شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات متخصصان ایران و مونته‌نگرو در زمینه حل مشکلات زیست محیطی

در دیدار سلحشوری با رییس کمیسیون کشاورزی ومحیط زیست مونته نگرو مطرح شد: تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات متخصصان ایران و مونته‌نگرو در زمینه حل مشکلات زیست محیطی سرویس بین الملل رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقاتهای خود در پودگوریتسا با مقامات مونته نگرو، با پنار ایوانوویچ، رئیس کمیسیون کشاورزی،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38600
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

کرونا :

تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات متخصصان ایران و مونته‌نگرو در زمینه حل مشکلات زیست محیطی
در دیدار سلحشوری با رییس کمیسیون کشاورزی ومحیط زیست مونته نگرو مطرح شد:

تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات متخصصان ایران و مونته‌نگرو در زمینه حل مشکلات زیست محیطی

سرویس بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقاتهای خود در پودگوریتسا با مقامات مونته نگرو، با پنار ایوانوویچ، رئیس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقاتهای خود در پودگوریتسا با مقامات مونته نگرو، با پنار ایوانوویچ رئیس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ایوانوویچ رییس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست مونته نگرو ابتدا به گروه پارلمانی ایرانی خوشامد گفت و از سفر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو به کشورش ابراز خرسندی کرد. وی در ادامه گفت: ایران کشور بزرگی است و همکاری با آن مایه مباهات است.
ایوانوویچ سپس با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری برای کشور مونته نگرو گفت: بر این نکته واقف هستیم که لغو روادید و ایجاد پرواز مستقیم میان دو کشور در گسترش همکاری های گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشد. دو طرف باید با یک روابط مستحکم و سازنده به یک راهکار خوب و مناسب برای لغو هرچه سریع تر روادید برسند.

وی در ادامه تداوم روابط و همکاری های دو جانبه میان دو کشور را ملزم آشنایی بیشتر ملت ها با یکدیگر دانست و تصریح کرد که سفر گردشگران دو کشور می تواند نقش بسیار موثری برای معرفی دو کشور به یکدیگر داشته باشد.

افتتاح خانه هنرمندان در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار می‌‎شود
دنبال کنید

ایوانوویچ سپس در خصوص مبادلات محصولات غذایی و کشاورزی از آمادگی کشورش برای تامین برخی از کالاهای مورد نیاز ایران در زمینه کشاورزی و دامپروری خبر داد و گفت که کشورش نیز آمادگی دارد تا پذیرای محصولات ایرانی باشد.

وی سپس محیط زیست را یکی از زمینه های مهم همکاری میان دو کشور عنوان کرد و بر ضرورت برگزاری نشست های مشترک با حضور متخصصان و کارشناسان دو کشور به منظور انتقال تجربیات در زمینه حل مشکلات زیست محیطی تاکید کرد.

پروانه سلحشوری نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های کشور مونته نگرو در بخش گردشگری، اظهار داشت که واقف هستیم که گردشگری یک صنعت مهم در مونته نگرو می باشد و اقتصاد این کشور بر این مبنا شکل گرفته است، علاوه بر اینکه منابع و معادن غنی دارد. وی سپس تاکید کرد که طرفین باید از ظرفیت های پارلمان ها به منظور تعمیق و تسریع همکاری های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و گردشگری فیمابین به خوبی استفاده کنند.

سلحشوری در ادامه تصریح کرد که: ما به گردشگران و صنعت گردشگری تنها از باب اقتصادی نگاه نمی کنیم و در ایران یکی از وظایف کمیسیون فرهنگ رسیدگی به امور گردشگری است که این خود بیانگر این نکته است که ما فرهنگ و گردشگری را در هم تنیده به یکدیگر می دانیم چرا که حضور گردشگران باعث آشنایی ملت ها با فرهنگ کشورهای دیگر می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که توافقنامه های امضا شده میان مقامات دو کشور هرچه سریع تر اجرایی شود تا بستر همکاری های بیشتر میان دو کشور در زمینه های مختلف فراهم آید./

مدارس بندرعباس در پی زلزله بروی شهروندان باز شد
دنبال کنید

پایان پیام

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶

دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو با رییس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست مونته نگرو

تاکید بر ضرورت انتقال تجربیات متخصصان ایران و مونته‌نگرو در زمینه حل مشکلات زیست محیطی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو در ادامه ملاقاتهای خود در پودگوریتسا با مقامات مونته نگرو، با پنار ایوانوویچ، رئیس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست این کشور دیدار و گفتگو کرد. http://media.icana.ir/Image/2017/11/201711101738985172_Thum.jpg£دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو با رییس کمیسیون کشاورزی، گردشگری و محیط زیست مونته نگرو£ تاکید,بر,ضرورت,انتقال,تجربیات,متخصصان,ایران,و,مونته‌نگرو,در,زمینه,حل,مشکلات,زیست,محیطی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi