پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد سرویس بین الملل “دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران بعدازظهرشنبه (۲۰/۸/۹۶) با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38727
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۲۴

کرونا :

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

سرویس بین الملل
“دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران بعدازظهرشنبه (۲۰/۸/۹۶) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی عوامل موثر در تسریع افزایش سطح همکاری های اقتصادی دو کشور

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد  و خوب مناسبات پارلمانی ایران و رومانی گفت:مجالس ایران و رومانی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و ارتقای سطح مناسبات پارلمانی فیمابین کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری در بخش های دولتی و خصوصی خواهد کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در همه سطوح از جمله گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی آمادگی توسعه همکاری با مجلس رومانی را دارد.
دستیارویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه به ظرفیت های ایران و رومانی در بخش اقتصادی و تجاری اشاره کرد و گفت: باید با همکاری نمایندگان پارلمان ها و مقامات دوکشور از این ظرفیت ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی افزود: لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی عوامل موثری در تسریع افزایش سطح همکاری های اقتصادی و تجاری هستند که انتظار می رود در گفتگوهای مقامات دو کشور مورد توجه قرار گیرند و پارلمان رومانی تحقق آن را دنبال کند.

انتقاد فرماندار بویراحمد از مدیریت ورزش استان
دنبال کنید

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار با اشاره به تحولات منطقه از جمله تحرکات گروه های تروریستی،گفت: تروریسم هرچند در منطقه تضعیف شده، ولی از بین نرفته است و این خطری است که کشورهای منطقه و جامعه جهانی را همچنان تهدید میکند؛لذا همفکری و همکاری جهانی برای حل این بحران لازم و ضروری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو و راه حل سیاسی برای حل بحران های منطقه حمایت کرده است؛اما کشورهایی که داعش را در منطقه به وجود آورده اند،همچنان به دنبال تقویت گروه های تروریستی و ادامه تنش و درگیری در منطقه به شیوه های مختلف هستند.

به توان و ظرفیت بالای اقتصادی ایران واقفیم

دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت:هدف گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران از سفر به ایران کمک به توسعه همکاری میان مجالس و بخش های اقتصادی دو کشور است.

وی توسعه همکاریهای اقتصادی ایران و رومانی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:ما به توان و ظرفیت بالای اقتصادی ایران واقفیم ؛لذا از گفتگوی اتاق های بازرگانی ایران و رومانی و بخش های خصوصی دوکشور استقبال می کنیم.

دانیل پوپسکو همچنین گفت: امیدوارم در این سفر رایزنی های لازم برای انعقاد مواقفتنامه همکاری میان اتاق های بازرگانی  ایران و رومانی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت های دو کشور بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در ادامه این دیدار گفت:در رومانی گفتگوهای خوبی برای تسهیل صدور روادید برای تجار،بازرگانان و دانشجویان ایرانی انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به جمع بندی برسیم و مشکل صدور روادید برای این اقشار را حل کنیم.

توطئه تجزیه کشورهای منطقه را به ضرر همه کشورهای اسلامی می دانیم
دنبال کنید

دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در پایان گفت:رومانی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از گفتگو و راه حل های مسالمت آمیز برای حل بحران های منطقه استقبال می کنیم و علاقمند به وجود صلح و ثبات در این منطقه هستیم؛چون ثبات در منطقه، در نهایت بر صلح و ثبات اروپا و جهان تاثیرگذار است.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعی کشورهایی مانند چین و جمهوری اسلامی ایران بحران دو کره نیز با گفتگو و مذاکره حل و فصل شود./

پایان پیام

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد “دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایرانبا حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. http://media.icana.ir/Image/2017/11/201711103028508060_Thum.jpg£دیدار حسین امیرعبداللهیان با سفیر رومانی£ رئیس,گروه,دوستی-,پارلمانی,رومانی,و,ایران,با,امیرعبدالهیان,دیدار,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi