفته که این پاراگلایدر سوار این کوه ها را برای پرواز خود انتخاب کرده است.

اجرای طرح بهسازی جاده خوی گام بزرگی در راستای رفع محرومیت زدایی
دنبال کنید

محمدضرغانی گفت: پرواز بر روی کوه ها بستگی به موقعیت جغرافیایی،وضعیت آب و هوا و تپه و کوه ها دارد که کوه های نزدیک به تل مویزی برای پرواز مناسب هستند.

 

این ورزشکار باشتی اظهار کرد: کوه دهک به دلیل درخت های انبود و دره خیلی مناسب پرواز نیست.

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 12

گفتنی است غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کارهای عمرانی و پروژه های زیادی برای شهرستان باشت کلنگ زنی و افتتاح کرده اند که امید است هیئت ورزشی پاراگلایدر ها به زودی در شهرستان  باشت جایگاه اختصاصی خود را برای جوانان این شهرستان پیدا کند .

نیازمندی جوانان باشتی به ورزش پاراگلایدر/جایگاه ویژه،مهمترین مشکل ورزش پاراگلایدر در باشت+تصاویر 13

امروزه که معضلات اجتماعی و چالش هایی گریبان گیر جوانان کشورمان شده است ورزش میتواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و جوانان را از حیطه معضلات خارج کندو حتی اشتغال برای آنها ایجاد کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi