چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد سرویس بین الملل “دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران بعدازظهرشنبه (۲۰/۸/۹۶) با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38727
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۲۴

کرونا :

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد

سرویس بین الملل
“دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران بعدازظهرشنبه (۲۰/۸/۹۶) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی عوامل موثر در تسریع افزایش سطح همکاری های اقتصادی دو کشور

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد  و خوب مناسبات پارلمانی ایران و رومانی گفت:مجالس ایران و رومانی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و ارتقای سطح مناسبات پارلمانی فیمابین کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری در بخش های دولتی و خصوصی خواهد کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در همه سطوح از جمله گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی آمادگی توسعه همکاری با مجلس رومانی را دارد.
دستیارویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه به ظرفیت های ایران و رومانی در بخش اقتصادی و تجاری اشاره کرد و گفت: باید با همکاری نمایندگان پارلمان ها و مقامات دوکشور از این ظرفیت ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی افزود: لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی عوامل موثری در تسریع افزایش سطح همکاری های اقتصادی و تجاری هستند که انتظار می رود در گفتگوهای مقامات دو کشور مورد توجه قرار گیرند و پارلمان رومانی تحقق آن را دنبال کند.

جنبش مردمی "حمایت تا صعود " تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به راه افتاد +تصاویر
دنبال کنید

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار با اشاره به تحولات منطقه از جمله تحرکات گروه های تروریستی،گفت: تروریسم هرچند در منطقه تضعیف شده، ولی از بین نرفته است و این خطری است که کشورهای منطقه و جامعه جهانی را همچنان تهدید میکند؛لذا همفکری و همکاری جهانی برای حل این بحران لازم و ضروری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفتگو و راه حل سیاسی برای حل بحران های منطقه حمایت کرده است؛اما کشورهایی که داعش را در منطقه به وجود آورده اند،همچنان به دنبال تقویت گروه های تروریستی و ادامه تنش و درگیری در منطقه به شیوه های مختلف هستند.

به توان و ظرفیت بالای اقتصادی ایران واقفیم

دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت:هدف گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران از سفر به ایران کمک به توسعه همکاری میان مجالس و بخش های اقتصادی دو کشور است.

وی توسعه همکاریهای اقتصادی ایران و رومانی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:ما به توان و ظرفیت بالای اقتصادی ایران واقفیم ؛لذا از گفتگوی اتاق های بازرگانی ایران و رومانی و بخش های خصوصی دوکشور استقبال می کنیم.

دانیل پوپسکو همچنین گفت: امیدوارم در این سفر رایزنی های لازم برای انعقاد مواقفتنامه همکاری میان اتاق های بازرگانی  ایران و رومانی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت های دو کشور بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در ادامه این دیدار گفت:در رومانی گفتگوهای خوبی برای تسهیل صدور روادید برای تجار،بازرگانان و دانشجویان ایرانی انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به جمع بندی برسیم و مشکل صدور روادید برای این اقشار را حل کنیم.

رییس جمهوری به تهران بازگشت
دنبال کنید

دانیل پوپسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در پایان گفت:رومانی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از گفتگو و راه حل های مسالمت آمیز برای حل بحران های منطقه استقبال می کنیم و علاقمند به وجود صلح و ثبات در این منطقه هستیم؛چون ثبات در منطقه، در نهایت بر صلح و ثبات اروپا و جهان تاثیرگذار است.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعی کشورهایی مانند چین و جمهوری اسلامی ایران بحران دو کره نیز با گفتگو و مذاکره حل و فصل شود./

پایان پیام

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴

رئیس گروه دوستی- پارلمانی رومانی و ایران با امیرعبدالهیان دیدار کرد “دانیل پوپسکو” رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایرانبا حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد. http://media.icana.ir/Image/2017/11/201711103028508060_Thum.jpg£دیدار حسین امیرعبداللهیان با سفیر رومانی£ رئیس,گروه,دوستی-,پارلمانی,رومانی,و,ایران,با,امیرعبدالهیان,دیدار,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi