جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برجام فرصتی برای توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای منافع دو ملت است

سلحشوری در دیدار با رییس پارلمان مونته‌نگرو: برجام فرصتی برای توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای منافع دو ملت است سرویس بین الملل رئیس گروه دوستی ایران و مونته نگرو در دیدار با رییس پارلمان مونته‌نگرو، برجام را فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین دانست و گفت: باید از این ظرفیت به نفع دو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38579
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

کرونا :

برجام فرصتی برای توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای منافع دو ملت است
سلحشوری در دیدار با رییس پارلمان مونته‌نگرو:

برجام فرصتی برای توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای منافع دو ملت است

سرویس بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و مونته نگرو در دیدار با رییس پارلمان مونته‌نگرو، برجام را فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین دانست و گفت: باید از این ظرفیت به نفع دو ملت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مونته نگرو که به ریاست پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو به مونته‌نگرو سفر کرده است با ”ایوان برایوویچ“ رئیس پارلمان مونته نگرو دیدار و در خصوص افزایش همکاری های پارلمانی گفتگو کردند.

پروانه سلحشوری از دعوت گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو از هیئت ایرانی قدردانی نمود و از اینکه این فرصت فراهم شده است تا از نزدیک با مقامات پارلمان مونته نگرو دیدار و گفتگو کند ابراز خرسندی نمود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش مناسبات با کشورهای منطقه بالکان بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی و گردشگری میان دو کشور تاکید کرد.

وی یادآور شد: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو به پودگوریتسا برای اولین بار در تاریخ روابط سیاسی دو کشور انجام می شود و از این حیث برای هر دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

سلحشوری افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط دوستانه در سطح دولتی و پارلمانی با تمام کشورهاست.

وی برجام را فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین دانست و ادامه داد: باید از این ظرفیت به نفع دو ملت استفاده شود.

فرماندارگچساران :بهره برداری از 100واحد منزل مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در دهه فجر
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری های فرهنگی، تجاری، اقتصادی،گردشگری و انرژی توضیحاتی را یادآور شد و از آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری ها در این زمینه ها با مونته نگرو خبر داد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو سپس در خصوص اهمیت افزایش همکاری های گردشگری، تصریح کرد: “یکی از مقدمات افزایش همکاری های گردشگری، لغو روادید برای اتباع دو کشور می باشد که امیدوار هستیم در نشست های تخصصی این مسئله با جدیت دنبال شود. دومین اقدام مهمی که باید به آن توجه شود، راه اندازی پرواز مستقیم میان ایران-مونته نگرو می باشد که در این صورت گردشگران دو کشور راحت تر می توانند سفرهای خود را انجام دهند.”

سلحشوری در ادامه گفتگوی بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو کشور را برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بسیار مهم و تاثیر گذار خواند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مونته نگرو انجام اینگونه سفرها را مقدمه ای برای آغاز فصلی جدید در روابط میان دو کشور عنوان و ابراز امیدواری نمود که هیئت های عالیرتبه دو کشور نیز به زودی سفرهایی را برای ادامه گفتگوها انجام دهند.

برایوویچ: افزایش مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با توجه به ظرفیت ایران

رئیس پارلمان مونته نگرو در ابتدا به هیئت ایرانی خوشامد گفت و ابراز امیدواری نمود که این سفر مقدمات افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله همکاری های پارلمانی را فراهم کند.

وی سطح مناسبات میان دو کشور را در شرایط فعلی ناچیز عنوان کرد و افزود:  این سفر را باید یک شروع برای توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور بدانیم.

زنان امروزه جامع ایران اسلامی باید سبک زندگی فاطمی را الگوی زندگی خود قرار دهند
دنبال کنید

برایوویچ سپس به قدمت تاریخی ایران و مونته نگرو اشاره کرد و گفت: پیشینه تاریخی دو کشور نشان از تمدن کهن و میراث باستانی غنی آنها دارد که می تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری ها باشد.

وی در ادامه تاثیرگذار بودن مونته نگرو در منطقه بالکان را یادآور شد و گفت: ارتباطات و سیاست خارجی مونته‌نگرو در شرایط کنونی در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد و با کشورهای منطقه بالکان و بسیاری دیگر از کشورها روابط دوستانه مناسبی دارد.

برایوویچ در ادامه افزود: ایران کشور بزرگی است و بر همین اساس می توانیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین را به نفع هر دو کشور افزایش دهیم.

 وی سپس تاکید کرد که برگزاری نشست های مشترک و رفت و آمد هیئت های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور تاثیر فراوانی در افزایش مناسبات فیمابین خواهد داشت.

رئیس پارلمان مونته نگرو همچنین به جاذبه های گردشگری مونته نگرو اشاره کرد و تصریح کرد: این کشور می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران ایرانی باشد./

پایان پیام

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱

پروانه سلحشوری

برجام فرصتی برای توسعه همکاری‌های فیمابین در راستای منافع دو ملت است رئیس گروه دوستی ایران و مونته نگرو در دیدار با رییس پارلمان مونته‌نگرو، برجام را فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین دانست و گفت: باید از این ظرفیت به نفع دو ملت استفاده شود. http://media.icana.ir/Image/2017/07/201707109208948728_Thum.jpg£پروانه سلحشوری£ برجام,فرصتی,برای,توسعه,همکاری‌های,فیمابین,در,راستای,منافع,دو,ملت,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi